€50 million investment in Stark Future by Royal Enfield parent company
Eicher Motors Ltd, parent company of Royal Enfield has announced a €50 million investment and collaboration with European electric motorcycle manufacturer Stark Future SL.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då lär de inte få slut på pengar i alla fall![]()
Eicher Motors Ltd, parent company of Royal Enfield has announced a €50 million investment and collaboration with European electric motorcycle manufacturer Stark Future SL.enduro21.com
Hoppas moderbolaget fick låna hojen mer än 45 minuter.![]()
Eicher Motors Ltd, parent company of Royal Enfield has announced a €50 million investment and collaboration with European electric motorcycle manufacturer Stark Future SL.enduro21.com
Då lär de inte få slut på pengar i alla fall
![]()
”Inga nyheter = bra nyheter samt arbetar hårt”Nu är det en månad sedan dom la upp något nytt på YouTube, man kan ju hoppas att dom är upptagna med att bygga motorcyklar.
Men kotlettfrillan ser ju inte ut att vara den som går och ställer sig vid bandet, så man tycker att han borde kunna kommunicera eventuell byggstart.
Jag tror ändå aldrig att det planet kommer lyfta från backen. De har visat ett radiostyrt flygplan som flyger dock.Jag känner några av de som återfinns i personallistan hos Heart.
Inte valparna som startat det utan några av de lite äldre och det är seriösa personer.
Inte sålänge Anders Lindberg arbetar på Aftonbladet!Det känns som om ett antal av er med lätthet skulle kunna söka jobb på Aftonbladet med era domedagsteorier. Vad är sannolikheten att ägaren till 24MX skulle blåsa ett antal investerare för att fly med pengarna?
Jag är rätt övertygad om att hojen kommer (men försenad) och kommer i stort att leva upp till vad de sagt. Dock kvarstår problemet att alla som köpt hojen kommer bli rätt less på att kunna köra två pass i motionstempo för att sedan åka hem igen. Jag räknar kallt med att den första uppdateringen på hårdvarufronten är ett utbytbart batteri.
När journalister från hela världen bjuds in för att provköra så är leverantörer och hårdvara 99% klara. Mjukvarutuning pågår "för evigt", men inget som stoppar försäljning. Det de skulle falla på är alltså att ett antal större leverantörer faller bort, det låter mindre sannolikt med det kapital de har i ryggen. Jag kvarstår vid att det enda löfte de inte kunnat hålla är att en elitförare skall kunna köra ett VM-heat (35 min racetempo) på en laddning.Inte sålänge Anders Lindberg arbetar på Aftonbladet!
”Fly med pengarna” tror jag inte. Men ”Ej kunna leverera en produkt som utlovad” absolut.
Samt levera själva motorcykeln vid utsatt leveransdatum då också… Men det kanske inte är ett löfte tekniskt sätt?När journalister från hela världen bjuds in för att provköra så är leverantörer och hårdvara 99% klara. Mjukvarutuning pågår "för evigt", men inget som stoppar försäljning. Det de skulle falla på är alltså att ett antal större leverantörer faller bort, det låter mindre sannolikt med det kapital de har i ryggen. Jag kvarstår vid att det enda löfte de inte kunnat hålla är att en elitförare skall kunna köra ett VM-heat (35 min racetempo) på en laddning.
Vad betyder 25pax/30pax?@GuW
”Nu har dom reviderat sitt plan till att vara en hybrid med batteriassisterad start och en fossilmotor som håller det flygande nätt och jämnt.”
![]()
ES-30
Introducing the ES-30: Heart Aerospace's 30-passenger hybrid-electric regional airliner. Climate, cost, and connectivity in one clean-sheet design.heartaerospace.com
Haha snart kommer det stå:
Range
– 200 km all electric
– 400 km electric+hybrid
– 800 km electric+hybrid 25pax
- 870 km fossile fuel 30pax (dvs Saab 340)
haha kan inte sluta garva. 800km electric + hybrid 25 pax. Vad är det då som är electric? Ledslingor för golvbelysningen? Eller är det en vanlig apu? Hur stor del av rangen är electric på dessa 800km? Jag gissar på 150km.
Så istället för att använda en Saab 340 så väljer man istället att bygga ett heeeelt nytt flygplan som kan ta 15-20mil / 80 mil med elektrisk kapacitet. Overengineering och dyrt som fan om man frågar mig. Inte så miljövänligt heller.
Men men jag är bitter.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda