Startar du med kopplingen intryckt?

Har du kopplingen intryckt när du startar hojen?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
På biljäveln brukar jag göra det för då kommer jag iväg snabbare, sparar soppa också. Ifall jag lägger i backen innan jag startar bilen så äre bara att jag kopplar ur och startar den och backar, istället för att starta bilen, koppla ur och sedan lägga i backen.. Fan vad smart jag måste vara :banana

Ädit : men på min Måtåsikcel så startar jag den bara, tror jag.. kommer fan inte ihåg hur man gör. Detta mina damer och herrar ( och fähundar ) ( KalleNorton och Itakka) är fruktansvärt. Måste undersökas om cirkus 1.5 månad.
 
Gammal vana från kick-tiden. Ju mindre som draggar desto lättare att få igång den gamla stånkan.

Kan ju kvitta samma med en modern hoj, men det sitter i kroppen; friläge, ljus av.
 
På hoj, ibland... Efter de flesta längre stopp typ från garaget, tankning eller liknande står jag oftas bredvid hojen = ingen koppling. Men vid kortare stopp då jag ändå sitter på hojen används kopplingen.

Bilen, alltid... Efter många år med Saab där alltid backen är i.
 
Bara om jag sitter på, startar annars alltid innan jag tar på mig annat, så den hinner bli varm.

Finns iaf ingen spärr på min, bara om stödet är nere :)
 
freddexwing skrev:
Hur gör du när du startar hojen, har du kopplingshandtaget intryckt eller inte???

Motivera gärna!

Ursprunglig tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111421

Jupp, intryckt. Ren reflex. Även om neutrallampan lyser så _kan_ den ju paja och det känns bättre att i så fall ha eliminerat en felkälla. Släpper ut långsamt, som om jag skulle köra iväg, när motorn startat.

Känns konstigt som fan att bara vrida om nyckeln och trycka på knappen...
 
Lyser det grönt så trycker man bara på den roliga knappen till vänster om det högra handtaget... har inte blivit fövånad och flugit in i garageväggen hitills :hihi
 
Nja en annan har ju ingen grön lampa, så även att man vet att man har friläge så håller man inne koplingen... :3freak
 
Nej, men jag vrider alltid styret åt vänster, så mycket det går.
 
Suzuki e ju barnsäkert..
Haha har haft flera KILLAR som inte klarat av att starta mig hoj :hihi :rofl :lol
 
hojbrud skrev:
Suzuki e ju barnsäkert..
Haha har haft flera KILLAR som inte klarat av att starta mig hoj :hihi :rofl :lol

Hoppas du hittar nån som kan starta dig :)

Startar själv ALLTID med kopplingen inne på både hoj och bil. Parkerar dessutom ALLTID med växel i (+hb på bilen). Kan ju i.o.f.s förklara varför jag alltid trycker in kopplingen vid start.... Svårt att lära om gamla tvångstankar :hihi
 
Hård&Kall skrev:
Hoppas du hittar nån som kan starta dig :)

Startar själv ALLTID med kopplingen inne på både hoj och bil. Parkerar dessutom ALLTID med växel i (+hb på bilen). Kan ju i.o.f.s förklara varför jag alltid trycker in kopplingen vid start.... Svårt att lära om gamla tvångstankar :hihi

hahaha... ska ju stå min:P
 
nej!

kickar alltid, då märks det ganska kvickt om en växel ligger i.
/erik
 
*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Back
Top