Stark Varg

Och byteskonceptet bygger på att man kan ladda batteriet på samma tid som man kör, så 12-15kW om man ska ladda det på en halvtimme, gånger 100 förare, då blir det ganska många banor som får installera dieselaggregat i depåerna :hihi
Nu kör väl förhoppningsvis inte alla samma heat, och har således mer tid på sig att ladda emellan så man får helt enkelt lasbalansera :tummenupp

Kunde Ewan McGregor och Charley Boorman köra från Argentina till LosAngeles med LiweWires så kan man nog lösa laddproblemen i depån också.
(Rivian moterade väl 160 snabbladdare på rutten eftersom dom stod för en av servicebilarna, utöver det hade dom en dieselpickis och en sprinter med diesel elverk också)
 
Nu anpassade ju long way up-gänget etapperna efter tillgång på ström.
Och fuskade genom Mexico med dieselbuss.
Och som sagt egna elverk med på resan.
De fick väl bogsera en Rivian en bit också om jag mins rätt.
 
Nu anpassade ju long way up-gänget etapperna efter tillgång på ström.
Och fuskade genom Mexico med dieselbuss.
Och som sagt egna elverk med på resan.
De fick väl bogsera en Rivian en bit också om jag mins rätt.

Jag har inte sett den, då den inte finns på någon vettig streamingtjänst, men just nu ser jag den 1.20 långa youtube versionen, och jag känner inte att jag har missat något.

Uppenbart är dock att hastigheter över 40mph straffar sig ordentligt på förbrukningen, och förutom avsaknaden av motorljud så var dom inte ens roliga den här gången, det enda dom pratade om var hur lång räckvidd dom hade kvar, hur länge dom skulle behöva ladda osv...

Höjdpunkten var att någon av dom blev stucken av en geting.
 
Det var endast Long way round som var bra, sedan gick det utför (sic) i Long way down och riktigt dåligt i Long way up.
Ska man se äventyr på hojh så är det Mondo Enduro och Terra Circa som gäller.
Och jämför man L W U med t ex Itchyboots så blir L W U patetisk.
 
Iom att det är samma person bakom Stark Varg som är bakom xlmoto, dvs börsnoterade pierce group ab så inser man snabbt att allt är ljug och bluff. Xlmoto är ett skitbolag i klass med fd cykelringen, och börskursen visar med tydlighet detta.
 
Nu anpassade ju long way up-gänget etapperna efter tillgång på ström.
Och fuskade genom Mexico med dieselbuss.
Och som sagt egna elverk med på resan.
De fick väl bogsera en Rivian en bit också om jag mins rätt.
Så det du säger är att det inte är några som helst problem att åka på långtur med ett elfordon, bara man har med sig en dieselpickis med elverk? :hihi
 
Så det du säger är att det inte är några som helst problem att åka på långtur med ett elfordon, bara man har med sig en dieselpickis med elverk? :hihi
Nja, det blir ju en massa pauser, men elbilsförare behöver ju som bekant alltid långskita när det behöver laddas så det är nog inga problem, man får knipa av korven och skita igen om några timmar om man kör hoj bara
 
Nja, det blir ju en massa pauser, men elbilsförare behöver ju som bekant alltid långskita när det behöver laddas så det är nog inga problem, man får knipa av korven och skita igen om några timmar om man kör hoj bara
Man vill ju ändå ha pauser som infinner sig just med fordonets räckvidd. Det vet alla. Man blir en bättre förare då blablabla.
 
En bra och utförlig test som inte redovisar några siffror

Men han verkar i alla fall tycka att den är lätt och kvickstyrd, sedan vet jag inte om han säger att den var minst lika snabb som bensinhojen Stark lånade ut, eller om han var minst lika snabb som före lunch vid den andra provkörningen.

Hursomhelst lyckades han tömma batteriet "från inte fulladdat" (99% är ju inte heller fullt) på mindre än 35 minuter, men det var ju bara för att dom hade satt säkerhetsspärren till att slå till vid 17% just den dagen, normalt ska man ju kunna tömma det till 10%, när man äger batteriet själv... :va

Han påpekade också att det var på en stenhård torr bana, och att europeiska sandiga banor kanske skulle visa på annat.

"I think the Varg will be particularly strong on hard tracks and supercross tracks. How competitive the sandy tracks are in Northern Europe is an open question. There will probably be some development required to reach the same level as the current generation of internal combustion engines."
 
Last edited:
Nejnej, man vill alltid köra 70 mil i streck och dra på ett två ton släp :) Det vet alla.

Jag tror du hamnat i fel tråd nu.

Här är nog kravet att den ska klara ett tävlingsheat i motocross på sandbana, säg 35 minuter.

Och helst att man ska kunna köra träningspass på 60 minuter effektiv körtid utan att dra igång elverket i depån för att ladda.

Sen finns det ju dom som har högre krav än så, tex den som skulle vilja köra Gotland Grand national vill väl att hojen ska klara 3.5 h körtid. Hur nu det ska gå till med en elhoj som inte tillåter snabba batteribyten och ett reglemente som inte tillåter byte av hoj under loppet.
 
Jag tror att de kommer å bli en el klass för hojar som säkert är kortare tid... Formula-E finns ju, eller va de heter..
 
Det har dom redan på Gotland men varför? Dom har ju lovat att vargen ska klara ett crossheat?
All reklam ska man ta me en nypa salt ju...

Sen är väl frågan även vilket crossheat?. Beror väl på längden av ett sådant...
Jag har dålig koll på hur långa sånna är... Förr har jag för mig att dom va 45 minuter + två varv..
Hur är de me typ stadion crossheat?? Sånna där Red bull grejor...
 
All reklam ska man ta me en nypa salt ju...

Sen är väl frågan även vilket crossheat?. Beror väl på längden av ett sådant...
Jag har dålig koll på hur långa sånna är... Förr har jag för mig att dom va 45 minuter + två varv..
Hur är de me typ stadion crossheat?? Sånna där Red bull grejor...

Red Bull, 20 sekunder?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top