Stark Varg

När jag körde tidtagning en helt vanlig träningskväll för några år sedan körde den förare som körde mest hela 17 varv. Det blir 30 minuter snällt räknat. Det finns olika förare helt klart.

30-35 minuter får jag lätt ihop på en dag idag trots att jag är en 52-årig otränad gubbe.

Jag menar inte 60 minuter nonstop. 2*30, 3*20, eller 4*15 minuter är rimligt att man ska kunna träna på crossbanan.

Träna enduropass kan man ju garanterat glömma.
 
30-35 minuter får jag lätt ihop på en dag idag trots att jag är en 52-årig otränad gubbe.

Jag menar inte 60 minuter nonstop. 2*30, 3*20, eller 4*15 minuter är rimligt att man ska kunna träna på crossbanan.

Träna enduropass kan man ju garanterat glömma.
Jag menar inte heller 60 minuter non-stop. Det var totalt 17 varv på en hel kväll, 17:00-20:00. Den som körde flest varv.

varvtider runt 00:01:45
 
Varg 1.jpg
Varg 2.jpg
Till slut dök den upp.
Jag har plockat ner för att mäta upp chassie och byta fjädring.

Eng Racing har mina grejer så det blir provkörning till veckan.
 
Det finns ju alltid det där lilla problemet som Alfons också hade.

Jag ska bara.... :D
 
Ser verkligen fram emot en rejäl utvärdering IRL beträffande för- och nackdelar av dig Ricken, som ju vanligtvis brukar vara påläst och balanserad i dina omdömen.:tummenupp/BG
Du är bra snäll du.

För att ha rätt målbild så måste man ha rätt bas att utgå från.

Så då skruvar vi sönder skiten.
3183ec0d7fd6bab9ae5602b5ab3ff148.jpg


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 
Du är bra snäll du.

För att ha rätt målbild så måste man ha rätt bas att utgå från.

Så då skruvar vi sönder skiten.
3183ec0d7fd6bab9ae5602b5ab3ff148.jpg


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Jag har ingen erfarenhet alls av crossmaskiner, men hur känns denna kvalitetsmässigt när du skruvar på den? Ser ut som snygga svetsar, på bild i alla fall. Resten? Passar det ihop, eller känns det "Kina-billigt"?
 
Jag har ingen erfarenhet alls av crossmaskiner, men hur känns denna kvalitetsmässigt när du skruvar på den? Ser ut som snygga svetsar, på bild i alla fall. Resten? Passar det ihop, eller känns det "Kina-billigt"?
Dom bearbetade delarna ser väldigt bra ut. Sen finns det saker som visar på att dom fortfarande har bråttom att få ut maskiner.

Det är inte Kina-kvalitet, det är bättre än så. Men dom är inte framme än där dom vill vara.
Överlag bra kan vi väl säga.
 
Jag är glad amatör med ca 300h på vanlig endurohoj och har precis provkört. Öste så mycket jag kunde i en timme och gick från 95 till 30% batteri på ca 70% skogsstig och 30% sand och backe.

Det är konstigt men kul att höra dobbarna på däcken riva i rötterna och stenarna.

Jag körde mest i 40hk läget, då skrattade jag mig ur kurvorna med framhjulet i luften. 60hk är för mycket för mig bland träden. 20hk är för lite för att leka.

Klättra sandbacke var sjukt lätt i 60hk läget. Det krävs inte alls samma Momentum som på en förbränningshoj (van 350 fyrtakt och 300 TPI 2t).

Jag tycker att kvaliteten på det mekaniska ser bra ut men litar inte riktigt på all data/IT. Felsökning kommer vara annorlunda

301dea9340ed7ca3361acd42de5a141c.jpg



c5d11546fa7a5f207c2502e6c73e7810.jpg



828bcd2264f1723a38180e8e94ad6546.jpg
 
Last edited:
Man vill ju ha en. Men den måste komma som Enduroreg eller gata.
 
Här är film från Skenes endurobana med info om körtid och batteri laddning
 
Imorgon kanske det äntligen blir en provkörning.
Ni får hålla tummarna att jobbet liksom bara försvinner lagom till att jag kliver ur sängen imorgon bitti.
a5e97bbd7315e03e23670153506c3294.jpg


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 
Alltså.... jag tycker det verkar som att alla som klagar på Vargen är folk som INTE har kört den? Och att det är lite som med elbilar, att så fort man kört den är man frälst? Eller?
 
Alltså.... jag tycker det verkar som att alla som klagar på Vargen är folk som INTE har kört den? Och att det är lite som med elbilar, att så fort man kört den är man frälst? Eller?
Jag tror att Vargen har en enorm fördel mot det mesta på marknaden. Tänk dig att du har den absolut stabilaste hojen du åkt på. Sen tar du bort all roterande massa i motorn, vilket gör att du kan slänga runt den på ett helt annat vis än vad du är van.
Sen lägger du till att du har tillgång till allt vridmoment du vill ha direkt från botten.

Vem skulle inte vilja köra den hojen?
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top