Startar du med kopplingen intryckt?

Har du kopplingen intryckt när du startar hojen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Nej inte på båge men i bil

På hojen ser man för det första att neutrallampan lyser, och OM växel skulle vara i går min inte starta

i bil har jag alltid, men hojens startmotor går inte om växel är i (om man inte frikkoplar) så då behäver man inte koppla

Gör jag det inte så startar inte hojjen... :rolleyes:
Men när jag körde cross eller min tidigare hoj använde jag bara kopplingen om jag hade vurpat på banan å skulle kicka igång den för att komma iväg fort som fan igen eller om jag var ute i trafiken å lyckades få motorstopp i en korsning... :rolleyes:

Håller in kopplingen.
Har ju en Suzuki, men gör det av vana även på Hondan, och körde ju Yamaha innan och höll in kopplingen även då.
Tycker det är en bra vana :)

Håller alltid in kopplingen på bil / hojj eller vad det nu är man ska starta så slipper man få någon obehaglig överraskning (då man åkt genom ett skyltfönster eller så)

Hojen måsten man koppla för att få igång, bilen kopplar jag också (oftast) man lär ändå behöva trycka ner kopplingen för att få i första växeln...

Ja, till och med på volvon en gammal kvarleva från SAAB99 växellås.

Jag kör alltid startmotorn på trean, koppling ute från början så glider man iväg lite sakta & snyggt och sparar tid.

Kopplade alltid när jag körde sporthoj (två Suzukis) och tror jag skulle göra det om jag satte mig på en sporthoj.

Har kick nu, kopplar inte. Möjligvis kickar jag med kopplingen intryckt om jag står nånstans i skogen/snön och inte hittar neutralen om man kör cross.

Rullar alltid ut hojjen från garaget med friläget och vet därför att ingen växel är i och därför behövs det aldrig kopplas bara trycka sig knappen. :tummenupp

Jag röstade fel, förstod inte först. :huvet :rolleyes: :näsblod

Jag startar inte hojen med kopplingen indragen.

Är det något speciellt med koppling inne eller ute när det gäller Suzuki?
Hänger inte riktigt med här?

Hasselito skrev:
Är det något speciellt med koppling inne eller ute när det gäller Suzuki?
Hänger inte riktigt med här?

Japp på Suzuki's hojar kan man inte starta om man inte håller in kopplingen :)

Magge skrev:
Jag har en GSX-R 750 -90 och jag är 99,9% säker på att jag kan starta med kopplingen ute...

Det kanske är någonting som kommit till på senare årsmodeller i så fall. För dom jag pratat med har haft samma "problem", och så var det även på min gamla hoj (suzuki).

På Suzukin har jag kopplingen intryckt, behövs inte på KTM:en. Man märker själv om en växel ligger i när man kickar.... :hihi

Magge skrev:
Jag har en GSX-R 750 -90 och jag är 99,9% säker på att jag kan starta med kopplingen ute...

På min 92:a behövde jag inte ha kopplingen inne, men på 00:an måste jag det :3freak

Ska nog ta bort det, går ju ändå inte o starta med stödet nere o växel i :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT