Stark Varg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tyvärr verkar väldigt många "entreprenörer" vara mest fokuserade på att lura riskkapitalister och politiker.
Nu har nu Anton faktiskt redan byggt upp ett miljardföretag och även om det gissningsvis gjorts med andras pengar så vill jag ändå tro att han haft goda avsikter men däremot tagit sig vatten över huvudet och dessutom lovat lite för mycket prestanda mot vad fysiken tillåter.

Det kan mycket väl hänga ihop, jag tror att Anton tagit i och lovat för mycket för att på så sätt lyckas locka till sig förordrar och pengar från riskkapitalister. Många kunder verkar ju blivit lurade men riskkapitalisterna är inte stendumma utan gör nog sin research och har väl insett att hojen inte kommer klara bråkdelen av vad som utlovats.
Följaktligen står Anton där med bara kuken i näven men försöker hålla uppe potemkinkulissen i hopp om att få in tillräckligt med riskkapital för att börja producera sina hojar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Cykeln med fulladdat batteri vekar i alla fall fungera bra enligt Ken Roczen. Som vanligt sägs inget om hur länge han kunde köra den på sin nivå.


Han kanske fick köra den med dom termiska skydden bortkopplade så den gav full effekt i några minuter också
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Ingen som har tecknat sig för en "Vidde" då? Leverans någongång -23 eller -24:)

 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ingen som har tecknat sig för en "Vidde" då? Leverans någongång -23 eller -24:)


Kan någon förklara vad en cirkulär skoter är för nåt?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Och marknaden för snöskotrar i världen är ju.......mikroskopisk.
Så jag är försiktigt....pessimistisk.
Men, lite kul är det ju ändå att få leka bort andras pengar under en begränsad tid :)
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En som kan hyras ut till Stockholmare.
Den är programmerad att åka en runda ut i terrängen, men kommer alltid tillbaks till startpunkten - med eller utan sällskapet.
Inte undra på att det är Skistar som beställer de första.

Ja, jag tänker mig lite som tävlingsbilar i USA, dom kan bara köra i cirklar, så till och med en redneck hittar till mål....
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Och marknaden för snöskotrar i världen är ju.......mikroskopisk.
Så jag är försiktigt....pessimistisk.
Men, lite kul är det ju ändå att få leka bort andras pengar under en begränsad tid :)
Tja, mikroskopisk vet jag inte. I sverige säljs det ungefär lika många snöskotrar som MC varje år, typ runt 11000. I världen så säljs det årligen ca 120-130 000. 5% av den kakan så har man sig ju en hygglig verksamhet. Tror jag att det kommer att hända? Nja...........eller nä.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, jag tänker mig lite som tävlingsbilar i USA, dom kan bara köra i cirklar, så till och med en redneck hittar till mål....

Det är egentligen varför elektriska supersportbilar inte är särskilt rationella då de aldrig kommer att köras tillräckligt långt för att det ska gynna miljön.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Tja, mikroskopisk vet jag inte. I sverige säljs det ungefär lika många snöskotrar som MC varje år, typ runt 11000. I världen så säljs det årligen ca 120-130 000. 5% av den kakan så har man sig ju en hygglig verksamhet. Tror jag att det kommer att hända? Nja...........eller nä.
Ja, allting är ju relativt.
Ser man på motocyklar så säljs det ju samma mängd på ett par dagar, som det säljs på ett år när det gäller snöskoter.
Det finns en anledning till att tillverkarna av snöskotrar numera delar chassie och motorer med varandra, det finns helt enkelt inte en marknad som kan betala för utvecklingen.
Så det blir helt klart intressant att följa hur stor del av kakan man kan locka till sig med en nyutvecklad modell, som ska frälsa skoterklientelet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
El snöskoter är en jåkligt nishad produkt.

Till sjukvårdare i skidbacke, eller som kameraplattform vid skidtävling är dom extremt bra.

Men snöskotrar går tungt, rent av skittung, och batterierna funkar sämre i kyla, samt ska man få någon räckvidd blir batterierna skittunga....

Dessutom är det jättelätt att tanka i en skvätt bensin från en annan passerande snöskoter uppe på fjället, det är lite värre att ladda i ström så man tar sig hem när det är tomt.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Kan någon förklara vad en cirkulär skoter är för nåt?
Den har en lång kabel som är permanent inkopplad på elnätet så att den alltid har bra med kräm, men det innebär också att den bara kan åka runt i en cirkel. Tänk fastkedjad hund ungefär.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Då kan man ju köpa "range extender" på biltema...

46-3600_xxl_1.jpg



Men man måste komma ihåg att slå en knut på kabeln i skarven så den inte hoppar ut om man skulle ta ut cirkeln för mycket....
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top