stooffe

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Stoooffe 6 månader efter dödsolyckan

Idag är det 6 månader sen vi miste Stoffe i den hemska olyckan i Skivarp. Saknaden är fortfarande fruktansvärd och man kan fortfarande inte fatta att denna underbara MC älskande grabb inte fick leva. Han älskade livet och sin hoj och han hade så många fina kompisar bland er.
Vi håller Stoffes Garage öppet eftersom många av er skriver meddelande till oss vilket är otroligt skönt.
Många undrar hur polisutredningen går och det tar tid, lång tid. Vi vet fortfarande inte vad som sagts, men med stor säkerhet skall allt rivas upp i en rättegång igen. Tufft.
Var rädda om er där ute och sänd en tanke till Stoooffe idag. Han finns där ute.....

hälsn. Mats, Mona och Therese
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Tänker ofta på händelsen då man är ute och kör... Känns som att det saknas något vid dessa stunder. Kommer alltid att komma ihåg första gången han kom på Aprillian till kiosken i Sandby med andan i halsen och ett leende på läpparna.. :)

Saknar honom mycket, trots att vi var precis i början av vår vänskap. Önskar att det hade blivit mer..



/ Fredrik
 
Last edited:

joccee

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Ort
Eslöv
Hoj
Honda Nsr
Saknaden!

Halvåret har gått nu å tiden bara rinner iväg!:( Dagen du försvann förändrades allt, fy fan alltså!:( Saknar dig så fruktansvärt mkt Stoffe, du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta som den bästa vännen man har kunnat ha!<3
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Idag är det 6 månader sen vi miste Stoffe i den hemska olyckan i Skivarp. Saknaden är fortfarande fruktansvärd och man kan fortfarande inte fatta att denna underbara MC älskande grabb inte fick leva. Han älskade livet och sin hoj och han hade så många fina kompisar bland er.
Vi håller Stoffes Garage öppet eftersom många av er skriver meddelande till oss vilket är otroligt skönt.
Många undrar hur polisutredningen går och det tar tid, lång tid. Vi vet fortfarande inte vad som sagts, men med stor säkerhet skall allt rivas upp i en rättegång igen. Tufft.
Var rädda om er där ute och sänd en tanke till Stoooffe idag. Han finns där ute.....

hälsn. Mats, Mona och Therese
Sitter här i vintermörkret med några levande ljus och tänker tillbaka på årets händelser, bra och dåliga. Minns speciellt våra MCK Vilserundor och den otroliga tur vi hade med vädret. Gick igenom lite bilder från SkåneVårenTuren och hittade dessa på stooffe. Tror dessa rätt väl speglar det ni skriver, "Saknaden är fortfarande fruktansvärd och man kan fortfarande inte fatta att denna underbara MC älskande grabb inte fick leva. Han älskade livet och sin hoj och han hade så många fina kompisar bland er."

Hoppas ni inte misstycker att jag lägger upp bilderna?

/Micke
 

Bifogat

  • stooffe4.JPG
    stooffe4.JPG
    84.4 KB · Visningar: 455
  • stooffe5.JPG
    stooffe5.JPG
    83.3 KB · Visningar: 420
  • stooffe1.JPG
    stooffe1.JPG
    20.1 KB · Visningar: 463
  • stooffe2.JPG
    stooffe2.JPG
    27.3 KB · Visningar: 429
  • stooffe3 (Medium).JPG
    stooffe3 (Medium).JPG
    67.9 KB · Visningar: 555
Last edited:

flames

Vem har sagt att 40 är Gammalt?
Gick med
4 Jun 2007
Ort
stockamöllan
Hoj
FZR 1000
Tror faktiskt att alla uppskattar dom bilder du lagt upp här,ger en bild av Stoooffe som han vill att vi ska komma ihåg honom!
 

Apriliabruttan

You want some, Get some!
Gick med
20 Nov 2007
Ort
med min son och Calle
Hoj
Aprilia RSV R 08:a (SÅLD)
tårarna bara rinner när jag läser om stoffe och alla fina inlägg!
fina vänner han har!
Hoppas att han har det bra där han är nu!
VILA I FRID!
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
6 månader sen nu:( känns som igår...

Glömmer aldrig Stoffe och varje gång jag sätter mig på hojen så skänker jag en tanke till honom...

Varma tankar till familjen.
 

flames

Vem har sagt att 40 är Gammalt?
Gick med
4 Jun 2007
Ort
stockamöllan
Hoj
FZR 1000
Mats Mona och Therese.
Jag vet att ni går in i en svår tid,nu kommer alla helger och inget blir som vanligt.Men ni ska veta!Att vi är många som tänker på er.Jag kan bara önska er en god jul.
Ta hand om varandra.
Kram Dennis&Gittan
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Fyfan! Bilderna visar ju verkligen Stoffe som jag kommer ihåg honom, alltid go och glad, alltid med motorcykeln. :(

Tankar till familjen, kan tro det känns tungt...
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
VILL ÖNSKA ER ALLA EN GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR.
TACK FÖR ALLT STÖD VI HAR FÅTT FRÅN ER SEDAN
VÅR UNDERBARA STOFFE FICK I FRÅN OSS.

Vår liv blir aldrig detsamma.

Många kramar Mona, Mats och Therese
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
God jul tebax!

Hoppas ni har eller kommer finna vardagen igen. Satt o kollade på bilderna som Maverick la upp och direkt kom klumpen i halsen. Måtte vi alla få ett nytt år utan alla dessa olycker.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
God Jul!
Idag va jag som vanligt i Kyrkan på julafton.
Jagtände ett ljus för Röris och ett för stoffe..
Tänker på er.
Kram
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Nu har det gått ett helt år sen vi satt här på kvällen och pratade om våra födelsedagar, du imorgon, och jag i övermorgon. Du var lika jäkla glad som vanligt och nu skulle du ju fylla 18 år! 18 ÅR!
Du skulle äntligen få ta A kort, köra med den stora hojen och dem stora grabbarna!
Vi pratade om hur mycket det skulle köras i sommar och hur jag och Ted skulle få det svårt att hänga med, nu när alla andra hade A kort osv.
Helt enkelt hur underbar sommaren skulle bli!:)

Så jävla svårt att förstå att det aldrig blev så, nu får man istället en rysning såfort man ser en r6a eller hör att det varit en olycka på nyheterna..:(

Tänker ofta på dig! Speciellt nu när det börjar bli vår, fint väder, man börjar se allt fler hojar på gatorna igen!
Allt är precis som då för ett år sedan, förutom en sak..:(

Ta hand om er!
//Hannes
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Stoffe skulle bli 19 år i dag

Nu har det gått ett helt år sen vi satt här på kvällen och pratade om våra födelsedagar, du imorgon, och jag i övermorgon. Du var lika jäkla glad som vanligt och nu skulle du ju fylla 18 år! 18 ÅR!
Du skulle äntligen få ta A kort, köra med den stora hojen och dem stora grabbarna!
Vi pratade om hur mycket det skulle köras i sommar och hur jag och Ted skulle få det svårt att hänga med, nu när alla andra hade A kort osv.
Helt enkelt hur underbar sommaren skulle bli!:)

Så jävla svårt att förstå att det aldrig blev så, nu får man istället en rysning såfort man ser en r6a eller hör att det varit en olycka på nyheterna..:(

Tänker ofta på dig! Speciellt nu när det börjar bli vår, fint väder, man börjar se allt fler hojar på gatorna igen!
Allt är precis som då för ett år sedan, förutom en sak..:(

Ta hand om er!
//Hannes

tack för ditt fina inlägg.
Mats och jag var vid graven i morse och gjorde fint, det var ju inte
så det skulle vara,
Jag skulle sjungt för han i morse bjudit på prinsestårta som han älska
och ge han presenter. Vi skulle ha släkten i kväll och fira dej sjunga,
inget blir som det varit utan Stoffe.
Kunde inte gå till jobb i dag inte fungerar bara gråter.

Kram Stoffes mamma

Alla som tar ut sina MC inför våren tänk på att alla bilster är
blinda och döva.
kör försiktigt
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
19 år idag:(

Förstår att det måste vara mycket tungt för familjen speciellt en sån här dag då man egentligen ska fira och vara glada:( Stoffe är enormt saknad bland oss alla! Och han kommer alltid att finnas med en när man sätter sig på hojen och man kommer aldrig, aldrig glömma honom!

Nu när man ska ha större hoj och hojsäsongen drar igång tänker man ofta på honom... som sagt det var ju inte så här det skulle va!:(

Sköt om er familjen! Jag skänker mina varmaste tankar till er.

/Fredric
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Stoooffe

19 år idag:(

Förstår att det måste vara mycket tungt för familjen speciellt en sån här dag då man egentligen ska fira och vara glada:( Stoffe är enormt saknad bland oss alla! Och han kommer alltid att finnas med en när man sätter sig på hojen och man kommer aldrig, aldrig glömma honom!

Nu när man ska ha större hoj och hojsäsongen drar igång tänker man ofta på honom... som sagt det var ju inte så här det skulle va!:(

Sköt om er familjen! Jag skänker mina varmaste tankar till er.

/Fredric

TACK FREDRIC
Det betyder mycket för oss att höra att Stoffe inte är glömd. Han älskade att åka hoj och hade skaffat så många fina kompisar bland er. Man kan ännu inte fatta varför han inte finns med oss. Vi tänker ofta på vilket härligt liv han hade haft och hur han sett fram emot att dra iväg på sin R6:a med er, men nu blir det tyvärr inte så. Det finns ingen rättvisa i livet - vi vet.
Var nu rädd om dig när du får en större hoj, njut av känslan, sänd en tanke till Stoffe när du är ute och kör (han är säkert med er på något vis) - men lita inte på någon annan på vägarna. Vi ses.
KRAM MONA OCH MATS
THERESE
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Även om jag inte kände stooffe så känns det i hjärtat när jag läser här, han verkade vare en sån trevlig kille, som jag gärna skulle träffat och kört en sväng med:tummenupp När jag läser om honom så hoppas jag innerligt på att det finns ett liv efter döden, även om jag inte tror på det i vanliga fall.

Hoppas att han har det bra där han är nu, var han än är :gråta
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top