stinker en hoj i lgh?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?


tack o hej! ;) ... kör lungt!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Martein skrev:
2489632 sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?


tack o hej! ;) ... kör lungt!

Min stod i föräldrarnas källare under vintern och de klagade över att det luktade MC (olja tror jag). Vet inte om R-hojjar luktar bättre :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag skruvade ihop min, efter pulverlack av ram och motor renovering, i vardagsrummet. Och det luktar inte allt för mysigt måste jag säga, den lukten vill man bara ha i garaget.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kommer att lukta lite olja och bensin.

Tvätta den 2 gånger riktigt ordentligt.
Töm tanken eller ha så lite som möjligt i den. (brandfara + lukt)
Plugga igen avgasröret med något, tygtrasa/boll funkar bra. Luktar rätt bra därifrån annars.

Vädra ofta första månaden.
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Martein skrev:
2489632 sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?


tack o hej! ;) ... kör lungt!

Om det är hojen på din avatar som frågan avser så är risken ganska överhängande. En sån där grussprättare har väl koskit och annan dynga intryckt i varje vrå:tungan
 

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gixxer 750 -98
Finns ingenting med en hoj som kan stinka. Möjligtvis doftar det så att du får ont i huvudet på nätterna. Men stinka...nää
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
tack för tvättrådet! lär hjälpa.

P-G skrev:
2489655 Om det är hojen på din avatar som frågan avser så är risken ganska överhängande. En sån där grussprättare har väl koskit och annan dynga intryckt i varje vrå:tungan

avatar-hojen såldes i helga, jag tänker för den nya hojen om jag går o köper nån snart=)

ricken: som sagt jag skulle inte mecka den något om hon fick stå här..
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Jag hade min Aprilia i vardagsrummet hela vintern och det som jag tyckte luktade mest var faktiskt däcken. Ingen direkt bensin eller olje-lukt.

/J
 

-Freddy-

Guest
Martein skrev:
2489632 sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?


tack o hej! ;) ... kör lungt!

Töm tanken och förgasarna så är det lugnt. Jag tog in hojen och renoverade den i vardagsrummet i vintras, blev även en del rengöring med diverse illaluktande medel samt lackning i kök och toa. Efter det fick jag lite ont i huvet men fortsatte renoveringen med bla vinkelslip i vardagsrummet och polering av fälgarna i duschen, trevliga minnen!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Glöm inte julgransbelysningen som skall sättas upp på hojen i december. :D

Sen kan man sitta och torrbryta på hojen samtidigt som man kolla på gamla repriser av MotoGP när det snöar som värst ute.
 

Dominator-Rocks

Guest
Freddy82 skrev:
2489679 Töm tanken och förgasarna så är det lugnt. Jag tog in hojen och renoverade den i vardagsrummet i vintras, blev även en del rengöring med diverse illaluktande medel samt lackning i kök och toa. Efter det fick jag lite ont i huvet men fortsatte renoveringen med bla vinkelslip i vardagsrummet och polering av fälgarna i duschen, trevliga minnen!


Erkänn att du är singel?! Om inte så är jag JÄVligt imponerad!
 

Erol

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Ort
Västerås
Hoj
Såld
Wiseguy skrev:
2489683 Glöm inte julgransbelysningen som skall sättas upp på hojen i december. :D

Sen kan man sitta och torrbryta på hojen samtidigt som man kolla på gamla repriser av MotoGP när det snöar som värst ute.


:D :D :D
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Första tiden (ngn vecka) luktar det lite men sedan märker du inte av någon lukt.

Plomba avgasröret med en pappersboll och sedan är det rock´n´roll! :yoparty
 

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
Jag har en liten skoj ide om man ska ha hojen inomhus.

Om man kommer över lite plexiglas eller varför inte lite tjockare vanligt glas så kan man ju bygga en "låda" att ha hojen i.
Kasta in lite snyggt ljus och vipps så har du ett snyggt bord alt. bardisk. :tummenupp

Bara att täta kanterna riktigt så slipper man lukten.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
KTM 660 luktar gott iaf, kan lukta lite bensin när solen ligger på. Men stinka, nej...:yoparty

I andra änden av vardagsrummet hade jag en halv Dominator (vet inte vad jag skulle med den till) som jag polerade och bytte lite grejer på. Och nu till det bästa, sambon flyttade inte! Hursom, man har nog bra tråkigt i en relation om man måste gnälla på varandras fritidsintressen.
 

Dominator-Rocks

Guest
Lucius skrev:
2489789 Vilket torftigt soffbord!!! :7peta


:)


Torftigt soffbord visst men det kompenseras ju med en polerad R1 :tummenupp

Hade jag vart singel hade jag inte tvekat en sekund!

Nu får den stå på min inglasade balkong istället!:D

Vinterförvaringstips mottages med värme, Skall jag tanka tanken full skall jag olja in cyllen/förgasarn vart skall jag fetta olja? skall jag palla upp den, pumpa däcken hårdare/släppa ur luft,???

Som sagt tips mottages varmt!

Den kommer alltså stå i utomhus temp hela vintern :mad:

Hur många klena :) killar tror ni det behövs för att putta upp den för trappen, ioförsig så har jag ju ett par muskelknutte kompisar också WOW, seriöst hur många skall man va 2 eller 3 ?

(Har tänkt å lägga nån form av planka i trappen så man slipper trappstegen)
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top