Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Halverade anmälningsavgifter och förbud av kvaldäck?
Ja -det finns nog lika många argument (läs ursäkter /undanflykter /mod) varför inte fler kör i PRO SBK - som det finns förare. Alla har sin egna uppfattning.
Men - OM det kostar en halv årslön att ställa upp så är mitt första råd - BYT jobb! Det många inte verkar förstå är att - istället för att tillbringa tid på forum (tex sporthoj el annat) så se till å lyft luren och ring potentiella partners till din satsning istället!
Vet att jag har en rätt direkt utmanande attityd här - men släpp div konstiga undanflykter om att det är Dyrt, Dålig depåplacering, Lite körtid & dyl att köra i PRO SBK. Sanningen är ju att det är DYRARE att köra andra serier - eftersom du oftast själv får finansiera den med egen ekonomi.... Jämfört att sälja fördelarna som ges med STCC och mediauppbackningen som finns här.
Mitt/vårt råd till alla förare (oavsett klass) är därför:
Försök SKAPA ekonomiskt stöd - Sätt rutinmässigt av ett par timmar varje vecka och JOBBA framåt. Alternativet är att vara kvar i engångsgrillarnas förlovande depåområde (SO/SM).
För - inte tror ni väl att partners eventuella sponsorer ringer till dig och ber om din kontonummer för en insättning....?
Anta utmaningen - Sälj ett PRO Supercard till din sponsor för 10´ och kör sen gratis 3 PRO SBK race...! DVS om du törs pröva....?
Eric Hulth
Nu är det ju faktiskt så dessutom att dom flesta som vill ha kvaldäck kan få tag på dem.
Ja -det finns nog lika många argument (läs ursäkter /undanflykter /mod) varför inte fler kör i PRO SBK - som det finns förare. Alla har sin egna uppfattning.
Men - OM det kostar en halv årslön att ställa upp så är mitt första råd - BYT jobb! Det många inte verkar förstå är att - istället för att tillbringa tid på forum (tex sporthoj el annat) så se till å lyft luren och ring potentiella partners till din satsning istället!
Vet att jag har en rätt direkt utmanande attityd här - men släpp div konstiga undanflykter om att det är Dyrt, Dålig depåplacering, Lite körtid & dyl att köra i PRO SBK. Sanningen är ju att det är DYRARE att köra andra serier - eftersom du oftast själv får finansiera den med egen ekonomi.... Jämfört att sälja fördelarna som ges med STCC och mediauppbackningen som finns här.
Mitt/vårt råd till alla förare (oavsett klass) är därför:
Försök SKAPA ekonomiskt stöd - Sätt rutinmässigt av ett par timmar varje vecka och JOBBA framåt. Alternativet är att vara kvar i engångsgrillarnas förlovande depåområde (SO/SM).
För - inte tror ni väl att partners eventuella sponsorer ringer till dig och ber om din kontonummer för en insättning....?
Anta utmaningen - Sälj ett PRO Supercard till din sponsor för 10´ och kör sen gratis 3 PRO SBK race...! DVS om du törs pröva....?
Eric Hulth
Ja, det e faktiskt bra att alla har tillgång till det.
Jag syfftade dock bara på att det gör att en racehelg kostar ytterligare mer..
Och ja - jag anser som förut (och med en dåres envishet) att lejonparten av RR-förarna i landet fokuserar på fel saker.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |