Stackers... nån som vet???

sirSmokealot skrev:
2097432 Hoppas att du har fel...

Nej faan, jag ska köpa skinnställ och då måste jag ner i vikt, OCH hålla vikten nere!!

Annars... :huvet
Ahh, samma som jag då. Panikbantar man nu ett tag o så köper man sig ett ställ för 6-10k, då lär man ju ha den tomma plånboken som motivation till att inte käka godis o annat dumt!

korvgubbe skrev:
2097424 Påståendet är iof sant, men problemet är om du äter mycket och sällan så får du ett stort insulinpåslag och däremellan så sjunker blodsockret. Om ditt blodsocker sjunker för lågt så riskerar du att ta av dina muskler i stället för fettdepåerna. Allstå; vill du gå ner i vikt men struntar i om det är fett eller muskelmassa du blir av med så fungerar kaloriunderskottsmetoden. Vill du däremot minska i fett men behålla muskelmassan rekommenderas att äta var tredje timme under den vakna tiden på dygnet.
Ja jo men att äta något med 2 timmars mellanrum verkar överdrivet.
Jag äter 4 mål mat per dag, det är lagom tycker jag.

Insulinpåslaget av en måltid är relaterat till mängden och vilken sorts mat man äter, inte hur lång tid det går mellan måltiderna.

Martin skrev:
2097164 Nej med GI-dieter går ju ut på att man ska hålla så jämt blodsocker som möjligt. Jag bara konstaterade lite angående GI och dess betydelse på viktnedgång är 0.

Det där kan disskuteras och det har vi gjort tidigare vilket tog lång tid så hoppar det nu.

Vill bara dela med mig av mitt bästa tips alla kategorier som är effektivare än alla piller, dieter, mattider etc. Det är är så självklart att man nästan glömmer av det:

TRÄNA KONDITIONSTRÄNING! Efter en viss tid, ca 1,5h, när kolhydraterna är slut och kroppen börjar bränna fett på allvar så händer det grejer....

sirSmokealot skrev:
2097432 Hoppas att du har fel...

Nej faan, jag ska köpa skinnställ och då måste jag ner i vikt, OCH hålla vikten nere!!

Annars... :huvet

Lycka till nu... Du får säga till om du behöver en coach!! Och va inte feg att testa nutrilleten... Det smakar röv men man blir vacker!!

haha... :banana

sirSmokealot skrev:
2098872 Vad kostar det?

typ 200 kr för 15 portioner har jag för mig... 5 påsar om dagen.. å ett par äpplen.. sen e du slank och fin om ett par månader, stacker och promenad på det så blir du kung på beachen i sommar!

Jag har testat Stacker 7 och 10.
7an var den bästa, man blev pigg och energisk, perfekt innan träningen.

10an var inget vidare, blev aggresiv och förbannad..

General E skrev:
2098813 Det där kan disskuteras och det har vi gjort tidigare vilket tog lång tid så hoppar det nu.

Vill bara dela med mig av mitt bästa tips alla kategorier som är effektivare än alla piller, dieter, mattider etc. Det är är så självklart att man nästan glömmer av det:

TRÄNA KONDITIONSTRÄNING! Efter en viss tid, ca 1,5h, när kolhydraterna är slut och kroppen börjar bränna fett på allvar så händer det grejer....
Hahaa, ja det kan man diskutera hur mycket som helst. Men faktum är att det finns inga vetenskapliga undersökningar som visar på att GI har någon påverkan på viktnedgång, insulinkänslighet, övervikt, insulinsvar, kroniska insulinnivåer, hunger eller matintag.. Det är energiintaget som avgör.

Diabetes Care 28:2832-2838, 2005, Dietary Glycemic Index and Glycemic Load, Carbohydrate and Fiber Intake, and Measures of Insulin Sensitivity, Secretion, and Adiposity in the Insulin Resistance Atherosclerosis Study

Diabetes Care. 2005 Sep;28(9):2123-9. Influence of glycemic index/load on glycemic response, appetite, and food intake in healthy humans.

J Nutr. 2005 Oct;135(10):2387-91. Reduced glycemic index and glycemic load diets do not increase the effects of energy restriction on weight loss and insulin sensitivity in obese men and women.

Konditionsträning är den bästa fettförbrännaren som finns alla kategorier! :mattias

sirSmokealot skrev:
2098872 Vad kostar det?

vad ni än gör gå inte på en massa skitsnack om alla pulverdieter!!!
om det nu är cambridge eller nutrilett, finns säkert ännu mer skit som folk går på.
Visst man går ner i början och man kan säkert bli "sommarfin" om det är det man är ute efter..
Men det kroppen gör när ni går på pulverskit är att den ställer in sig på svält, eftersom kroppen går runt på sparlåga när den inte får i sig tillräckligt med näring. Från riktig mat som den behöver.
Den dagen ni nått er drömvikt och slutat med pulvret så har kroppen vart inställd på svält under hela kuren och ämnesomsättningen är körd i botten.
Det kroppen gör när ni börjar äta riktig mat är att den samlar på sig allt den kan få tag i. Kroppen är så smart att den då förbereder sig för nästa svältperiod. Inte nog med att den förbereder sig för nästa svältperiod så kommer ni gå upp i vikt jävligt lätt för ämnesomsättningen är i botten. Och det tar en stund för den att bli normal igen...

Funkar ungefär lika dant med stackers och efedrin om man ser på hur ämnesomsättningen agerar.
om man tillsätter nått till kroppen som gör att den bränner mer fett och ökar termogesen i kroppen. Så går den naturliga förbränningen ner eftersom man tilllsätter det genom tabletter.. :huvet kroppen är för smart :hihi

Jag har aldrig testat pulverkuren men gått på effe och stackers. Och jag tycker om ska man använda nått av de två så tycker jag effet är ett bättre val. Effet är billigare dessutom
men då gäller det att man är noga med doseringen och att man kör en rullande kur, med uppehåll ibland..
Jag kan inte röra det längre efter att ha kört 2 deffkurer med stor överdosering, första deffen gick jag ner 12kg andra 14kg på cirka 3-4 månader..
Jag hade aldrig uppehåll när jag knapra det, tog cirka 4-5 tabbar per dag 50mg/st...
Tar jag det idag så mår ja riktigt dåligt, med hjärtklappningar och ångest som följd. Räcker med att ja bara tar en tablett så mår ja skit :va som om kroppen vet sen förut att det inte är bra saker som åker in..

Nu tar jag bara koffein när jag går ut och traskar på mornarna, funkar inte alls lika bra som uppiggande och viljeökare. Men ja mår fan så mycket bättre.
Fast jag drar i mig 750mg varje gång :hihi jag och överdoseringar :3freak

Så va inte rädda för att prova men va ja noga med hur ni doserar det.
De va mina 50 cent!!!
(ni får ursäkta stavningen)
Mvh Dan

Jag tar en 8-stacker på morgonen innan frukost och dricker 1 liter vatten. sen går jag ut och går 1,5 timme, ibland mer, och dricker 1 liter vatten till...

Sen ner jag har duschat å sånt, då äter jag frukost, lunch och middag i stort sätt som vanligt. (fast inget sött utom frukt)

Om jag t.ex.inte hinner gå ut och gå på morgonen nån dag så tar jag inte stackers...

Jag hoppas att detta kommer lida till en effektiv viktminsking, på lång sikt...

Hoppas kan man ju alltid...

Jag mår faan riktigt bra när jag är ute och nästan springen i slottskogen i Gbg... Stackersen gör att blir helt upprymd och überlycklig när jag känner mjölksyran i benen!

Det beror nog på effet i dem och effekten det har på luftvägarna...

Fint det!

Jag kommer inte att ta fler än en stacker om dagen!!!!!

sirSmokealot skrev:
2099582 Jag tar en 8-stacker på morgonen innan frukost och dricker 1 liter vatten. sen går jag ut och går 1,5 timme, ibland mer, och dricker 1 liter vatten till...

Sen ner jag har duschat å sånt, då äter jag frukost, lunch och middag i stort sätt som vanligt. (fast inget sött utom frukt)

Om jag t.ex.inte hinner gå ut och gå på morgonen nån dag så tar jag inte stackers...

Jag hoppas att detta kommer lida till en effektiv viktminsking, på lång sikt...

Hoppas kan man ju alltid...

Jag mår faan riktigt bra när jag är ute och nästan springen i slottskogen i Gbg... Stackersen gör att blir helt upprymd och überlycklig när jag känner mjölksyran i benen!

Det beror nog på effet i dem och effekten det har på luftvägarna...

Fint det!

Jag kommer inte att ta fler än en stacker om dagen!!!!!

Gött att höra att dom funkar!!! :banana

Mycket skitsnack och en del vettigt sagt i den här tråden.
Läs på så mycket du kan via seriösa källor. Gör lite sökningar på ECA, Ephedra, Ephedrine och Stacker.

Kort sagt går det använda mer eller mindre riskfritt så länge man vet vad man sysslar med.
Att lära sej vad det handlar om är viktigt för efedrin är en tämligen kraftig stimulant och det kan sluta olyckligt om man tabbar sej.

Edit: Rent efedrin är klassat som narkotikaprekursor och får inte handlas hursomhelst. Ephedrapreparat (typ Stacker) ligger någonstans i lagens gråzon.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...