Ställa på/av många gånger

des

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
SXV 550
Hej,

har en försäkring som jag kan ställa på och av och hade 3 fina dagar förra veckan som jag hade den påställd under.

Fick idag 3st inbetalningar fordonsskatt och 3st tillfälliga kontrollmärken.
Ringde VV och tjejen i kundtjänst förstod inte problemet eftersom 2 stycken av fakturorna var borta hos dom.

Hon menade att det kommer komma ett kontrollmärke och en faktura varje gång jag ställer på.

HUR kan jag få inbetalning på fordonsskatt april 2007- februari 2008 när jag redan betalt in dessa pengar?!

Min fråga till henne var om jag bara kunde slänga alla tillfälliga kontrollmärke och fakturor jag får från dom eftersom jag redan har märke och har betalt.
Hennes svar var att det bästa jag kunde göra var att betala in alla jag fick för att sedan få utbetalningar på överskott som jag bara behövde gå ner till banken med.
Inte alls jobbigt att betala in 2-3 räkningar i veckan på fordonskatt och sedan veckan efter gå 2-3 gånger och plocka ut samma pengar på banken.

Helt sanslöst hur deras system kan fungera så illa. Idiotiskt måste jag säga!

"Eller så ringer du bara oss när du får fakturorna och kontrollerar" telefonkö på 15min varje dag :huvet

Ni andra som ställer på och av, hur gör ni?

Hej,

har en försäkring som jag kan ställa på och av och hade 3 fina dagar förra veckan som jag hade den påställd under.

Fick idag 3st inbetalningar fordonsskatt och 3st tillfälliga kontrollmärken.
Ringde VV och tjejen i kundtjänst förstod inte problemet eftersom 2 stycken av fakturorna var borta hos dom.

Hon menade att det kommer komma ett kontrollmärke och en faktura varje gång jag ställer på.

HUR kan jag få inbetalning på fordonsskatt april 2007- februari 2008 när jag redan betalt in dessa pengar?!

Min fråga till henne var om jag bara kunde slänga alla tillfälliga kontrollmärke och fakturor jag får från dom eftersom jag redan har märke och har betalt.
Hennes svar var att det bästa jag kunde göra var att betala in alla jag fick för att sedan få utbetalningar på överskott som jag bara behövde gå ner till banken med.
Inte alls jobbigt att betala in 2-3 räkningar i veckan på fordonskatt och sedan veckan efter gå 2-3 gånger och plocka ut samma pengar på banken.

"Eller så ringer du bara oss när du får fakturorna och kontrollerar" telefonkö på 15min varje dag :huvet

Ni andra som ställer på och av, hur gör ni?

Min fråga är: HUR ORKAR DU hålla på

Jag har då ställt på och av nästan dagligen... Och har ju liksom inte "hunnit" betala in skatten mellan gångerna så jag tror jag fick betala in den senare när säsongen var över om jag kommer ihåg rätt...

Kanske räknas som att man kör oskattat då? Vet inte men det står ju fordonet får ej brukas efter ett visst datum osv om skatten inte är betald innan det...

Och det datumet blir ju framflyttat varje gång man får en inbetalning... Så skit i å betala in skatten om du ska ställa av dagen efter...

Antingen ställer man av och på så ofta det går eller så skiter man i att ställa av... Dom hinner inte skicka ut nåt märke om man gör det nästan dagligen så då slipper man trubbel med det...

Eller så ringa dit å be dom ge fan i att skicka nåt märke när man ställer på...

Last edited:
pengar... :fakta

Min följdfråga är: Kan VV "låsa en" på det sättet att man inte längre kan ställa av sin hoj pga att man måste ha ett kontrollmärke att skrapa som inte dykt upp än?
För så är fallet för mig.. :3freak

Tror inte du behöver koden på kontrollmärket om det nya kontrollmärket inte har kommit till dig...

ånger och plocka ut samma pengar på banken.

Det fungerar ju helt sannslöst bra eftersom det går med automatik:tummenupp

Last edited:
Tror inte du behöver koden på kontrollmärket om det nya kontrollmärket inte har kommit till dig...

Har dom hunnit skicka ut ett märke så funkar det inte att ställa av utan kod...

Så då är det bara vänta tills märket kommer...

vv:s hemsida håller inte med... den krävde kontrollmärke i fredags o den kräver kontrollmärke idag. lik förbannat har man inte fått nått än och det gammla fungerar givetvis inte... :huvet

Edit: ringde nu och dom makulerade kontrollmärket som e på vift nån stans i postens fantastiska värld.. men nu e hon avställd, då vet man tills nästa gång hur man gör... :näsblod

Last edited:
Har du väldigt dyr försäkring eller varför ställer du av å på hela tiden?

Skatten kan ju i alla fall inte vara den betyngande posten i det hela´...

//Matte//

Har du väldigt dyr försäkring eller varför ställer du av å på hela tiden?

Skatten kan ju i alla fall inte vara den betyngande posten i det hela´...

//Matte//

Min försäkring kostar 85 kronor per dag, om den är påställd. Och en bråkdel garageförsäkrad.

dyrt... min r1 99 kostar hel 1500/mån ställa av och på hur jag vill, men då står den på min far...ca 48kr om dagen

vv:s hemsida håller inte med... den krävde kontrollmärke i fredags o den kräver kontrollmärke idag. lik förbannat har man inte fått nått än och det gammla fungerar givetvis inte... :huvet

Edit: ringde nu och dom makulerade kontrollmärket som e på vift nån stans i postens fantastiska värld.. men nu e hon avställd, då vet man tills nästa gång hur man gör... :näsblod

Ja det är skumt det där!
Jag har ställt av hojen utan koden en gång...
MEN när jag ställde på min S2000 den 29:e december för att köra den hem till päronen för att tvätta av den inför vintern så gick det INTE ställa av den igen!!! Varken via telefonkontakt, servicetelefon eller internet...det gick tydligen BARA göra på registreringsbeviset och skicka in till VV med snigelpost:tummenner

Min fråga är: HUR ORKAR DU hålla på

Jag vill veta hur jag ska göra för att inte hamna i knipan med VV pga obetald fordonsskatt eftersom jag inte vill böta, samtidigt som jag inte orkar gå till banken regelbundet för att plocka ut pengar som jag några dagar innan betalt in helt i onödan.

Min försäkring kostar runt 200kr om dagen under sommarhalvåret och eftersom jag bara kommer köra runt 5 dagar under mars månad så är anledningen till att jag "ORKAR HÅLLA PÅ" således 5000:-, fast om du har 5000 spänn över så skicka ett PM så får du mitt kontonummer så slipper du jobbiga jävlar som mig. :slicka

Last edited:
ok, att man ställer av och på kanske 2 gånger på en säsong för att spara cash, men att hålla på sådär. Då har man fan inte råd att ha hoj.

skärpning! ;)

ok, att man ställer av och på kanske 2 gånger på en säsong för att spara cash, men att hålla på sådär. Då har man fan inte råd att ha hoj.

skärpning! ;)

Nej jag håller med trådstartaren! Varför ska man betala trafikförsäkring de dagar man inte använder fordonet?
Det är ju som att betala liftkort varje dag trots att man bara åker skidor några dagar om året:rolleyes:

skärpning! ;)

Hoppa in i matchen nu killen.
Om fem minuters knapptryckande per månad ger mig 5000:- är det väl ren idioti att inte ta den möjligheten?

det som är fördelen med av och på ställning är ju om man tex vet att man inte ska använda hojen på 1,2,3 veckor,,

men ställa av och på varje dag,, nja,,

men ställa av och på varje dag,, nja,,

Nej det är ju givetvis inte ett alternativ, då försäkringsbolaget rimligen räknar försäkring per dag, som minst. Men vet jag att jag inte ska köra på en hel dag så ställer jag av hojen kvällen innan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT