Antingen har dom tagit pengarna och sprungit, eller så har dom börjat tillverka motorcyklar, för nu har dom inte haft tid att klippa ihop en 20 sekunders YouTube short på över två veckor.
Annars ett startup tips är ju att spela in meningslösa klip en masse, ladda upp dom till youtube med tidsinställt släppdatum och sedan skyndsamt gömma pengarna som har kommit in och göra sig själv oanträffbar.
Eicher Motors Ltd, parent company of Royal Enfield has announced a €50 million investment and collaboration with European electric motorcycle manufacturer Stark Future SL.
Eicher Motors Ltd, parent company of Royal Enfield has announced a €50 million investment and collaboration with European electric motorcycle manufacturer Stark Future SL.
Eicher Motors Ltd, parent company of Royal Enfield has announced a €50 million investment and collaboration with European electric motorcycle manufacturer Stark Future SL.
Eicher Motors Ltd, parent company of Royal Enfield has announced a €50 million investment and collaboration with European electric motorcycle manufacturer Stark Future SL.
Det kanske är så att EML kommer med kunskap och produktionskapcitet och även ett återförsäljarnätverk.
Jag tvivlar på att ett sådant företag inte kör Due Diligence fullt ut före en investering.
Komponentbristen ser ut att lätta rejält under 2023 och nu finns det visst en jättekassa pengar att gräva ur, så om det inte blir några hojar nu, med en fabrik redo och allt, så vore det faktiskt snudd på märkligt.
Själv följer jag även Heart Aerospace som säger att man har ”sålt 250 flygplan”.
Huuur kan man sälja ett flygplan som inte finns? Kanske är det som Tesla Semi att man har lagt ”Handpenning” på dessa fordon och att det inte alla är samma sak?
Kanske är det väldigt lätt att ”Sälja” en produkt där man utlovar 2ggr effektivitet till halva priset? Jag tror det VAR enkelt att sälja sådana produkter. Dock inte längre 2023.
Jag känner några av de som återfinns i personallistan hos Heart.
Inte valparna som startat det utan några av de lite äldre och det är seriösa personer.
Det känns som om ett antal av er med lätthet skulle kunna söka jobb på Aftonbladet med era domedagsteorier. Vad är sannolikheten att ägaren till 24MX skulle blåsa ett antal investerare för att fly med pengarna?
Jag är rätt övertygad om att hojen kommer (men försenad) och kommer i stort att leva upp till vad de sagt. Dock kvarstår problemet att alla som köpt hojen kommer bli rätt less på att kunna köra två pass i motionstempo för att sedan åka hem igen. Jag räknar kallt med att den första uppdateringen på hårdvarufronten är ett utbytbart batteri.
Jag känner några av de som återfinns i personallistan hos Heart.
Inte valparna som startat det utan några av de lite äldre och det är seriösa personer.
Det känns som om ett antal av er med lätthet skulle kunna söka jobb på Aftonbladet med era domedagsteorier. Vad är sannolikheten att ägaren till 24MX skulle blåsa ett antal investerare för att fly med pengarna?
Jag är rätt övertygad om att hojen kommer (men försenad) och kommer i stort att leva upp till vad de sagt. Dock kvarstår problemet att alla som köpt hojen kommer bli rätt less på att kunna köra två pass i motionstempo för att sedan åka hem igen. Jag räknar kallt med att den första uppdateringen på hårdvarufronten är ett utbytbart batteri.
När journalister från hela världen bjuds in för att provköra så är leverantörer och hårdvara 99% klara. Mjukvarutuning pågår "för evigt", men inget som stoppar försäljning. Det de skulle falla på är alltså att ett antal större leverantörer faller bort, det låter mindre sannolikt med det kapital de har i ryggen. Jag kvarstår vid att det enda löfte de inte kunnat hålla är att en elitförare skall kunna köra ett VM-heat (35 min racetempo) på en laddning.
När journalister från hela världen bjuds in för att provköra så är leverantörer och hårdvara 99% klara. Mjukvarutuning pågår "för evigt", men inget som stoppar försäljning. Det de skulle falla på är alltså att ett antal större leverantörer faller bort, det låter mindre sannolikt med det kapital de har i ryggen. Jag kvarstår vid att det enda löfte de inte kunnat hålla är att en elitförare skall kunna köra ett VM-heat (35 min racetempo) på en laddning.
Näe, leveranslöften bryts ju konstant, var det inte någon/några här som hade beställt Cybertruckar?
Övriga löften verkar man ju kunna ta halvlätt på också, när man inte kan uppfylla dom kallar man dom "ambitioner" "målbild" eller något annat än ett löfte...
Heart Aero är ju ett annat sorgebarn, jag hade ändå ganska stort hopp för dom, dom var lite mer lågmälda med marknadsföringen.
När (United?) beställningen kom in på ett par hundra plan kändes det ändå som att det fanns tilltro till dom i branchen och ekonomiska muskler att genomföra det.
Nu har dom reviderat sitt plan till att vara en hybrid med batteriassisterad start och en fossilmotor som håller det flygande nätt och jämnt.
Det gamla skämtet om att det går långsamt för att dom stänger av motorerna på höjd och flyger på APU'n är inte allt för avlägset
Det som tog död på batteriflygandet var att man måste ha reservräckvidd för att cirkulera en stund och sedan eventuellt gå tillbaka om väder eller en olycka stänger flygplatsen dom tänkt landa på.
Det är inte länge sedan jag hörde på flygradion att Skelleftå stängde sin flygplats och planet från stockholm som skulle landa fick cirkulera ett tag innan dom gick tillbaka, men flygplatsen här i Umeå skickade ut allt dom hade, sopade och kemade och gjorde en friktionsmätning precis innan dom kom hit och fick tilfälligt värden som var tillräckligt bra för att dom skulle kunna landa här.
Ett flygplan med 40 mils räckvidd kan aldrig flyga på rutter längre än 20 mil om dom tvingas gå tillbaka
– 200 km all electric
– 400 km electric+hybrid
– 800 km electric+hybrid 25pax
- 870 km fossile fuel 30pax (dvs Saab 340)
haha kan inte sluta garva. 800km electric + hybrid 25 pax. Vad är det då som är electric? Ledslingor för golvbelysningen? Eller är det en vanlig apu? Hur stor del av rangen är electric på dessa 800km? Jag gissar på 150km.
Så istället för att använda en Saab 340 så väljer man istället att bygga ett heeeelt nytt flygplan som kan ta 15-20mil / 80 mil med elektrisk kapacitet. Overengineering och dyrt som fan om man frågar mig. Inte så miljövänligt heller.
– 200 km all electric
– 400 km electric+hybrid
– 800 km electric+hybrid 25pax
- 870 km fossile fuel 30pax (dvs Saab 340)
haha kan inte sluta garva. 800km electric + hybrid 25 pax. Vad är det då som är electric? Ledslingor för golvbelysningen? Eller är det en vanlig apu? Hur stor del av rangen är electric på dessa 800km? Jag gissar på 150km.
Så istället för att använda en Saab 340 så väljer man istället att bygga ett heeeelt nytt flygplan som kan ta 15-20mil / 80 mil med elektrisk kapacitet. Overengineering och dyrt som fan om man frågar mig. Inte så miljövänligt heller.