Stark Varg

Finns det ingen som gjort en 450 GP konvertering på en Varg?

Dom raggar pengar från investerare.
Lite konstigt att älgen kommer före lodjuret. Skulle nog inte ge mig iväg för långt från laddinfrastruktuten med en elhoj.
Men dom kanske genomskådat att köparrna av äventyrshojar sällan lämnar vägnätet.

Det är ju iofs inte så konstigt eftersom det är förbjudet att framföra fordon utanför vägnätet.

Köparna av äventyrshojar brukar istället lägga några tusen mil per säsong på vägnätet och resa långt bort på alla underlag och uppleva väldigt mycket.

De hojar som Stark Varg konkurrerar med rör sig sällan särskilt många mil per dag, åker nog mest släpvagn om man räknar mil och står i garage om natten och kan således laddas där.

Med vänlig hälsning,

Det är ju iofs inte så konstigt eftersom det är förbjudet att framföra fordon utanför vägnätet.

Köparna av äventyrshojar brukar istället lägga några tusen mil per säsong på vägnätet och resa långt bort på alla underlag och uppleva väldigt mycket.

De hojar som Stark Varg konkurrerar med rör sig sällan särskilt många mil per dag, åker nog mest släpvagn om man räknar mil och står i garage om natten och kan således laddas där.

Med vänlig hälsning,
Ja, kanke skulle skrivit inte så långt bort från laddinfrastrukturen.
Älgen skall bli en mellanklass öventyrshoj, så det är nog inte tänkt att den skall åka på släpvagn.

Med vänlig hälsning,
Det låter som om jag är del av kundkretsen. En Varg sm skulle nog inte vara trist att busa runt med nu när jag har 50-årskris och visst kan wheela som kidsen, så det så!

Min 690smc-r står med god marginal stilla på ett släp längre sträcka än rullande på egna däck, sett över 3 säsonger.

Tyvärr... ☹️

Det där med Wheelies löser sig med elektronik... :)

Snart finns det robotar som kör motorcykeln åt dig så slipper du göra det också.

Jag tvivlar inte på att den där lådan kommer säljas i stora mängder men den tar ju bort hela nöjet med wheelisar precis som han säger.

Ungefär av samma skäl gillar jag inte abs på en MC heller.

Snart finns det robotar som kör motorcykeln åt dig så slipper du göra det också.

Jag tvivlar inte på att den där lådan kommer säljas i stora mängder men den tar ju bort hela nöjet med wheelisar precis som han säger.

Ungefär av samma skäl gillar jag inte abs på en MC heller.
Sant!

Fast jag gillar verkligen ABS, när jag kan välja att stänga av den :)

Vi har ju gjort vetenskapliga tester med VTI och efter den är jag övertygad ABS fantast. Visst, jag kunde bromsa med kortare bromssträcka ute ABS men det krävdes ganska många försök. När älgen (eller länsman) hoppar fram så vill jag ha ABS påslagen, alla dagar i veckan!

Sant!

Fast jag gillar verkligen ABS, när jag kan välja att stänga av den :)

Vi har ju gjort vetenskapliga tester med VTI och efter den är jag övertygad ABS fantast. Visst, jag kunde bromsa med kortare bromssträcka ute ABS men det krävdes ganska många försök. När älgen (eller länsman) hoppar fram så vill jag ha ABS påslagen, alla dagar i veckan!

Man kan göra längre wheelisar med den där lådan också men hela poängen försvinner ju.
Jag tar hellre bussen, tåget eller flyget om jag ändå ska vara en passagerare och inte förare.

Ja Wass saknar varken talang, ambitioner eller humor. Stark Älg och Stark Lo väntar enligt filmen. Det sistnämnda blir intressant i Storbritannien.
Googlade på "Strong Loo" och fick fram denna... :D

Play stupid games, win stupid prizes...

Ja, visst är det dumt att köra motorcykel när man kan sitta i en trygg bil? Eller ännu säkrare på tåget.

Dessutom bekvämt skyddad från väder och vind. AC när det är varmt och tak över huvudet när det regnar. Man måste kort sagt vara jävligt dum om man frivilligt kör motorcykel.

Last edited:
Ja, visst är det dumt att köra motorcykel när man kan sitta i en trygg bil? Eller ännu säkrare på tåget.

Dessutom bekvämt skyddad från väder och vind. AC när det är varmt och tak över huvudet när det regnar. Man måste kort sagt vara jävligt dum om man frivilligt kör motorcykel.

Ja om man tävlar i att köra på bakhjulet i allmän trafik…

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...