Stompgrips

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Jag har sökt - och funnit, men...

Kan man klippa till dom till den formen man vill ha utan att påverka hållbarheten?

Jag vill ha svarta till min 954-a, men jag vill klippa till dom så att dom följer den svarta lacken på tanken, utan att inkräkta på det röda. Se bild.

Kan jag göra så utan att riskera att dom lossnar och håller på? Tycker att det är så fult med den genomskinliga och jag har mina knän där den svarta lacken är ändå, så det räcker med stompgrips där.

Bifogat

• kortad.jpg
    kortad.jpg
    242.2 KB · Visningar: 176
Last edited:
2 Saker..

1. Om du har dina knän där, är du antingen jäkligt lång, eller borde du flytta bak röva lite?

2. Det går att köpa universal-stomps som det är meningen att man ska klippa till. De sitter lite känsligare, och blir inte riktigt lika snyggt, men det funkar.

1: Jag kanske har knäna där, för att jag inte har några stompgrips :va Hehe. Nja jag är 1 och 86 lång, har visserligen ganska långa ben och tycker att jag sitter långt bak.. hm.

2: Ok det kanske kan vara något! Eller dom genomskinliga men jag tycker ju inte att det är så snyggt.

Tack tack.

Fundera på om du verkligen har knäna så långt fram även när du hänger av ordentligt.

Tycker oxå det känns långt fram, dock är jag kortare än dig. (1.78) så det kanske beror på det.

Kan rekommendera tanktreds istället för stomp.
Stomp e riktigt bra, men sliter på skinnstället samt ser kanske inte så himla snyggt ut. Tanktreds e genomskinligt och går att klippa till. Man sitter fast som man ska vid inbromsning samt kurvtagningen och verkar vara mycket snällare mot skinnstället.

Prislappen e ungefär densamma.

Köpte tanktreds från racerepairs.se. Under femhundringen och ser mycket snyggare ut än stompgrips och man får bättre fäste därtill.

Köpte tanktreds från racerepairs.se. Under femhundringen och ser mycket snyggare ut än stompgrips och man får bättre fäste därtill.

Skulle kunna ändra mitt val då, har beställt men inte fått än så det går ju att ändra.

Men jag hittar det inte på racerepairs :va

Skulle kunna ändra mitt val då, har beställt men inte fått än så det går ju att ändra.

Men jag hittar det inte på racerepairs :va

Klicka in på "nyheter" och allra längst ner på sidan hittar du info om tanktredzen.

Ja jag vet inte om det är jag som är vanskapt eller om jag bara råkar vara längre än dom flesta, men även om jag har röven längst bak så att jag tar i passagerar-sadeln med ryggslutet så har jag ändå knäna någonstans på det svarta.

Jag kör med Techspec snakeskin (http://www.techspec-usa.com). So far so good. Har för mig att de skär ut efter beställning, så du kan ju alltid maila dem och kolla om de kan göra en uppsättning utifrån dina önskemål och mått.

Ja jag vet inte om det är jag som är vanskapt eller om jag bara råkar vara längre än dom flesta, men även om jag har röven längst bak så att jag tar i passagerar-sadeln med ryggslutet så har jag ändå knäna någonstans på det svarta.

Misstänker att du inte har knäna där då du hänger/burkar?
Och det är (som flera före mig försökt förklara för dig) ett av de stora nyttoområdena för denna typen av produkt. Visst hjälper de mycket även vid inbromsning, men att inte sätta dem så de funkar vid kurvtagning verkar lite som att inte ha något framhjul bara för att man kör mycket på bakhjulet. Vet att det är en lite överdriven jämförelse men vill bara belysa situationen.

CJ954RR jag är också ett stort fan av att saker ska se bra ut men stompgrip/tanktreds/snakeskin är ju till för att du ska få en bättre körupplevelse genom att få bättre kontakt med hojjen.
Förutsatt att du sätter produkten rätt så kommer du ju skymma dessa vid körning. Vill du att hojen ska se snygg ut när du inte sitter på den eller vill du få maximalt ur produkten?
:)

Jag hade exakt samma bekymmer som trådskaparen och det slutade med att jag köpte tunna genomskinliga skyddsfilm som jag klippte till snyggt och satte på tanken! :tummenupp Kanske inte samma grepp, men den skyddar tanken och ser bra ut också!

Lånar tråden lite

Halkar runt som fan med mina knän nu och tänkte beställa hem Stompgrips. (Irriterande dock att de svenska webshops jag sett dem i tar 99kr i frakt. Det kostar det inte att skicka dem.)

Sen läser man att folk rekommenderar Tank Tredz. Är det verkligen någon som har testat både Stompgrips och Tank Tredz och kan bekräfta att Tredzen funkar lika bra? Vill också gärna se bilder på nåns hoj där Tredzen är monterade.

Fortsätter trådlåna:

Är Tanktreadz lika tjocka som stompgrips, eller kan man klippa i dem utan att det blir fula kanter som man kommer nöta upp i kanterna så att det blir fult och dåligt?

Jag kör Tank Tredz på min privata hoj och Stomp på jobbhojarna. Tank Tredz har ofattbart bra grepp med tanke på hur ytan ser ut och jag märker ingen som helst nackdel jämfört med Stomp i det avseendet. Det enda som jag har märkt är att Tank Tredzen nöts ner och kan behöva bytas efter några år, det är naturligtvis ett billigt pris för att få ett mycket snyggare alternativ som inte nöter sönder skinnstället.

Dom är väldigt tunna och lätta att klippa till med en vanlig hushållssax, det blir inga fula kanter som det lätt blir när man klipper Stomp.

Det viktiga är att skaffa någonting men Tank Tredz är bättre om man får välja.

Jag kör Tank Tredz på min privata hoj och Stomp på jobbhojarna. Tank Tredz har ofattbart bra grepp med tanke på hur ytan ser ut och jag märker ingen som helst nackdel jämfört med Stomp i det avseendet. Det enda som jag har märkt är att Tank Tredzen nöts ner och kan behöva bytas efter några år, det är naturligtvis ett billigt pris för att få ett mycket snyggare alternativ som inte nöter sönder skinnstället.

Dom är väldigt tunna och lätta att klippa till med en vanlig hushållssax, det blir inga fula kanter som det lätt blir när man klipper Stomp.

Det viktiga är att skaffa någonting men Tank Tredz är bättre om man får välja.

:tummenupp

Jag har provat att köra en K1200S med Snakeskin och man sitter som gjuten på hojen utan att behöva klämma nästan något alls
En oerhört skön känsla :tummenupp

Jag har ju tappat en jävla massa muskelstyrka och -volym efter klotningen i höstas, men kunde ändå göra stoppies med snakeskin på. Ett gott tecken, methinks.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!