Rapport dagens tur ?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
? Dagens tur började med en fasansfull upplevelse... Men en sak i taget. Vi blev 10 hojar men tyvärr så kunde ingen av de tre/fyra som hade beställt denna turen av randiga och rutiga skäl. En kvinna av de tio blev det, Eva, som idag fick namnet 10 procentaren ?

? Eva tog kommandot direkt och tog oss ut till sina hemtrak20230713_111158.jpg20230713_115949.jpg20230713_150340.jpg20230713_131612.jpg20230713_114833.jpg20230713_145652.jpg20230713_122853.jpg20230713_111158.jpg20230713_145652.jpgter, Liiidingö. Jo, fasansfull upplevelse nämnde jag. Hon drog som en avlöning till Pernilla Wahlgrens nybygge. Ja, ja. De flesta var ense om att "seen it, done it". Men alla gubbsen klev av hojarna och tog en bild på sin käresta framför detta hus. Hmmm ??

? Eva hade utlovat inget grus på Lidingö. Vad gör kvinnan? Jo, hon tar en helt underbar grusväg längst med vattnet från huset jag nämnt tidigare. Färden fortsatte mot Elfsvik och vi såg Sveriges dyraste villa. Det pratades om att skramla ihop stålar göra motorgård av kåken men fattades precis 369.998.750:- att fullborda affären. Sen intill ligger Elfsviks gård med påfåglar och andra härliga djur. Hönorna tittade jag speciellt på då deras fjäderskrudar var så fina, flugfiskare som jag är. Perfekt nacka dom binda flugor av men avstod ?

? Nu tog vi vägen via Irans ambassad. Jag stannade utanför grinden tog en bild. Tog även vakten "på sängen" och han hann bara ta fram k-pisten, ladda den men inte osäkra innan jag försvann som ett skott. Mötte upp gänget vid Kaptensstugan, dit Eva väglett dom till. De flesta förtärde varsin räkmacka och värdinnan som tyckte att vi var så trevliga bjöd på java ☕️

? Eva tog oss nu ut via hemliga vägar mot Gåshaga men blev inte "Beverly Hills" denna gången som ligger längst ut men väl ett snabbesök på Vattenverket som ligger så underbart vackert. Ägarinnan blev lite irriterad att vi stängde av vägen men det löste sig till slut till allas belåtenhet. En snabb visit till Evas "koja" i Larsberg och se hennes oootroliga utsikt hon har. Eloge Eva och du lirar verkligen som RC och har så mycket att förtälja om Lidingö för oss vetgiriga ?

? Nu tog jag över. Vi hann bara över Lidingöbron innan Eva fick ta mig i hampan och visa rätt väg ut mot Djurgården. Vi tog bakvägen och via en fulkörning över stenbron östra Djurgården. Där blev vi tillrättavisade av några i vanlig ordning som gjorde klart att det minsann är en gångbro och förbjuden motortrafik även på "vägen" vi befann oss. En äldre dam nog närmare 90 bast kom fram och sa att hon var så imponerad av våra hojar. Vi stannade en liten extra stund och samtalade med denna förtjusande kvinna.

? Vidare till lusthuset Waldemarsudde (fulkörning) och sen förbi grönan och tunneln ut på 73an. Mot Snösätra Wall of Fame! Jag kom bort mig så Samuel tog kommandot och visade vägen. Helt otroligt ställe att ta bilder på era hojar med outtömliga motiv! I skrivande stund sitter jag i Glömsta och ska få något grillat i kistan. Mums och cheers på er och hoppas er dag varit bra trots att min varit bättre ?
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top