Startar du med kopplingen intryckt?

Har du kopplingen intryckt när du startar hojen?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
På biljäveln brukar jag göra det för då kommer jag iväg snabbare, sparar soppa också. Ifall jag lägger i backen innan jag startar bilen så äre bara att jag kopplar ur och startar den och backar, istället för att starta bilen, koppla ur och sedan lägga i backen.. Fan vad smart jag måste vara :banana

Ädit : men på min Måtåsikcel så startar jag den bara, tror jag.. kommer fan inte ihåg hur man gör. Detta mina damer och herrar ( och fähundar ) ( KalleNorton och Itakka) är fruktansvärt. Måste undersökas om cirkus 1.5 månad.
 
Gammal vana från kick-tiden. Ju mindre som draggar desto lättare att få igång den gamla stånkan.

Kan ju kvitta samma med en modern hoj, men det sitter i kroppen; friläge, ljus av.
 
På hoj, ibland... Efter de flesta längre stopp typ från garaget, tankning eller liknande står jag oftas bredvid hojen = ingen koppling. Men vid kortare stopp då jag ändå sitter på hojen används kopplingen.

Bilen, alltid... Efter många år med Saab där alltid backen är i.
 
Bara om jag sitter på, startar annars alltid innan jag tar på mig annat, så den hinner bli varm.

Finns iaf ingen spärr på min, bara om stödet är nere :)
 
freddexwing skrev:
Hur gör du när du startar hojen, har du kopplingshandtaget intryckt eller inte???

Motivera gärna!

Ursprunglig tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111421

Jupp, intryckt. Ren reflex. Även om neutrallampan lyser så _kan_ den ju paja och det känns bättre att i så fall ha eliminerat en felkälla. Släpper ut långsamt, som om jag skulle köra iväg, när motorn startat.

Känns konstigt som fan att bara vrida om nyckeln och trycka på knappen...
 
Lyser det grönt så trycker man bara på den roliga knappen till vänster om det högra handtaget... har inte blivit fövånad och flugit in i garageväggen hitills :hihi
 
Nja en annan har ju ingen grön lampa, så även att man vet att man har friläge så håller man inne koplingen... :3freak
 
Nej, men jag vrider alltid styret åt vänster, så mycket det går.
 
Suzuki e ju barnsäkert..
Haha har haft flera KILLAR som inte klarat av att starta mig hoj :hihi :rofl :lol
 
hojbrud skrev:
Suzuki e ju barnsäkert..
Haha har haft flera KILLAR som inte klarat av att starta mig hoj :hihi :rofl :lol

Hoppas du hittar nån som kan starta dig :)

Startar själv ALLTID med kopplingen inne på både hoj och bil. Parkerar dessutom ALLTID med växel i (+hb på bilen). Kan ju i.o.f.s förklara varför jag alltid trycker in kopplingen vid start.... Svårt att lära om gamla tvångstankar :hihi
 
Hård&Kall skrev:
Hoppas du hittar nån som kan starta dig :)

Startar själv ALLTID med kopplingen inne på både hoj och bil. Parkerar dessutom ALLTID med växel i (+hb på bilen). Kan ju i.o.f.s förklara varför jag alltid trycker in kopplingen vid start.... Svårt att lära om gamla tvångstankar :hihi

hahaha... ska ju stå min:P
 
nej!

kickar alltid, då märks det ganska kvickt om en växel ligger i.
/erik
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top