SSOTYA 2007 - Byggtråd

Jodå nya projektet står redan o väntar på lyften !
Plus att vi ska riva ner kompisens R1á o snygga till den lite.

En bild på liket !
Ställde upp ssotya 2006 med den här men tog tvärnit mitt i vinter,efter det blev den stående i ett hörn i ett år nästan,sen började jag o sno delar från den till blackbirden:gnissla ,men nu j-vlar ska den ihop !!! (förhoppningsvis iallafall :D )
 

Bifogat

  • PICT0110.JPG
    PICT0110.JPG
    141.2 KB · Visningar: 155
Last edited:
Jodå - planer finns! Får en ny lägenhet efter sommaren där jag förhoppningsvis får tillgång till ett ganska stort källarutrymme och då blir det nytt bygge. Som det ser ut nu på en GSX1100E -82 el -83, "moderniserat originalstuk" tänker jag mig. Ingen fighter alltså. Den första fulPS:en ser ut så här, tänkte använda en del av det som blev över från gixxern. Vad tror ni om det?
 

Bifogat

  • GSX1100E.jpg
    GSX1100E.jpg
    37.5 KB · Visningar: 82
  • 1100 -82 2.jpg
    1100 -82 2.jpg
    44.7 KB · Visningar: 49
Last edited:
Jodå - planer finns! Får en ny lägenhet efter sommaren där jag förhoppningsvis får tillgång till ett ganska stort källarutrymme och då blir det nytt bygge. Som det ser ut nu på en GSX1100E -82 el -83, "moderniserat originalstuk" tänker jag mig. Ingen fighter alltså. Den första fulPS:en ser ut så här, tänkte använda en del av det som blev över från gixxern. Vad tror ni om det?
Riktigt coolt,nåt man själv blir lite sugen på !
Lycka till.
 
Jodå - planer finns! Får en ny lägenhet efter sommaren där jag förhoppningsvis får tillgång till ett ganska stort källarutrymme och då blir det nytt bygge. Som det ser ut nu på en GSX1100E -82 el -83, "moderniserat originalstuk" tänker jag mig. Ingen fighter alltså. Den första fulPS:en ser ut så här, tänkte använda en del av det som blev över från gixxern. Vad tror ni om det?
Helt i min smak!
Modifierade originaldelar regerar!
Men:
Svingen är för lång på bilden.
Gillar inte riktigt avgassystemet på bilden.
Något som jag tror vore riktigt snyggt (och ovanligt) vore om man kunde bocka till ett upplagt 4-1system, med långsmal megafon.
Skall försöka förklara:
Tänk ett ordinärt grenrör på en bil.
Avgasutloppet på höger sida.
90 gradersböj.
Avgasröret går rakt i höjd med cylinderfoten (så tajt det går).
Avslutas med lång smal megafon, typ "Dunstall".
Kromad ljuddämpare och värmeskydd, rören lackade med illröd högtemplack.
Mycket svetsjobb, jag vet.
Men annorlunda!
 
Snarare för kort.
Långt och lågt är nästa års mode.
Det skall vara lite dragbike för gatan stuk.
Fortfarande utan dom där USA inspirerade kromade prylarna. Lite mer tilltuffsat med mattsvarta delar.

Cleant, rått, långt & lågt. :tummenupp
Spelar väl ingen roll vad som är modernt.
Glidarhojarna är långa och låga.
Vem vill ha en sådan?
 
Helt i min smak!
Modifierade originaldelar regerar!
Men:
Svingen är för lång på bilden.
Gillar inte riktigt avgassystemet på bilden.

Jodå jag fattar hur du menar, men till en sådan här hoj tycker jag ett system som är så diskret som möjligt skulle passa. Eller möjligen ett Sidewinder. Men något under motorn eller ett väl dolt underseat vore ball tror jag.

Jag är mer inne på det som Wiseguy pratar om, dragbikestuket. Och då är det ju lågt och långt som gäller och ett fett bakdäck.

Tack för synpunkter alla fall.
 
Last edited by a moderator:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top