Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Uppdatering!
Detta objekt har stått sedan förra inlägget, men när jag tog tag i detta igen upptäckte jag att oljepumpen satt fast! Prydligt satt en fastkilad liten litenmetallbit invändigt och låste pumpen. Varför jag inte såg detta först beror på att drevet snurrade så fint, men inte axeln, som sitter delvis dold bakom kopplingen. Drevets infasning var bara nedsliten pga stillastående pump, så den snurrade fritt.
Det var ju olja i toppen hela tiden, men antar att den skvätte upp med kamkedjan.
Jag fixade pumpen, ställde ventilerna som stod för tight och nu blev den dessutom lättare att kicka
Så ursprungsfelet i denna tråd var hela tiden oljepumpen som satt fast, och för mycket olja.
Twintorsk: Skillnaden i mätfel på lutande eller rak hoj torde vara knappt mätbar, och spela mindre roll.
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |