Start för hoj-säsongen 2006?

Vilken månad tror du?

• Antal röstningar
    0
Ser ut som april faktiskt när banorna här hemma öppnar men hoppas ännu på Spanien i Mars

Vaddå hojsäsong??

Varför finns det inget poll-val för januari?

Säsongen börjar väl första dan man ska till jobbet efter nyår, eller...?

Ska alldeles strax dra på mig en massa kläder och åka hem från jobbet - på hoj alltså.

God Jul på er alla :tomten

/GoG

Enkelt, i Stockholm börjar säsongen för den lite större mängden alltid på skärtorsdag och nästa år är det 13:e april. Själv kan jag mycket väl vara ute redan i mars.

kjellf

Maj. Tidigast.
Sen när i Maj det blir får man väl se. Kanske mitten, kanske slutet.

Wiii, vinter nu. :banana

LocDog skrev:
Tänkte pigga upp lite i höst/vinter mörkret med en diskussion om när man tror hoj-säsongen 2006 drar igång.

Skickar även en poll med sortering på månader för skoj skull.

I år var det mars månad som gällde, blev väl 100 mil redan då...men vädret ändrar sig fort...15 mars i år= 12 minus på morgonen o snö, den 16 mars=blötsnö då, veckan efter 22 och 23 mars var det strålande sol och 10 plusgrader o torra fina vägar :)

Last edited:
Det lutar iofs att det blir tidigt nästa år för det är helvetes lite snö. Men gud skulle inte låta mig ha så kul. Hursomhelst så är det ganska tråkigt att köra i början av säsongen. Sand jävlat fulla vägarna. Blästrar undertailen och så kör man av vägen i varje kurva.

Med en enduro tar säsongen aldrig slut....

...men gathojen brukar komma fram i april (nu ska jag iofs bli farsa igen i mars så det kan väl tänkas att jag får skjuta lite på premiären.... :rolleyes: )

PÅ RIKTIGT drar den väl igång i maj.
Men första rundan blir så fort det är torrt och plusgrader, i januari vanligtvis.

Vaektra skrev:
Kommer hem från Australien den 6 och tar med mig det fina vädret därifrån :tungan

...hoppas jag iallafall :rolleyes:
Lyxigt med värme!

Jo vi håller verkligen tummarna för att du lyckas ta med lite from down under :tummenupp

Vill ha en lång och solig vår/sommar/höst under 2006....

Nu vänder det!

Här är lite "positiv" läsning i mörkret: :banana

"I dag är årets mörkaste dag.
Den 21 december är den kortaste dagen på året.
Men håll ut - ikväll vänder det, och vi går mot ljusare tider igen.
Kl 19.35 ikväll infaller vintersolståndet, och jordaxeln på norra halvklotet lutar sig långt, långt bort från solen.
Det innebär att dagen i dag är årets kortaste - och natten i natt blir därmed årets längsta.
Det må låta dystert, men då gäller det att tänka positivt: Från och med i morgon blir dagarna längre igen.
Vid vintersolståndet står solen lågt på himlen här uppe i norr. Enligt SMHI når solen i södra Sverige bara 10 grader över horisonten i dag. I Stockholm är motsvarande siffra sju grader, i Luleå en grad.
Och i Kiruna når solen som högst en grad UNDER horisonten i dag."
Källa Aftonbladet.

Det vänder alltså nu! Guuud vad gött! Och givetvis har man en nedräkning på sin websida så man inte glömmer att ställa på hojen! :rofl http://www.gametrade.nu/litos

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN