Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uppdatering!
Detta objekt har stått sedan förra inlägget, men när jag tog tag i detta igen upptäckte jag att oljepumpen satt fast! Prydligt satt en fastkilad liten litenmetallbit invändigt och låste pumpen. Varför jag inte såg detta först beror på att drevet snurrade så fint, men inte axeln, som sitter delvis dold bakom kopplingen. Drevets infasning var bara nedsliten pga stillastående pump, så den snurrade fritt.
Det var ju olja i toppen hela tiden, men antar att den skvätte upp med kamkedjan.
Jag fixade pumpen, ställde ventilerna som stod för tight och nu blev den dessutom lättare att kicka
Så ursprungsfelet i denna tråd var hela tiden oljepumpen som satt fast, och för mycket olja.
Twintorsk: Skillnaden i mätfel på lutande eller rak hoj torde vara knappt mätbar, och spela mindre roll.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |