stinker en hoj i lgh?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?

tack o hej! ;) ... kör lungt!

Martein skrev:
2489632 sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?

Min stod i föräldrarnas källare under vintern och de klagade över att det luktade MC (olja tror jag). Vet inte om R-hojjar luktar bättre :)

Jag skruvade ihop min, efter pulverlack av ram och motor renovering, i vardagsrummet. Och det luktar inte allt för mysigt måste jag säga, den lukten vill man bara ha i garaget.

Kommer att lukta lite olja och bensin.

Tvätta den 2 gånger riktigt ordentligt.
Töm tanken eller ha så lite som möjligt i den. (brandfara + lukt)
Plugga igen avgasröret med något, tygtrasa/boll funkar bra. Luktar rätt bra därifrån annars.

Vädra ofta första månaden.

Martein skrev:
2489632 sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?

Om det är hojen på din avatar som frågan avser så är risken ganska överhängande. En sån där grussprättare har väl koskit och annan dynga intryckt i varje vrå:tungan

Finns ingenting med en hoj som kan stinka. Möjligtvis doftar det så att du får ont i huvudet på nätterna. Men stinka...nää

tack för tvättrådet! lär hjälpa.

P-G skrev:
2489655 Om det är hojen på din avatar som frågan avser så är risken ganska överhängande. En sån där grussprättare har väl koskit och annan dynga intryckt i varje vrå:tungan

avatar-hojen såldes i helga, jag tänker för den nya hojen om jag går o köper nån snart=)

ricken: som sagt jag skulle inte mecka den något om hon fick stå här..

Jag hade min Aprilia i vardagsrummet hela vintern och det som jag tyckte luktade mest var faktiskt däcken. Ingen direkt bensin eller olje-lukt.

/J

Martein skrev:

Töm tanken och förgasarna så är det lugnt. Jag tog in hojen och renoverade den i vardagsrummet i vintras, blev även en del rengöring med diverse illaluktande medel samt lackning i kök och toa. Efter det fick jag lite ont i huvet men fortsatte renoveringen med bla vinkelslip i vardagsrummet och polering av fälgarna i duschen, trevliga minnen!

Glöm inte julgransbelysningen som skall sättas upp på hojen i december. :D

Sen kan man sitta och torrbryta på hojen samtidigt som man kolla på gamla repriser av MotoGP när det snöar som värst ute.

Freddy82 skrev:
2489679 Töm tanken och förgasarna så är det lugnt. Jag tog in hojen och renoverade den i vardagsrummet i vintras, blev även en del rengöring med diverse illaluktande medel samt lackning i kök och toa. Efter det fick jag lite ont i huvet men fortsatte renoveringen med bla vinkelslip i vardagsrummet och polering av fälgarna i duschen, trevliga minnen!

Erkänn att du är singel?! Om inte så är jag JÄVligt imponerad!

Wiseguy skrev:
2489683 Glöm inte julgransbelysningen som skall sättas upp på hojen i december. :D

Sen kan man sitta och torrbryta på hojen samtidigt som man kolla på gamla repriser av MotoGP när det snöar som värst ute.

:D :D :D

Första tiden (ngn vecka) luktar det lite men sedan märker du inte av någon lukt.

Plomba avgasröret med en pappersboll och sedan är det rock´n´roll! :yoparty

Jag har en liten skoj ide om man ska ha hojen inomhus.

Om man kommer över lite plexiglas eller varför inte lite tjockare vanligt glas så kan man ju bygga en "låda" att ha hojen i.
Kasta in lite snyggt ljus och vipps så har du ett snyggt bord alt. bardisk. :tummenupp

Bara att täta kanterna riktigt så slipper man lukten.

KTM 660 luktar gott iaf, kan lukta lite bensin när solen ligger på. Men stinka, nej...:yoparty

I andra änden av vardagsrummet hade jag en halv Dominator (vet inte vad jag skulle med den till) som jag polerade och bytte lite grejer på. Och nu till det bästa, sambon flyttade inte! Hursom, man har nog bra tråkigt i en relation om man måste gnälla på varandras fritidsintressen.

Lucius skrev:
2489789 Vilket torftigt soffbord!!! :7peta

:)

Torftigt soffbord visst men det kompenseras ju med en polerad R1 :tummenupp

Hade jag vart singel hade jag inte tvekat en sekund!

Nu får den stå på min inglasade balkong istället!:D

Vinterförvaringstips mottages med värme, Skall jag tanka tanken full skall jag olja in cyllen/förgasarn vart skall jag fetta olja? skall jag palla upp den, pumpa däcken hårdare/släppa ur luft,???

Som sagt tips mottages varmt!

Den kommer alltså stå i utomhus temp hela vintern :mad:

Hur många klena :) killar tror ni det behövs för att putta upp den för trappen, ioförsig så har jag ju ett par muskelknutte kompisar också WOW, seriöst hur många skall man va 2 eller 3 ?

(Har tänkt å lägga nån form av planka i trappen så man slipper trappstegen)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing