STCC, 11 förare i mål.

Det är Sverige och inte Spaien Motogp det handlar om.

Ära att få köra i Stcc pro-sbk med löjligt höga priser på träningar etc...

Racingen i Sverige är lite i skymm undan , dom ska inte försöka mjölka massa pengar bara för att en del av bilförarna i Stcc har det rätt bra ställt med organisationer som sköter allt jobb.
Det slutar bara med att hela skiten läggs ner pga för få deltagare i mcklassen.

Att det finns någon / några eldsjälar som driver på för att mc ska få finnas kvar får man väll vara glad för.

Brukar inte spendera tid här men fick ngt mail att ngn (David?) hade svarat på mitt inlägg.

1,
Ja - det är för få deltagare idag - inte bra! Men å andra sidan finns det säkert 50 förare som använder samma argument som du nu gör - MEN det är INTE för dyrt - om man är villig att göra som de förare som nu finns PRO SBK, nämligen jobba för det!

2,
Hoppas du kör serien nästa år då du har klar potential, i vart fall på regndäck som jag vet ;-)

3,
Nej - du har kanalen inställd på fel frekvens här!!! Resultat i form av raceplaceringar ger näst intill INGA pengar alls. Det ÄR mängden kontakter du knyter (tex med dina 3 samtal/vecka) och vad du erbjuder dem. Första enkla tipset är att sälja biljettpaket till vänkretsens arbetsgivare.

Note,
Villl inte linda in mer text runt detta - till syvende & sist ÄR det din (eller ditt teams) förmåga att jobba för din sak som ger resultat. DVS! Du må vinna varje race men det är ingen automatik på att få sponsorer för det.

Precis som en lördag på krogen jagandes efter damsällskap - så väljer man VAR man fokusera på. Och ja - jag anser som förut (och med en dåres envishet) att lejonparten av RR-förarna i landet fokuserar på fel saker.

Och,
Dessvärre verkar alltför många RR förare i landet (räknar inte dig här) vara klart bättre på undanflykter om varför de inte har sponsorhjälp, el kan köpa ny hoj/delar etc. Hoppas ironin går fram här samtidigt som du som läsare förstår vad jag menar?

Framåt.
Förslag från min sida är att påbörja en Sponsortråd på denna sida där framgångrika sponsorjobb ventileras - så fler kan testa sina gränser istället för att komma på nya ursäkter om varför just de inte kom till start...

Tack för ordet

Eric Hulth

www.hulth.info

Som sagt, jag är nog inget vidare på att jaga sponsorer, men om det är som du säger att det verkligen finns företag som är villiga att satsa så ska jag försöka jobba ännu hårdare med det.
Det är bara så jävla drygt att behöva förklara vad roadracing är för något innan man frågar om spons....

Men som sagt, nu är ju däcken slut så nu är det ju bara att börja ringa!

// David :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...