Stark Varg

Tyvärr verkar väldigt många "entreprenörer" vara mest fokuserade på att lura riskkapitalister och politiker.
Nu har nu Anton faktiskt redan byggt upp ett miljardföretag och även om det gissningsvis gjorts med andras pengar så vill jag ändå tro att han haft goda avsikter men däremot tagit sig vatten över huvudet och dessutom lovat lite för mycket prestanda mot vad fysiken tillåter.

Det kan mycket väl hänga ihop, jag tror att Anton tagit i och lovat för mycket för att på så sätt lyckas locka till sig förordrar och pengar från riskkapitalister. Många kunder verkar ju blivit lurade men riskkapitalisterna är inte stendumma utan gör nog sin research och har väl insett att hojen inte kommer klara bråkdelen av vad som utlovats.
Följaktligen står Anton där med bara kuken i näven men försöker hålla uppe potemkinkulissen i hopp om att få in tillräckligt med riskkapital för att börja producera sina hojar.
 
Cykeln med fulladdat batteri vekar i alla fall fungera bra enligt Ken Roczen. Som vanligt sägs inget om hur länge han kunde köra den på sin nivå.


Han kanske fick köra den med dom termiska skydden bortkopplade så den gav full effekt i några minuter också
 
Ingen som har tecknat sig för en "Vidde" då? Leverans någongång -23 eller -24:)

 
Ingen som har tecknat sig för en "Vidde" då? Leverans någongång -23 eller -24:)


Kan någon förklara vad en cirkulär skoter är för nåt?
 
Kan någon förklara vad en cirkulär skoter är för nåt?

En som kan hyras ut till Stockholmare.
Den är programmerad att åka en runda ut i terrängen, men kommer alltid tillbaks till startpunkten - med eller utan sällskapet.
Inte undra på att det är Skistar som beställer de första.
 
Och marknaden för snöskotrar i världen är ju.......mikroskopisk.
Så jag är försiktigt....pessimistisk.
Men, lite kul är det ju ändå att få leka bort andras pengar under en begränsad tid :)
 
Last edited:
En som kan hyras ut till Stockholmare.
Den är programmerad att åka en runda ut i terrängen, men kommer alltid tillbaks till startpunkten - med eller utan sällskapet.
Inte undra på att det är Skistar som beställer de första.

Ja, jag tänker mig lite som tävlingsbilar i USA, dom kan bara köra i cirklar, så till och med en redneck hittar till mål....
 
Och marknaden för snöskotrar i världen är ju.......mikroskopisk.
Så jag är försiktigt....pessimistisk.
Men, lite kul är det ju ändå att få leka bort andras pengar under en begränsad tid :)
Tja, mikroskopisk vet jag inte. I sverige säljs det ungefär lika många snöskotrar som MC varje år, typ runt 11000. I världen så säljs det årligen ca 120-130 000. 5% av den kakan så har man sig ju en hygglig verksamhet. Tror jag att det kommer att hända? Nja...........eller nä.
 
Ja, jag tänker mig lite som tävlingsbilar i USA, dom kan bara köra i cirklar, så till och med en redneck hittar till mål....

Det är egentligen varför elektriska supersportbilar inte är särskilt rationella då de aldrig kommer att köras tillräckligt långt för att det ska gynna miljön.
 
Tja, mikroskopisk vet jag inte. I sverige säljs det ungefär lika många snöskotrar som MC varje år, typ runt 11000. I världen så säljs det årligen ca 120-130 000. 5% av den kakan så har man sig ju en hygglig verksamhet. Tror jag att det kommer att hända? Nja...........eller nä.
Ja, allting är ju relativt.
Ser man på motocyklar så säljs det ju samma mängd på ett par dagar, som det säljs på ett år när det gäller snöskoter.
Det finns en anledning till att tillverkarna av snöskotrar numera delar chassie och motorer med varandra, det finns helt enkelt inte en marknad som kan betala för utvecklingen.
Så det blir helt klart intressant att följa hur stor del av kakan man kan locka till sig med en nyutvecklad modell, som ska frälsa skoterklientelet.
 
El snöskoter är en jåkligt nishad produkt.

Till sjukvårdare i skidbacke, eller som kameraplattform vid skidtävling är dom extremt bra.

Men snöskotrar går tungt, rent av skittung, och batterierna funkar sämre i kyla, samt ska man få någon räckvidd blir batterierna skittunga....

Dessutom är det jättelätt att tanka i en skvätt bensin från en annan passerande snöskoter uppe på fjället, det är lite värre att ladda i ström så man tar sig hem när det är tomt.
 
Kan någon förklara vad en cirkulär skoter är för nåt?
Den har en lång kabel som är permanent inkopplad på elnätet så att den alltid har bra med kräm, men det innebär också att den bara kan åka runt i en cirkel. Tänk fastkedjad hund ungefär.
 
Då kan man ju köpa "range extender" på biltema...

46-3600_xxl_1.jpg



Men man måste komma ihåg att slå en knut på kabeln i skarven så den inte hoppar ut om man skulle ta ut cirkeln för mycket....
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top