Stark Varg

Hur f-n har dom lyckats med det?
Strypt den till mopedfart?
De länderna som avses tillåter att A1-motorcyklar framförs med endast B-körkort. Varg EX räknas in den kategorin då effekten mäts som kontinuerligt genomsnittligt effektuttag (troligen över någon simulerad körcykel) och då överskrids inte effektkravet för A1. Kubikkravet på 125 cc som också finns är av förklarliga skäl inte applicerbart på vargen.
 
De länderna som avses tillåter att A1-motorcyklar framförs med endast B-körkort. Varg EX räknas in den kategorin då effekten mäts som kontinuerligt genomsnittligt effektuttag (troligen över någon simulerad körcykel) och då överskrids inte effektkravet för A1. Kubikkravet på 125 cc som också finns är av förklarliga skäl inte applicerbart på vargen.

Ahh, jag visste inte att det fanns länder kvar som hade den körkortsregeln.

Det var väl något liknande som föreslogs här av något parti, för att kunna tillåta lite större pendlarvespor som går att skjutsa på istället för en andrabil.

Jag svamlade om det i någon annan elfordonstråd, att det skulle kunna vara en särlagstiftning som vore acceptabel faktiskt.
 
Om jag inte minns fel så va även KTM:s el hoj reggad å fick köras på A1 kort..
 
Och Zeros hojar finns som A1 på beställning. Samma toppeffekt som vanligt men under en mer begränsad tid. Antar att Vargen kommer göra motsvarande variant och inte att alla hojar är strypta.
 
Generellt så testas fordon i "default mode", alt i "dyno mode" som skall efterlikna defualt mode. Med detta menas att cykeln skall alltid hamna i ett visst läge vid "key on". Det är rätt enkelt att via app låta kunden välja power mode, men gör de inget val hamnar de på en effekt motsvarande A1. Jämför med Husberg 650 som har 11 hästar i regbeviset.
 
Det är ju förvisso kul för Varg och dom andra elfordonstillverkarna, men skulle man få igenom en 125 tvåtakt som kunde leverera 35 häst med en elektronisk strypning som inte tillåter att den ger det konstant?

Annars är det ju defacto redan en särbehandling av elfordonen (som jag förvisso var försiktigt positiv till)
 
Går det att läsa sig till om det är gjort nån förbättring på denna gatuversion som gör att den kan leverera dom 80hk som dom har lovat och inte bara drygt 60hk som den första versionen visat upp i några bromsningar.
Tänker att det borde vara mer risk att överhetta denna med motarddäck, lättare att ligga och hålla stumt med högsta mappen på asfalt en stund än på crossbanan
 
Ett elfordorn är ju inte som en ice att den kan leverera maxeffekten när som helst. Batteriet måste vara fullladdat och förvärmt till optimal temperatur tex. 80hk gäller nog under optimala labförhållanden. :)
 
Några finnar har knåpat ihop en serie navmotorer, kanske nåt för Lilla Svaga Vargen att byta till så att den får styrka!!
 
Några finnar har knåpat ihop en serie navmotorer, kanske nåt för Lilla Svaga Vargen att byta till så att den får styrka!!

"Efter en lång utvecklingsprocess kan vi stolt presentera världens mest avancerade elmotor. Donutmotorn erbjuder marknadens högsta vridmoment och effekttäthet, vilket gör att ofjädrad vikt inte längre är ett problem"

På vilket sätt gör det den ofjädrade vikten mindre tragisk?

Men visst, 60 hk i bakhjulet och 40 i framhjulet kan ju vara en kul kombo
 
Lite reklam/Vargporr EX

Jag är kanske målgruppen för denna för jag ser bara möjligheter. Fast helst med motardhjul.
Min 450-motard är helt underbar på gata och fantastisk att bara småputtra med och lägga en liten sladd ovanpå snabellagningar men jag litar inte på den rent driftmässigt.

Och vad sa han om blinkersen, är de gjorda med samma teknik som moderna dildos? Kanske freudianskt men jag hör inget alternativ till detta?

De undviker precis som nästan alla andra elfordonstillverkare de intressantare vardagspunkterna:
* Vilka laddkontakter har den
* Hur fort laddar den (mätt i kW och inte den totalt ointressanta "10-80%")
* Laddkurvan

Gatlegal med bara en C13 apparatsladd är kanske lite begränsande. Eller?
 
Jag är kanske målgruppen för denna för jag ser bara möjligheter. Fast helst med motardhjul.
Min 450-motard är helt underbar på gata och fantastisk att bara småputtra med och lägga en liten sladd ovanpå snabellagningar men jag litar inte på den rent driftmässigt.

Och vad sa han om blinkersen, är de gjorda med samma teknik som moderna dildos? Kanske freudianskt men jag hör inget alternativ till detta?

De undviker precis som nästan alla andra elfordonstillverkare de intressantare vardagspunkterna:
* Vilka laddkontakter har den
* Hur fort laddar den (mätt i kW och inte den totalt ointressanta "10-80%")
* Laddkurvan

Gatlegal med bara en C13 apparatsladd är kanske lite begränsande. Eller?
Dom kör en egen plugg, så du kan inte ladda på några laddstationer.
Det tar runt 1min/procent.
 
Jag är kanske målgruppen för denna för jag ser bara möjligheter. Fast helst med motardhjul.
Min 450-motard är helt underbar på gata och fantastisk att bara småputtra med och lägga en liten sladd ovanpå snabellagningar men jag litar inte på den rent driftmässigt.

Och vad sa han om blinkersen, är de gjorda med samma teknik som moderna dildos? Kanske freudianskt men jag hör inget alternativ till detta?

De undviker precis som nästan alla andra elfordonstillverkare de intressantare vardagspunkterna:
* Vilka laddkontakter har den
* Hur fort laddar den (mätt i kW och inte den totalt ointressanta "10-80%")
* Laddkurvan

Gatlegal med bara en C13 apparatsladd är kanske lite begränsande. Eller?

Som motard? Du kanske ska läsa några sidor bakåt i tråden.
 
Det har jag. Men gatmotard. Och nyare utgåva.
Jag tror inte att "nyare utgåva" är så speciellt stor skillnad mot första gen som jag fick levererad.

Jag kan inte se att dom faktiskt har fått till appen så att det har dom funktionerna som dom skröt om när dom utannonserade hojen. Man skulle ju kunna skapa effektkurvor för motor och regen. Det har fortfarande inte kommit.
Dom borde ha bytt utgående axel i motorn vid det här laget, men det är inget dom pratar om.
Dom hävdar ju att dom ökat effekten i motorn, men jag har inte sett nån som bänkat dom på sistone. Jag har inte heller letat.
Det verkar som att dom har gjort nåt i mjukvaran för att få dom lite energi effektivare, längre räckvidd. Om det spelar nån roll i högre farter vet jag inte. Det är nog enklare att spara energi på skogsstigar där man rullar mer.

Det går säkert ypperligt att åka runt och åka bakhjul med den på stan. Motorvägsfart kommer den nog tömma batteriet ordentligt fort på.

Men som en myshoj går det säkert bra.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top