Statlig konfiskation av svenska folkets fritidshus

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Samtidigt vet vi att alla åtgärder riskerar vårt regeringsunderlag eftersom Miljöpartiet blockerar varje åtstramning, säger en socialdemokrat


Allvar nu, skicka ut de där haschrökarna från Rosenbad

Kommer inte att ske då de jobbar för Bilderberggruppen / fn agenda 2030 / nato!
De styr media!

kolla den här videon
http://buzzpo.com/this-is-the-most-disturbing-muslim-refugee-video-you-will-ever-see/

Vi som kommer slåss för vår rätt till våra hus och liv. Vi kommer slåss ner av Nato!
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Samtidigt vet vi att alla åtgärder riskerar vårt regeringsunderlag eftersom Miljöpartiet blockerar varje åtstramning, säger en socialdemokrat


Allvar nu, skicka ut de där haschrökarna från Rosenbad

Man kan ju hoppas.

Men jag tror att deras första steg i krisberedskapen kommer att bli ett förbud mot sd som parti.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Miljöpartiet, Nato :va

FN:s Agenda 2030 är i sin helhet den direkta förlagan till Miljöpartiets partiprogram. Deras väljarunderlag motsvarar mindre än 10 % av Sveriges befolkning. Förhållandet är detsamma i den övriga västvärlden. Genom att spräcka DÖ blir det långsiktiga genomförandet av den absurda Agendan åter en förhandlingsfråga. Bäst vore naturligtvis om riksdagens arbete nu utmynnar i nyval och en ny regering med en nykter inställning till migration. Det är rimligt att anta att USA får en konservativ president efter Obama, detsamma gäller i Frankrike, där Hollande utan minsta tvekan kommer att efterträdas av en högerinriktad president 2017. Putin lär bli starkare efter sina insatser i Syrien och EU kommer att lära av motståndet i Ungern och England. Konsekvenserna av den hittillsvarande invandringen i Europa kommer sannolikt att visa på det orimliga i ökad invandring från muslimska länder om nuvarande aggressiva framtoning hos marknadsförarna av islam fortsätter. Sammantaget kommer en omprövning av Agendan att bli nödvändig, kanske döps den om till Agenda 2100 istället i syfte att låta en ny generation skapa en mjukare övergång?

https://peterkrabbe.wordpress.com/2015/10/10/efter-regn-kommer-sol/

Sverige har haft en helt annan drivande inverkan på tillkomsten av FN:s Agenda än vad jag trodde inledningsvis, allt storvulet prat om Sverige som moralisk stormakt och nödvändigheten av att Sverige skall sitta i FN:s säkerhetsråd grundar sig på ett långvarigt engagemang för att presentera Sverige som global modell för Det Goda Samhället. Hybrisen bröt ut redan under Reinfeldts tid i MUF, då han sannolikt stod under ett bestående inflytande av Romklubben, där partikollegan Wijkman var en viktig person. De första spåren kunde skönjas under FN:s möte i Rio 1992, då Agenda 21 klubbades igenom. Men först måste naturligtvis Sverige omvandlas för att kunna vara pilotprojekt för övriga världen. Invandringen har varit en viktig del av detta. Vi skall visa att mångkultur fungerar, trots att de globala erfarenheterna visar på raka motsatsen. Men skam den som ger sig. Genom svenska skattepengar har rikligt med smörjmedel östs över FN.
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Man kan ju hoppas.

Men jag tror att deras första steg i krisberedskapen kommer att bli ett förbud mot sd som parti.

Ja, jag undrar vad dom ska hinna stifta för lagar innan 2018, som gör att socialmoderaterna ska kunna regera i minoritet, men inte SD. Som det ser ut nu, och om utvecklingen fortsätter i samma spår, så blir ju SD Sveriges största parti. Med råge.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kan man få en kort version av vad den där bildgruppen är ute efter, varför och hur?

Tack
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Typiskt skrämselpropaganda.
Kan herr trådskapare länka till gällande lag som ger staten rätt att konfiskera privatpersoner hus under fredstid? Om inte, sluta köra aftonbladet rubriker.

Felaktig information bidrar ju inte till mycket.
Jag är inget stort fan av SD heller. Men kan nog tycka att det är dags o säga att man inte klarar av fler sökande när folk får bo ute på gatan.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Typiskt skrämselpropaganda.
Kan herr trådskapare länka till gällande lag som ger staten rätt att konfiskera privatpersoner hus under fredstid? Om inte, sluta köra aftonbladet rubriker.
.
Finns en del intressanta texter..

https://lagen.nu/1978:262
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...edskapen-mot-svara-pafrestn_GK0311/?text=true
https://lagen.nu/1972:719

Det har inom kommuner motionerats om konfiskering för de med "överboende" alt tvångsinhysning.
Tappat bort länkarna tyvärr..
Så tankarna i den riktningen finns....
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, jag undrar vad dom ska hinna stifta för lagar innan 2018, som gör att socialmoderaterna ska kunna regera i minoritet, men inte SD. Som det ser ut nu, och om utvecklingen fortsätter i samma spår, så blir ju SD Sveriges största parti. Med råge.

De är så jävla dumma så de fattar knappast att vad de hittar på mot SD kan slå dem i ansiktet som en utspottad snus i motvind.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Typiskt skrämselpropaganda.
Kan herr trådskapare länka till gällande lag som ger staten rätt att konfiskera privatpersoner hus under fredstid? Om inte, sluta köra aftonbladet rubriker.

Felaktig information bidrar ju inte till mycket.
Jag är inget stort fan av SD heller. Men kan nog tycka att det är dags o säga att man inte klarar av fler sökande när folk får bo ute på gatan.

Varsågod!
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument.../Svensk-forfattningssamling-201_sfs-1972-719/

Jag har sett att den dammats av 2014 . Ska se om jag hittar den länken igen!

Titta på hallands kommun ! tycker allt den ser äkta ut!
http://www.exponerat.net/expropriera-hus-till-flyktingarna/
 
Last edited:

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD

en proposition är ett förslag om lag eller lagändring, den har ingen rättslig effekt. Det finns många propositioner av alla möjliga slag



Varsågod!
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument.../Svensk-forfattningssamling-201_sfs-1972-719/

Jag har sett att den dammats av 2014 . Ska se om jag hittar den länken igen!

Titta på hallands kommun ! tycker allt den ser äkta ut!
http://www.exponerat.net/expropriera-hus-till-flyktingarna/


Den var mer korrekt men där får man ju ersättning. Ingen konfiskera g med andra ord. Staten får med andra ord tvångshyra mark eller fastighet mot ersättning när vissa särskilda villkor är uppfyllda. Frågan är om den någonsin kommer användas för denna fråga med tanke på hur lagen är skriven. Jojo om det ska byggas motorväg, vattenkraftverk osv.

Ett enskilt fall eventuellt 2014? :rolleyes:
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Men vid kristillstånd som vår regering kommer göra!
Då kan staten tvångskonfiskera om staten anser att det behövs.
Först kommer staten fråga om frivilliga som vill upplåta sin bostad till migranter.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Kan man få en kort version av vad den där bildgruppen är ute efter, varför och hur?

Tack
Makt
Eliten 1% vill styra världen !
Fn agenda 2030 då ska vi ha en världsregering! Och världsskatt!
Putin och Ungern säger nej tack!

Löfven och Reinfeldt vill ha plats i den nya världsregeringen!

Ett homogent folk är svårare att kuva!
En blandad värld då är det lättare för eliten att styra!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Makt
Eliten 1% vill styra världen !
Fn agenda 2030 då ska vi ha en världsregering! Och världsskatt!
Putin och Ungern säger nej tack!

Löfven och Reinfeldt vill ha plats i den nya världsregeringen!

Ett homogent folk är svårare att kuva!
En blandad värld då är det lättare för eliten att styra!
Är det där verkligen en balanserad slutsats?
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Men vid kristillstånd som vår regering kommer göra!
Då kan staten tvångskonfiskera om staten anser att det behövs.
Först kommer staten fråga om frivilliga som vill upplåta sin bostad till migranter.
I min kommun frågade man för någr amånader sen efter "boenden för ensamkommande" (män i 20-35årsåldern)
Sju intresserade, blev ETT., (tror jag..)
Nu går man ut igen med samma fråga, med frivillighet..

Vidare.
De är staten som bestämmer när lagen ska tillämpas
De är staten som bestämmer när det är "kristillstånd"
Det är staten som bestämmer hur mycket man vill betala. Undre gräns saknas! (precis som med dagens pensioner..)

Pysslade med sånt under min militärtjänst så lite av tankegångarna bakom har jag fått till iivs
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
I min kommun frågade man för någr amånader sen efter "boenden för ensamkommande" (män i 20-35årsåldern)
Sju intresserade, blev ETT., (tror jag..)
Nu går man ut igen med samma fråga, med frivillighet..

Vidare.
De är staten som bestämmer när lagen ska tillämpas
De är staten som bestämmer när det är "kristillstånd"
Det är staten som bestämmer hur mycket man vill betala. Undre gräns saknas! (precis som med dagens pensioner..)

Pysslade med sånt under min militärtjänst så lite av tankegångarna bakom har jag fått till iivs

Men det kommer fortfarande inte inträffa. Om du tänker en gång extra så förstår du säkert att man kommer konfiskera av hyresvärdar före privatpersoner då sistnämnda kommer få oerhörda konsekvenser vilket är att gräva sin egen grav med en enorm jäkla grävmaskin.

Möjligheten till att konfiskera mindre hotell och liknande lär också gå före privatpersoners fritidshus. Dessutom så är det ju väldigt enkelt att komma runt en sådan konfiskation. Om de skulle komma till mig och säga att de vill konfiskera min sommarstuga för att inhysa flyktingar så skulle jag ju naturligtvis bara säga att det inte finns rinnande vatten eller el för tillfället, än mindre avlopp.
Skulle de utföra en individuell kontroll för att se om det stämmer? Knappast, de har ju inte folk nog i dagsläget och än mindre till det.

Så, plocka av foliehatten och oroa dig inte för din sommarstuga.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top