Stackers... nån som vet???

Dee_cati skrev:
2085209 Hmmm, är det inte svårt att följa föreskrifter på ett olagligt preparat där man inte speciellt ofta brukar få med några föreskrifter?
När jag käkade efendrin så kunde jag pricka in alla symptom du just rabblade upp såsom ökad hjärtfrekvens (medföljd av ångest de första gångerna), kraftiga svettningar, fria luftvägar etc. Ehhhh, den där saken mellan bena kändes inte som vanligt heller, den ville typ inte alls.
Men dessa hjärtklappningar som du beskriver, är inte det något som alltid uppstår mer eller mindre? Även när jag ibland bara tog en halv tablett för att hålla mig vaken framför ratten när jag körde så kunde jag känna av sådana, är det alltså en biverkning av det sämre slaget?
Är det någon skillnad mellan stacker och efendrin i styrka, alltså vilket är mest effektivt? Och vad kostar respektive tablett nu för tiden?

Whoh... Långt inlägg ska försöka svara på det lite snabbt innan jag kör till jobbet.

På ECA-stacksen brukar där alltid komma föreskrifter på burken. Om inte så kan ni läsa mitt inlägg och följa det jag skrivit. :) Fria luftvägar är ingen biverkning utan en verkan som ska vara där, således även att hjärtfrekvensen/arbetspulsen ökar. Däremot hjärtklappningarna ska INTE vara där och får du hjärtklappningar ska du sluta omedelbums!

Det är skillnad på stackers eftersom det inte är syntetiskt efedrin utan efedrin utvunnet ur örten. Det är därför snoppen inte funkar riktigt som den gör och pungen drar ihop sig. Den skillnaden märkte iaf jag när jag bytte från stackers till vanligt syntetiskt efedrin. Då hände det absolut inget med varken snoppen eller pungen. :D

Sedan brukar det vara ungefär motsvarande 20mg syntetiskt efedrin i en stacker även om det står 400mg ephedra så motsvarar det typ 8-10% syntetiskt efedrin. Däremot så känns det syntetiska betydligt mer av någon konstig anledning.

Provade efedrin för ett halvår sedan ungefär och nu kan jag ta 60mg syntetiskt efedrin på en gång utan att känna av mycket mer än vidningen av luftrören och att jag svettas mer jämnt. Man saknar de sköna skakningarna man hade förut. Då kände man att man levde! :D

Lycka till och fråga gärna om det är något mer ni vill veta!

Inte för att jag bantar men jag skulle kunna tänka mig att
det bästa du kan göra är att dricka några glas vatten innan du äter.

sen kan du ju ändå äta dig mätt men får inte i dig en massa fett och kolhydrater som du inte
vill ha om du inte tränar.

Oddjob skrev:
2085468 Inte för att jag bantar men jag skulle kunna tänka mig att
det bästa du kan göra är att dricka några glas vatten innan du äter.

sen kan du ju ändå äta dig mätt men får inte i dig en massa fett och kolhydrater som du inte
vill ha om du inte tränar.

???

Hur mycket näringslära har du läst? Skulle vattnet filtrera bort allt fett och kolhydrater från maten eller?

Haha... Nej kolla istället igenom maten du äter. Kyckling är perfekt för lite kolhydrater, lite fett och mycket protein. Likaså fisk.

God afton

M.G.F skrev:
2085814 ???

Hur mycket näringslära har du läst? Skulle vattnet filtrera bort allt fett och kolhydrater från maten eller?

Haha... Nej kolla istället igenom maten du äter. Kyckling är perfekt för lite kolhydrater, lite fett och mycket protein. Likaså fisk.

God afton
tänka innan man skriver? :confused:

om du dricker massa vatten så orkar du inte äta så jävla mycket.

Edit: ska förklara bättre vad jag menar:

om du inte dricker något så orkar du äta säg
3 feta biffar och 2 bakade potatisar,
för många äter så mycket dom kan tills dom är mätta.

men om du har druckit 3-4 glas vatten innan så orkar du kanske bara 1 biff och 1 bakad potatis.

det var du som började klydda med att vatten skulle filtrera fett osv? :confused:
jag tänkte enkelt :3freak

Last edited:
Oddjob skrev:
2085822 tänka innan man skriver? :confused:

om du dricker massa vatten så orkar du inte äta så jävla mycket.

Edit: ska förklara bättre vad jag menar:

om du inte dricker något så orkar du äta säg
3 feta biffar och 2 bakade potatisar,
för många äter så mycket dom kan tills dom är mätta.

men om du har druckit 3-4 glas vatten innan så orkar du kanske bara 1 biff och 1 bakad potatis.

det var du som började klydda med att vatten skulle filtrera fett osv? :confused:
jag tänkte enkelt :3freak

Men det är ju det jag menar! Jösses...

Säg mig varför man ska klydda med att hinka i sig 1 liter vatten innan man äter? Då är det bättre och ta upp en mindre portion mat och äta under 20 minuter. ELLER så kan man kolla upp vad allt innehåller och hålla sig inom rätt värden.

Ett diet-tips för de som är intresserade.

>Om man har mycket fett på kroppen<

Om man styrketränar så ligg på ett högre proteinintag, 3-4gram kolhydrater per kroppskilo och MAX 30gram fett. Långsamma kolhydrater är givetvis alltid det rätta. Inget med ordet "snabb" framför.

Varva med 1 timmes morgonpromenad på tom mage alternativt en kopp kaffe innan man går ut. Det är rakt av fettförbränning då kolhydratslagret är helt tomt efter nattens bravader.

>Efter denna diet<

Så snart viktnedgången avstannat efter den föregående dieten så börjar man med att öka i fettmängd till runt 60gram fett och sedan börjar man skära ner på kolhydraterna istället. Detta gör man konstant tills man nått målvikten.

Till el grande finale, för er som inte förstår vad jag skrivit eller behöver hjälp med viktnedgången uppsök en näringsfysiolog/personlig tränare för råd om kosten alternativt drick 1 liter vatten innan maten så ni inte orkar äta så mycket. ;)

M.G.F skrev:
2086013 Det är rakt av fettförbränning då kolhydratslagret är helt tomt efter nattens bravader.
Nä, förmodligen är dina glykogendepåer mer välfyllda på morgonen när du vaknar än när du gå och lägger dig.

Men däremot är insulinnivåer och blodsockernivåer låga och det stämmer att andelen energi som kommer från fett är högre på fastande mage.
Rakt av fettförbränning är det aldrig tal om heller, men det går ju att öka andelen energi som kommer från fett på detta sätt. Men egentligen spelar det ingen större roll när du går. Huvudsaken är att du får ett kaloriunderskott totalt över dygnet. Fördelen med morgonpromenader är att man kan använda sina kolhydrater och protein till sina andra träningspass på dagarna när dom behövs mer.

Martin skrev:
2086092 Nä, förmodligen är dina glykogendepåer mer välfyllda på morgonen när du vaknar än när du gå och lägger dig.

Men däremot är insulinnivåer och blodsockernivåer låga och det stämmer att andelen energi som kommer från fett är högre på fastande mage.
Rakt av fettförbränning är det aldrig tal om heller, men det går ju att öka andelen energi som kommer från fett på detta sätt. Men egentligen spelar det ingen större roll när du går. Huvudsaken är att du får ett kaloriunderskott totalt över dygnet. Fördelen med morgonpromenader är att man kan använda sina kolhydrater och protein till sina andra träningspass på dagarna när dom behövs mer.

:tummenupp

Martin skrev:
2086092 Nä, förmodligen är dina glykogendepåer mer välfyllda på morgonen när du vaknar än när du gå och lägger dig.

Okej. Bra formulerat men inget mer sagt. Godnatt

sirSmokealot skrev:
2082285 Fettförbränningstabletter...

Nån sam har provat?

Funkar dem???

Är det några bieffekter???

ja har provat stackers 8 och 10 ja säger bara fan vilken skillnad det är!!
träningslusten blir enorm och man blir mycket mindre sugen på mat - vill säga 10or:na

det är olagligt och sälja nu och olagligt att äta vid tävling.
problemet är att det innehåller effedra om är släkt med anfettamin och har man otur så kan man åka dit på drogtest.

sirSmokealot skrev:
2082533 Känner att jag vill gå ner 10 Kg snabbt...
Tack alla för era svar :Bugar

Jag försöker oxå gå ner 10 kg för o det går rätt bra. Vad jag gör är att jag äter havregrynsgröt till frulle, sen tar jag en sån där färdigblandad shake från nutriett eller vad det heter till lunch och sen käkar jag ett riktigt mål mat till middag. Till mellanmål käkar jag knäckebröd och frukt. Står på en crosstrainer 30 min, cykel 15 min + lite styrketräning ett par gånger i veckan.
Håller mig undan från godis på vardagarna oxå, bara godis på helgerna...

Har hållt på i en månad och har gått ner 5 kg så det fungerar helt klart. :tummenupp

Jag har börjat ett nytt liv igår!

Promenad i RASK takt 90 minuter innan frukost varje dag (när jag inte har skola)

Jag dricker vatten som en kamel, och äter inget socket alls! Ska se om det funkar...

Jag fyller år idag, och tänker: mina första 28 år har jag levt faaan. Från och med nu skall jag leva lite sundare. Hoppas det ledet till att jag kan leva 28 år till... :hihi

sirSmokealot skrev:
2096763 Jag har börjat ett nytt liv igår!

Promenad i RASK takt 90 minuter innan frukost varje dag (när jag inte har skola)

Jag dricker vatten som en kamel, och äter inget socket alls! Ska se om det funkar...

Jag fyller år idag, och tänker: mina första 28 år har jag levt faaan. Från och med nu skall jag leva lite sundare. Hoppas det ledet till att jag kan leva 28 år till... :hihi

Se till att äta minst 6 gånger om dagen... Ät tre mål mat och se till att äta frukt därimellan så det aldrig går mer än två timmar mellan gångerna. Då håller du blodsockret på en jämn nivå och förbränner mer under hela dagen.

Går för lång tid mellan måltiderna så kommer kroppen att dra ner på förbränningen och det enda resultatet blir behållen vikt men trötthet, taskigt humör och svårare att koncentrera dig..

Så, minst tre frukter om dagen, utspritt mellan måltiderna.

korvgubbe skrev:
2096876 Se till att äta minst 6 gånger om dagen... Ät tre mål mat och se till att äta frukt därimellan så det aldrig går mer än två timmar mellan gångerna. Då håller du blodsockret på en jämn nivå och förbränner mer under hela dagen.

Går för lång tid mellan måltiderna så kommer kroppen att dra ner på förbränningen och det enda resultatet blir behållen vikt men trötthet, taskigt humör och svårare att koncentrera dig..

Så, minst tre frukter om dagen, utspritt mellan måltiderna.
Man ska dock tänka på kariesrisken när man går och petar i sig mat stup i kvarten. Blodsockret åker inte bergochdalbana på en frisk person som många verkar tro heller, därav denna GI-hysteri. Det har ingen påverkan på din "förbränning" heller. Ämnesomsättningen sjunker inte bara för att man inte äter varannan timme.

Martin skrev:
2097099 Det har ingen påverkan på din "förbränning" heller. Ämnesomsättningen sjunker inte bara för att man inte äter varannan timme.

Nu har jag väl knappast efterfrågat någon GI-diet. Däremot är det väl knappast något påhitt att förbränningen sjunker om det är väldigt glest mellan måltiderna.

Antar att den näringsfysiolog som förklarat det här för mig är ute och cyklar.
:va

Hon skriver bara böcker om viktminskning m.m. så jag gissar att hon har dålig koll.

Martin skrev:
2097099 Man ska dock tänka på kariesrisken när man går och petar i sig mat stup i kvarten.

ett v6 sitter ju aldrig fel =)

Edit1:
Martin skrev:
2097099 Blodsockret åker inte bergochdalbana på en frisk person som många verkar tro heller, därav denna GI-hysteri.

Jag hävdar iofs inte att blodsockret åker bergochdalbana. Men det är däremot väldigt vanligt att folk som vill gå ner i vikt inleder med att rationalisera bort lunchen och äta en minimal frukost. Så det blir typ Te och macka till frukost, ingen eller minimal lunch och sen en halvdan middag..

sirSmokealot skrev:
2096763 Jag har börjat ett nytt liv igår!

I morgon sitter du med en folköl framför tv:n igen :)

korvgubbe skrev:
2097116 Nu har jag väl knappast efterfrågat någon GI-diet. Däremot är det väl knappast något påhitt att förbränningen sjunker om det är väldigt glest mellan måltiderna.
Nej med GI-dieter går ju ut på att man ska hålla så jämt blodsocker som möjligt. Jag bara konstaterade lite angående GI och dess betydelse på viktnedgång är 0.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/..._uids=16177201&query_hl=4&itool=pubmed_DocSum

Antar att den näringsfysiolog som förklarat det här för mig är ute och cyklar.
:va
Hon skriver bara böcker om viktminskning m.m. så jag gissar att hon har dålig koll.
Mja dålig koll har hon säkert inte. Men t ex Ola Laurtzon har skrivit en bok om viktminskning han också. Han är utbildad ekonom med IT-inriktning. Så det behöver inte vara ett bevis :)

Om du har ett givet kolriunderskott som du ska ha på en dag så blir det ingen skillnad om du äter 7 eller 3 gånger per dag på viktminskningen.

Martin skrev:
2097164

Om du har ett givet kolriunderskott som du ska ha på en dag så blir det ingen skillnad om du äter 7 eller 3 gånger per dag på viktminskningen.

Påståendet är iof sant, men problemet är om du äter mycket och sällan så får du ett stort insulinpåslag och däremellan så sjunker blodsockret. Om ditt blodsocker sjunker för lågt så riskerar du att ta av dina muskler i stället för fettdepåerna. Allstå; vill du gå ner i vikt men struntar i om det är fett eller muskelmassa du blir av med så fungerar kaloriunderskottsmetoden. Vill du däremot minska i fett men behålla muskelmassan rekommenderas att äta var tredje timme under den vakna tiden på dygnet.

Hultan skrev:
2097148 I morgon sitter du med en folköl framför tv:n igen :)

Hoppas att du har fel...

Nej faan, jag ska köpa skinnställ och då måste jag ner i vikt, OCH hålla vikten nere!!

Annars... :huvet

sirSmokealot skrev:
2097432.
Nej faan, jag ska köpa skinnställ och då måste jag ner i vikt, OCH hålla vikten nere!!
Annars... :huvet

Jag lider med dig. jag köpte en tajt skinnställ. Förbannat tight.. Och det finns ingen chans i helvete att jag kommer i det om jag inte går ner 4-5kg. Så jag ska kämpa som satan nu närmaste två månaderna så man är fit å fin tills det är varmt och gött ute. Tills dess blir det textil.

Bara satans jobbigt att dessutom ha slutat snusa precis. Det vanligaste är ju att man går upp när man lägger snuset på hyllan. :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT