fahrenheit
Ny medlem
fan va gutt! ska du ha sadeln i "luften" med den vinkeln?
Ska det vara öppet så gott det gör under som det är nu?
Ska det vara öppet så gott det gör under som det är nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
fan va gutt! ska du ha sadeln i "luften" med den vinkeln?
Ska det vara öppet så gott det gör under som det är nu?
Ok - misstänkte det men vågade mig inte på en gissning.
Jag fick prisuppgift på mellan 960 och 1500 bagare. Köpte i Borås (för 960). Effektskillnad ska det väl bli litegrand enligt K&N, men framför allt (tycker jag) ser det ju hetare ut än original luftburk. De är bolton. Borde inte samma passa till de äldre gixxarna? Motorerna är ju så lika, kolla mått (tror det finns på K&N hemsida).
Jag fick prisuppgift på mellan 960 och 1500 bagare. Köpte i Borås (för 960). Effektskillnad ska det väl bli litegrand enligt K&N, men framför allt (tycker jag) ser det ju hetare ut än original luftburk. De är bolton. Borde inte samma passa till de äldre gixxarna? Motorerna är ju så lika, kolla mått (tror det finns på K&N hemsida).
Har du individuella filter på en 4-(CV)brygga kommer du få bestycknings/synk problem, vacummförgasare vill gärna ha samma (alla 4) lufttillförsel för att fungera tillfredställande.
På flatsides (t.ex. Mikuni RS, Keihin FCR) däremot spelar det ingen roll då varje fugge agerar mer självständigt.
skruva loss bakdelen idag & konstaterade att det kan gå att få in termostaten & spolarbehållaren under tanken. dock finns en "nackdel" med detta, jag lär skrota orginalluftburken & dit med något mindre koniskt/öppet, annars får det aldrig plats.
jag vet att folk har lite delade uppfattningar om sånna filter på rad4 med vacumförknasare, men jag undrar om det blir lika knasigt med stonka ?![]()
aja, bifogar en bild på hur det var provosoriskt monterat idag.
Jag hoppar av SSOTYA 07 och skall jag komma med några undanförklarningar till mitt förvar så är det:
Skall slutresultatet bli som jag tänkt så hinner jag inte bli klar till den 31maj.
- Jag är för velig och ändrar detaljer hela tid.
- Har strulat bort massa tid med att vänta på delar som jag sedan kommit på att jag inte skall använda.
- Jag är för lat och får inte ”fingrarna ur” och går ut i garaget tillräckligt ofta.
- Och iom att jag inte blir klar i tid så har jag inge hoj att åka på till sommarn.
Så jag gör ett litet uppehåll i Katana-bygget och räddar resterna av min gamla Turbogixxer istället. Med lite lånade prylar från Katanan så är den på hjulen snart igen. Så jag får stå ut med att åka gamla Turbogixxer en sommar till.![]()
Jag hoppar av SSOTYA 07
Jag hoppar av SSOTYA 07
Smooth!
Blev dock en anning i kulörskillnad mellan den nylackade bakdelen och det andra som jag fick lackat vår -06....![]()
Men men, man får inte allt här i världen!
Slipade till ramen som en tok oxå där jag hade snittat och höjt!!
hur lång cc har vfr dämparn?En liten uppdatering/rapport från mig.
Inget nytt....![]()
Stod dock och funderade på vilken av bakdämparna jag skall använda.
![]()
Den längre är VFR750 dämparen och den kortare är CBR900RR varianten.
Undrar vad det är för skillnader körmässit mellan dom två?
CBR-varianten har ju bättre justeringsmöjligheter.
Svårt val...
Nu är jag lite morgontrött och kopplar inte riktigt.hur lång cc har vfr dämparn?
-Den otroliga äran att kunna gå runt på gator/krogar/mc-träffar och skryta med att man har Sveriges snyggaste streetfighter 2007 (Anar ni ens hur respekterad man blir när folk vet det..?Kanske en dum fråga, men vad vinner den som vinner den här tävlingen?
Nu är jag lite morgontrött och kopplar inte riktigt.
cc ?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |