Stark Varg

Lite mer än så verkar Eddie tappa i depåstoppen.Efter två varv när Max och Albin tankade hade dom 3,15-3,20 på den sektionen medan Eddie tog drygt 6 minuter på sig.
Kanske laddskitandet tar längre tid än själva batteribytet?


Hur lång tid tar det för eliten att tanka och byta glasögon?15-20 sekunder? Då är ju 2 minuter fortfarande nästan som en evighet även om det inte riktigt förklarar skillnaden på nästan 3 minuter.

2 minuter var kanske det snabbaste batteribytet av fyra? Men sen rinner det ju iväg tid runt omkring varje gång man styr in i depån.
Nu har jag inte varit på GGN sedan tidigt 90-tal men då var det jäkligt lång sträcka man tvingades köra långsamt inne i depån och där rinner nog mycket av tiden iväg och sedan är väl själva stoppet jäkligt snabbt avklarat.

Jag ser förresten att det blivit obligatoriskt med 2 tankstopp för eliten, det skulle nog lätt gå att få ner till 1 med stor tank.
 
Stark Varg vs parkerad Tiguan elhybrid.
Med tanke på en ganska kort start sträcka för vargen blir jag lite imponerad av accelerationen och den anslags kraft den fick... Välbyggd :) Obs: inte min bil på bild, en kompis som jobbar i samma byggnad som ÅF för varg i Uppsala.
Olyckan skedde utanför deras butik.
View attachment 505860

Vargattack!
 
Vad kostar batteriet till vargen ? Fick skrämselhicka när jag kollade freeride e nu -för ett par år sen låg dom på runt 30”för ett 3,9kw nu såg det värre ut om priset stämmer 🫣 60125 riksdaler är ju en slant så jag antar att vargens inte är billigareIMG_7721.png
 
Hur lång tid tar det för eliten att tanka och byta glasögon?15-20 sekunder? Då är ju 2 minuter fortfarande nästan som en evighet även om det inte riktigt förklarar skillnaden på nästan 3 minuter.

2 minuter var kanske det snabbaste batteribytet av fyra? Men sen rinner det ju iväg tid runt omkring varje gång man styr in i depån.
Nu har jag inte varit på GGN sedan tidigt 90-tal men då var det jäkligt lång sträcka man tvingades köra långsamt inne i depån och där rinner nog mycket av tiden iväg och sedan är väl själva stoppet jäkligt snabbt avklarat.

Jag ser förresten att det blivit obligatoriskt med 2 tankstopp för eliten, det skulle nog lätt gå att få ner till 1 med stor tank.
Jag har för mig att när Gundersen vann GGN 2004 åkte han kawa 125 och var inne å tanka på vartannat varv men varvtiderna var identiska
Minns dock inte om han åkte 6 eller 7 varv
 
Hade fel årtal det var 2003
 
Jag har för mig att när Gundersen vann GGN 2004 åkte han kawa 125 och var inne å tanka på vartannat varv men varvtiderna var identiska
Minns dock inte om han åkte 6 eller 7 varv

Med tvåtakt är det nog svårt att komma under 2 stopp även med större tank. Kanske även 450f drar onödigt mycket samtidigt som nog inte ens eliten behöver den effekten. Vill man komma ner till ett tankstopp bör man nog köra 250f.
 
I många EU-länder verkar den inte kräva A-kort heller... Undrar hur lång tid det tar innan dom täpper till det hålet?
 
"California and some other states will take a little longer to get approved"
Är det utsläppskraven som gör att det tar längre tid..?
:hihi
Californien och övriga "Section 177 states" har tuffa livslängdskrav på batterier som ligger under emissionskraven. Eftersom böterna är astronomiska vill de nog vara på säkra sidan. Alternativt så är det kodord för att de inte kommer sälja där alls, men med tanke på antalet potentiella köpare vore det en dålig idé.
 
Californien och övriga "Section 177 states" har tuffa livslängdskrav på batterier som ligger under emissionskraven. Eftersom böterna är astronomiska vill de nog vara på säkra sidan. Alternativt så är det kodord för att de inte kommer sälja där alls, men med tanke på antalet potentiella köpare vore det en dålig idé.
Förslaget är nått sånt här:
Från 2026 så skall elfordon kunna garantera 70% av batterikapacitet efter 8 år eller 16 000 mil
Från 2030 skall de kunna garantera 80% efter 8 år.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top