Statlig konfiskation av svenska folkets fritidshus

Näe lille vän. Du har fanimej inte förstått nånting. Inte ett skit.
Jag vill aldrig ha deras motbjudande liv.
Visst lite cash är fint, men jag har inte lust att bli ett kräk för det. Förstått?
Och ska vi öppna våra hjärtan ska dom också öppna sina hjärtan.

Vi? Inkluderar det dig också?
Hur många flyktingar huserar i ditt uthus?

Blir man automatiskt ett kräk för att man äger en sommarkåk?

Nä, det där luktar svensk avundsjuka lång väg, aka jantelag.

Ah men dom e bra folk, stridsyxan grävdes ner med förra generationen och vi försöker lägga allt det där bakom oss och blicka framåt.
Hoppas inte att bohuslän är helt avfolkat om några år med en 100%ig befolkningsökning i juni och juli dock.
Det är ett oerhört brott mot det bohuslänska folket, en tyst utrotning.
Vi kommer aldrig glömma, och om 60 år kommer regeringen ge ut en liten billigt inbunden bok om dom sista överlevande och deras historia.
Nä, hellre lite glada babbar än folkmördande, kulturlösa tråkhålmare då tack.

Fast går du in några kilometer från kusten ser ju allt ut som vanligt.

Menar du att det borde vara norrbaggar? för det är nog alternativet i dagsläget.

Men inte fan är dom lismande torgknallarna bra folk. generellt.

Vi? Inkluderar det dig också?
Hur många flyktingar huserar i ditt uthus?

Blir man automatiskt ett kräk för att man äger en sommarkåk?

Nä, det där luktar svensk avundsjuka lång väg, aka jantelag.
Män från roslagen har automatiskt ingen rätt att yttra sig i den här frågan, sorry. ? Ni kommer aldrig förstå.

Fast går du in några kilometer från kusten ser ju allt ut som vanligt.

Menar du att det borde vara norrbaggar? för det är nog alternativet i dagsläget.

Men inte fan är dom lismande torgknallarna bra folk. generellt.
Du har aldrig rört dig till fots i bullaren eller hedekas?
Det är långt mellan flyktingförläggningarna i dom trakterna av en anledning..

Näe lille vän. Du har fanimej inte förstått nånting. Inte ett skit.
Jag vill aldrig ha deras motbjudande liv.
Visst lite cash är fint, men jag har inte lust att bli ett kräk för det. Förstått?
Och ska vi öppna våra hjärtan ska dom också öppna sina hjärtan.

Du, "lille vän". Svagsinta vänder sig till härskarteknik när intellektet tryter.

Motbjudande liv? Måste man bli ett kräk för att man har lyckats skrapa ihop några spänn?

Jag är inte speciellt rik, men missunnar inte dom som är. Förstått?

Pratar vi legalt så verkar det finnas drygt 600000 personer med vapenlicens och cirka 2 miljoner vapen fördelade över dessa(Varje person med vapenlicens har alltså cirka tre vapen i snitt).

https://vapenfakta.se/forskning-och-statistik/vapenagare/

600000 personer utgör cirka 6 procent av Sveriges totala befolkning.

Och hur många av dessa tror vi skulle använda vapen för att förhindra staten att temporärt använda deras fastigheter?

Och hur många av dessa tror vi skulle använda vapen för att förhindra staten att temporärt använda deras fastigheter?

Hur många i "den mäktiga svenska försvarsmakten" tror du är beredda att ta till vapen för att fördriva ägarna från deras fastigheter?

Hur många i "den mäktiga svenska försvarsmakten" tror du är beredda att ta till vapen för att fördriva ägarna från deras fastigheter?

Om expropriering skulle bli aktuellt så blir det nog inte ett jobb för försvarsmakten utan mer troligt kronofogden som brukar ta sin hjälp av polisen.

Och ganska få svenskar är beredda att ta till vapen mot kronofogdar och poliser.

Om expropriering skulle bli aktuellt så blir det nog inte ett jobb för försvarsmakten utan mer troligt kronofogden som brukar ta sin hjälp av polisen.

Och ganska få svenskar är beredda att ta till vapen mot kronofogdar och poliser.

Nu var det "Lugn" som svamlade om militär mot fastighetsägare.
Skall vi upprepa diskussionen, fast med försvarsmakten utbytt till polisen?

Har inte orkat läsa hela tråden, men har någon av er lyckats få era hus konfeskerade?

Foliehattar... :rofl

Nej, det kommer inte hända. Av flera anledningar, men en av de största anledningarna är att vi har andra alternativ framför det även om det kanske inte ser ut som det när man bara skrapar på ytan.

Ingen kunde nog tro att det skulle komma så otroligt många på så kort tid, statsministern trodde det ju uppenbarligen inte även om han om någon borde ha koll på det läget. Men ingen kunde förutse det.
Men fortfarande så kommer vi få behålla våra fritidshus.

Sen vad det har med saken att göra vilka som kommer förstår jag inte, människor som människor :va Alla måste ju få tak över huvudet i ett första skede, sen får man börja tänka på hur de ska kunna skaffa egna boenden på sikt.
Nu verkar ju dock någon äntligen ha kommit på att handbromsen måste dras och att man får börja reda ut röran som har uppstått.

Det kommer påverka oss under en längre tid, ingen tvekan om det. Men expropriation är det ingen risk för.
Jag vet inte om man skall köpa den där bilden, att "ingen kunde förutse".

Det får förvisso mig att framstå i ännu bättre dager, eftersom jag i minst 10 år påtalat att det pågår en fullskalig invasion, så tack. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti