SSEMSE Knutstorp & IF? Byte av grupp någon?

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
uhm.. ingen!
Elo!

Vad gör ni som har IF försäkring och vill/tänker köra på knutstorp?

Enligt ssemse hemsida så:
*Trafikförsäkring är minsta krav på alla körningar utom i RR-gruppen.
Det åligger föraren själv att uppfylla detta krav.

Själv har jag IF och deras försäkring gäller inte på bana. (Inte ens deras Trafikförsäkring efter en del mailväxling :( )

Någon som vill byta plats till Licensgruppen/RR där var och en ansvarar för sitt..
Eventuellt blir en plats ledig/till salu i gul grupp.. :4skrika

Last edited:
Swappe skrev:
Elo!

Vad gör ni som har IF försäkring och vill/tänker köra på knutstorp?

Enligt ssemse hemsida så:
*Trafikförsäkring är minsta krav på alla körningar utom i RR-gruppen.
Det åligger föraren själv att uppfylla detta krav.

Själv har jag IF och deras försäkring gäller inte på bana. (Inte ens deras Trafikförsäkring efter en del mailväxling :( )

Någon som vill byta plats till Licensgruppen/RR där var och en ansvarar för sitt..
Eventuellt blir en plats ledig/till salu i gul grupp.. :4skrika

Been there... :( Har ingen lösning förutom vit grupp då...

Är tyvärr i samma sits just nu, håller på och brevväxlar med dom vi får väl se var det slutar. :huvet :tummenner :brinnerup

PIX skrev:
Är tyvärr i samma sits just nu, håller på och brevväxlar med dom vi får väl se var det slutar. :huvet :tummenner :brinnerup

Då är vi 2 som gör det. Hoppas dom kan ändra sig

Den här diskussionen har varit uppe 1000ggr under flera ÅRS tid. Är det inte dags att lära sig snart?
Hur kan man vara så obota korkad att välja IF som försäkringsbolag när man vill köra bana med sin NYINFÖRSKAFFADE hoj? Skyll er själva alla ni gnällerövar, era trådar börjar bli riktigt trista nu...

Sist jag kollade så måste alla ha trafikförsäkring på sina fordon för att få framföra dem...

CorbenDallas skrev:
Den här diskussionen har varit uppe 1000ggr under flera ÅRS tid. Är det inte dags att lära sig snart?
Hur kan man vara så obota korkad att välja IF som försäkringsbolag när man vill köra bana med sin NYINFÖRSKAFFADE hoj? Skyll er själva alla ni gnällerövar, era trådar börjar bli riktigt trista nu...

Sist jag kollade så måste alla ha trafikförsäkring på sina fordon för att få framföra dem...

Hehehehe.... Corben for president!!! :Bugar :D

CorbenDallas skrev:

Sluta läs trådarna om du blir så upprörd över dom då?
Den här trådens namn torde avslöja innehållet för de flesta.

För oss andra som har detta problem med märkesföräkringarna:
Är det ens lagligt för IF/TH att häva trafikföräkringen?
Finns det något vi kan göra (kanske via SMC) för att sätta press på fb?

En tråd (om det inte redan finns) i försäkringsforumet vore kanske lämpligt...

xyx skrev:
Sluta läs trådarna om du blir så upprörd över dom då?
Den här trådens namn torde avslöja innehållet för de flesta.

För oss andra som har detta problem med märkesföräkringarna:
Är det ens lagligt för IF/TH att häva trafikföräkringen?
Finns det något vi kan göra (kanske via SMC) för att sätta press på fb?

En tråd (om det inte redan finns) i försäkringsforumet vore kanske lämpligt...

Försäkringsbolagen IF och Trygghansa kommer inte att göra något åt detta då Trafikförsäkringslagen är på väg att skrivas om för att klargöra just detta fenomen.
Enligt TFF så är alla parter överens om vad som skall gälla framöver MEN dessa två bolag fortsätter att tolka lagen på sitt vis så länge den är skriven som den är i dagsläget.

Det finns ett stort antal trådar om just detta i försäkringsforumet.

Last edited:
Kurvmakaren skrev:
Försäkringsbolagen IF och Trygghansa kommer inte att göra något åt detta då Trafikförsäkringslagen är på väg att skrivas iom för att klargöra just detta fenomen.

Det finns ett stort antal trådar om just detta i försäkringsforumet.
Bland annat denna som är rätt nyuppdaterad.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82489

Sen får jag nog hålla med både Mr K, Corben (även om hans sätt att uttrycka sig inte är direkt smidigt eller politiskt korrekt) och AleX (om det går att byta bolag för tre dagar?).

Byt bolag och förklara varför!!!

Det är enda sättet att få If att förstå att bandagar i långa loppet bör gynna dem.
Vad är kostnaden för lite plast och metall jämfört med en personskada / invalidisering?

Tills dess får ni nog köra med SMC och sitta på läktaren när vi andra leker med SSEmse. Eller göra som Swappe.

Mycket åsikter här från folk som inte ens har problemet...håller med de som talade innan, läs inte trådar som irriterar er! Var glada istället åt att ni kan köra massa bana med sydskånes! :)

Fakta:
*Enda bolaget som skriver svart på vitt att trafiken gäller vid bankörning är länsförsäkringar. Folksam mfl verkar godkänna det muntligt men backar direkt om man ber om det skriftligt.

*Man kan inte dubbelförsäkra, första bolaget som du har en trafikförsäkring i gäller.

Min åsikt: Jag åker _väldigt_ mycket hoj på gata men hade velat köra mera bana oxå. Att betala 37000:- EXTRA per år för att byta till Länsförsäkringar anser jag inte det vara värt. Alternativet är alltså vit grupp vilket jag överväger men är tveksam att jag fixar tempot i o vill inte vara nån bromskloss med den extra risken det skulle kunna innebära (man heter inte rookie för ingenting... :tungan ).

Så för min del kör jag vidare med IF o får köra SMC de gånger man kan...thats my 50 cents...

corbendallas skrev:
Din präktighet Corben, är bara så jävla dryg, håll dina åsikter för dig själv om du inte har nåt vettigt att komma med. Blir tokförbannad på dig! :mad:
Du är världsmästare och vet bäst. NÖJD?? Bra, då slipper vi dig i framtiden i dessa trådar.

Jag fattar inte ens varför du orkar bemöda dig med att svara? Det finns en "back" button i din webläsare om du råkar klicka dig in på en tråd som du inte vill läsa. ANVÄND DEN!!

Min plats är nu till salu! 650pix. bvsa.
Att byta mot plats i vit grupp går också bra :)
skicka PM.

Swappe skrev:
Din präktighet Corben, är bara så jävla dryg, håll dina åsikter för dig själv om du inte har nåt vettigt att komma med. Blir tokförbannad på dig! :mad:
Du är världsmästare och vet bäst. NÖJD?? Bra, då slipper vi dig i framtiden i dessa trådar.

Jag fattar inte ens varför du orkar bemöda dig med att svara? Det finns en "back" button i din webläsare om du råkar klicka dig in på en tråd som du inte vill läsa. ANVÄND DEN!!

Min plats är nu till salu! 650pix. bvsa.
Att byta mot plats i vit grupp går också bra :)
skicka PM.
funkade det inte och göra som jag sa?

Mr K skrev:
funkade det inte och göra som jag sa?

Funkade inte att dubbel eller "pausa" försäkringen.
Hittar ingen annan bra försäkring annat än T-H som är inom rimliga priser, så jag skiter i det. (T-H gäller inte för bana heller tydligen)

Om jag inte får sålt min plats åker jag dit o sitter av min tid i depån. :död

Swappe skrev:
Funkade inte att dubbel eller "pausa" försäkringen.
Hittar ingen annan bra försäkring annat än T-H som är inom rimliga priser, så jag skiter i det. (T-H gäller inte för bana heller tydligen)

Om jag inte får sålt min plats åker jag dit o sitter av min tid i depån. :död
Ville du inte säga upp den, ta en annan som du sedan cancellerar och sedan återgå till IF?

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025