SSOTYA 2007 - Byggtråd

fan va gutt! ska du ha sadeln i "luften" med den vinkeln?
Ska det vara öppet så gott det gör under som det är nu?
 
fan va gutt! ska du ha sadeln i "luften" med den vinkeln?
Ska det vara öppet så gott det gör under som det är nu?


hehe, det vore jue fan lite läckert, men nej, det ska formas, limmas, spacklas, & slipas till en plastbit som ska täcka där. annars kommer man se ramen från övre fästet & tänkte försöka gömma den så gott det går då den blir bygd i fyrkantsrör.
sadeln skall även byggas om i framkant för att följa tankens form.

fruktar för hur mkt jobb det är kvar :gnissla
 
Ok - misstänkte det men vågade mig inte på en gissning.

Jag fick prisuppgift på mellan 960 och 1500 bagare. Köpte i Borås (för 960). Effektskillnad ska det väl bli litegrand enligt K&N, men framför allt (tycker jag) ser det ju hetare ut än original luftburk. De är bolton. Borde inte samma passa till de äldre gixxarna? Motorerna är ju så lika, kolla mått (tror det finns på K&N hemsida).

Det är just luftburken jag helst vill ha bort.
Var inne och kikade på K&Ns hemsida och enda filter till min de hade var vanliga öppna, med ombestyckning och gärna bänkning som följd, och utbytesfilter för montage i luftburken.
På modellen senare hittade jag de filter som ni har. Dau.
De byttes förgasare mellan 88 och 89. (CV34 mot CV36).
 
Jag fick prisuppgift på mellan 960 och 1500 bagare. Köpte i Borås (för 960). Effektskillnad ska det väl bli litegrand enligt K&N, men framför allt (tycker jag) ser det ju hetare ut än original luftburk. De är bolton. Borde inte samma passa till de äldre gixxarna? Motorerna är ju så lika, kolla mått (tror det finns på K&N hemsida).

Har du individuella filter på en 4-(CV)brygga kommer du få bestycknings/synk problem, vacummförgasare vill gärna ha samma (alla 4) lufttillförsel för att fungera tillfredställande.

På flatsides (t.ex. Mikuni RS, Keihin FCR) däremot spelar det ingen roll då varje fugge agerar mer självständigt.
 
Har du individuella filter på en 4-(CV)brygga kommer du få bestycknings/synk problem, vacummförgasare vill gärna ha samma (alla 4) lufttillförsel för att fungera tillfredställande.

På flatsides (t.ex. Mikuni RS, Keihin FCR) däremot spelar det ingen roll då varje fugge agerar mer självständigt.

Dessa filter ska tydligen bara vara bulton och att man skulle slippa mods med bestryckning och skit. Men naturligtvis finns inte det till min.
 
skruva loss bakdelen idag & konstaterade att det kan gå att få in termostaten & spolarbehållaren under tanken. dock finns en "nackdel" med detta, jag lär skrota orginalluftburken & dit med något mindre koniskt/öppet, annars får det aldrig plats.

jag vet att folk har lite delade uppfattningar om sånna filter på rad4 med vacumförknasare, men jag undrar om det blir lika knasigt med stonka ? :näsblod

aja, bifogar en bild på hur det var provosoriskt monterat idag.

http://www.blocket.se/vi/9984736.htm?ca=4_s
 
fick ett mail av Greven i går att mina wave-skivor äntligen var på väg, har tydligen varit restade länge av någon anledning.
då kan jag snart börja bygga adapters till bromsoken!
 
Jag hoppar av SSOTYA 07

Jag hoppar av SSOTYA 07 och skall jag komma med några undanförklarningar till mitt förvar så är det:


  • Skall slutresultatet bli som jag tänkt så hinner jag inte bli klar till den 31maj.
  • Jag är för velig och ändrar detaljer hela tid.
  • Har strulat bort massa tid med att vänta på delar som jag sedan kommit på att jag inte skall använda.
  • Jag är för lat och får inte ”fingrarna ur” och går ut i garaget tillräckligt ofta.
  • Och iom att jag inte blir klar i tid så har jag inge hoj att åka på till sommarn.

Så jag gör ett litet uppehåll i Katana-bygget och räddar resterna av min gamla Turbogixxer istället. Med lite lånade prylar från Katanan så är den på hjulen snart igen. Så jag får stå ut med att åka med min gamla Turbogixxer en sommar till. :D
 
Last edited:
Jag hoppar av SSOTYA 07 och skall jag komma med några undanförklarningar till mitt förvar så är det:


  • Skall slutresultatet bli som jag tänkt så hinner jag inte bli klar till den 31maj.
  • Jag är för velig och ändrar detaljer hela tid.
  • Har strulat bort massa tid med att vänta på delar som jag sedan kommit på att jag inte skall använda.
  • Jag är för lat och får inte ”fingrarna ur” och går ut i garaget tillräckligt ofta.
  • Och iom att jag inte blir klar i tid så har jag inge hoj att åka på till sommarn.

Så jag gör ett litet uppehåll i Katana-bygget och räddar resterna av min gamla Turbogixxer istället. Med lite lånade prylar från Katanan så är den på hjulen snart igen. Så jag får stå ut med att åka gamla Turbogixxer en sommar till. :D


:gråta
 
Smooth!

Blev dock en anning i kulörskillnad mellan den nylackade bakdelen och det andra som jag fick lackat vår -06....:gnissla

Men men, man får inte allt här i världen!

Slipade till ramen som en tok oxå där jag hade snittat och höjt!!
 

Bifogat

  • IMG_0216.jpg
    IMG_0216.jpg
    81.2 KB · Visningar: 65
  • IMG_0219.jpg
    IMG_0219.jpg
    78.8 KB · Visningar: 85
  • IMG_0211.jpg
    IMG_0211.jpg
    84.4 KB · Visningar: 91
Last edited:
En liten uppdatering/rapport från mig.
Inget nytt.... :(


Stod dock och funderade på vilken av bakdämparna jag skall använda.

bild016yb9.jpg


Den längre är VFR750 dämparen och den kortare är CBR900RR varianten.

Undrar vad det är för skillnader körmässit mellan dom två?
CBR-varianten har ju bättre justeringsmöjligheter.
Svårt val...
 
En liten uppdatering/rapport från mig.
Inget nytt.... :(


Stod dock och funderade på vilken av bakdämparna jag skall använda.

bild016yb9.jpg


Den längre är VFR750 dämparen och den kortare är CBR900RR varianten.

Undrar vad det är för skillnader körmässit mellan dom två?
CBR-varianten har ju bättre justeringsmöjligheter.
Svårt val...
hur lång cc har vfr dämparn?
 
hur lång cc har vfr dämparn?
Nu är jag lite morgontrött och kopplar inte riktigt.
cc ?

Kanske en dum fråga, men vad vinner den som vinner den här tävlingen?
-Den otroliga äran att kunna gå runt på gator/krogar/mc-träffar och skryta med att man har Sveriges snyggaste streetfighter 2007 (Anar ni ens hur respekterad man blir när folk vet det..? :tungan )
-Samt en snygg pokal att ställa i pokalhyllan hemma.
-Sen kan jag nästan garantera att snyggt flersidigt repotage om hojen i Bomber Magazine (Bara detta gör grannarna och polarna gröna av avundsjuka).
 
Last edited:
Back
Top