Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sökresultat (kullagret.com)Det finns en typ av Lager som bara drar åt ett håll, borde gå att använda som Frihjul.
Någon som vet vad dessa heter?
Har tyvärr för litet Garage till det!Jag byggde en startapparat för ett par år sedan men använder den sällan, se bilder på Nonshine. Ganska svår att använda ensam som alla startapparater med rullar. Det är en sån där grej som gör att en tycker en tredje hand vore bättre att ha en det där åbäket som hänger i grenen.
Baserad på en startmotor till en cheva 350 och byggd för att vara portabel så batteridrift är det som gäller.
Kan du inte bygga en nerförsbacke i garaget istället, det är enklare.
Nonshine .: Kvällsskift
Tänker nog prova med Frihjul!Frihjul tror jag inte du behöver krångla med. Så fort hojmotorn tänder dra man ju in koppling och vips motorcykeln är frihjulet. I samma skede brukar man ju dessutom kliva av strömbrytaren man har vid foten t.ex för startapparaten och den stannar.
EnvägslagerDet finns en typ av Lager som bara drar åt ett håll, borde gå att använda som Frihjul.
Någon som vet vad dessa heter?
Säkert sant för en portabel pryl men om man tänker till lite vid dimensioneringen kan man kanske använda en fast monterad startapparat även som "fattigmans bromsbänk" också? Prova att alla växlar fungerar osv. Inte belasta, bara "puttra fram".frihjul är helt onödigt.
Underbart! Det var jobbigt att växla med 180 hästar men med "old fart elimination system" slipper han använda kopplingen!Säkert sant för en portabel pryl men om man tänker till lite vid dimensioneringen kan man kanske använda en fast monterad startapparat även som "fattigmans bromsbänk" också? Prova att alla växlar fungerar osv. Inte belasta, bara "puttra fram".
Men det förutsätter någon form av frihjul/frikoppling.
Just den här är ju en fullfjädrad bromsbänk men den innehåller startmotor också:

Du förstår hur många specialare till delar som kan krångla! Det enda som såg "modernt" ut var Malpassi-regulatorn.Underbart! Det var jobbigt att växla med 180 hästar men med "old fart elimination system" slipper han använda kopplingen!![]()
![]()
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |