SS VS STD Nu ska det avgöras, en gång för alla.

ecce skrev:
Ok här kommer lite.

1: Kobbe har blivit lite lönnfet och kommer inte orka mer än 5 varv :rofl
2:Kobbe tror inte på Jamahaaa utan vill igenkligen åka Kawa :yoparty
3: Kobbe är en wuss som inte vågar gasa nått där av får han pisk :banana
4: Kobbe vågar inte åka på sladd :slicka

Så jag säger bara :hej då Kobbe du kommer få så mycket smisk att du inte vågar visa dig på LMS nått mer.

björn

1: Jag har alltid varit lönnfet och aldrig orkat mer än 5 varv. Men 5 varv kommer att räcka för att jag ska få en sån lucka att jag bara kan toura resten :arsele

2: Det är nog du som alltid har önskat dig en kawa men kommer att upptäcka att det inte bara hänger på matrialet och får storsmisk trots kraften i the almighty fulkawa.

3: Se punkt ett.

4: Eftersom jag är för snål för att köpa nya däck så har jag tränat på att åka på sladd mer än de flesta.

Det här börjar ju utveckla sig till ett riktigt hatrace :yoparty
Vi kommer nog inte prata med varandra i depån utan bara snegla lite ilsket på avstånd och om vi skulle komma inom inom höravstånd så kommer det bara muttras lite väl valda svordomar :mad:

ecce skrev:
Ähhh han har fullt upp med att beställa kit delar till hans "såkallade" STD hoj...

Jag funderar faktiskt på att köpa nya bromsbelägg.
Men nää det vore ju nästan fusk!
 
Enligt säkra källor (som jag naturligtvis inte kan avslöja) har ecce blivit sed utanför Kobbes garage. Uppgiftslämnarna är ganska säkra på att det rör sig om ett kommande sabotage från ecces sida. Ryktena säger att ecce själv tjockat till sig så kraftigt att inte ens en ny SS-hoj skulle orka bära honom. Den säkra källan misstänker att ecce kommer att byta Kobbes motor och sätta i en gammal Sachs tvitacktare. :3freak
 
Mad Moose skrev:
Enligt säkra källor (som jag naturligtvis inte kan avslöja) har ecce blivit sed utanför Kobbes garage. Uppgiftslämnarna är ganska säkra på att det rör sig om ett kommande sabotage från ecces sida. Ryktena säger att ecce själv tjockat till sig så kraftigt att inte ens en ny SS-hoj skulle orka bära honom. Den säkra källan misstänker att ecce kommer att byta Kobbes motor och sätta i en gammal Sachs tvitacktare. :3freak



Jag har inga komentarer till ovanstående men jag har ju alltid haft en förkärlek till Puch :hihi . Vidare så har min säkerhets personal sätt dvs skumma typer utanför Räksallad MC och i sista stund lyckats jag bort dom. En uppges ha varit ganska lång, mörkhårig med taskig hållning samt lätt lönfet undrar vem det kan ha varit :gnissla


björn
 
Ecce behöver inte vara orolig för sabotage eftersom jag känner mig ganska bekväm i rollen som favorit i den kommande bataljen.
Jag ska till och med bjuda på några tips hur han ska få fart på fulkawan.

1: Koppling, vid start släpps den ut först när röda lampan släcks(VIKTIGT!).

2: Varvräknare, håll nålen över 10000 rpm.

3: Gashandtag, vrids till stoppet mest hela tiden.

4: Broms, används så lite som möjligt innan kurvor, inte på rakorna även om det kan kännas otäckt när det går fort.
 

Bifogat

  • Instruktion.jpg
    Instruktion.jpg
    80.7 KB · Visningar: 111
Kobbe skrev:
Ecce behöver inte vara orolig för sabotage eftersom jag känner mig ganska bekväm i rollen som favorit i den kommande bataljen.
Jag ska till och med bjuda på några tips hur han ska få fart på fulkawan.

1: Koppling, vid start släpps den ut först när röda lampan släcks(VIKTIGT!).

2: Varvräknare, håll nålen över 10000 rpm.

3: Gashandtag, vrids till stoppet mest hela tiden.

4: Broms, används så lite som möjligt innan kurvor, inte på rakorna även om det kan kännas otäckt när det går fort.

ARRRGGGHHH DINN LILLLAAAAAA :mad: :mad: :huvet :mad:
 
ecce skrev:
ARRRGGGHHH DINN LILLLAAAAAA :mad: :mad: :huvet :mad:

Ja det kan kännas frustrerande när man inser att det finns mycket man inte tänkt på tidigare :hihi
Förresten så är R6:an numera larmad och vaktas dygnet om av patrullerande vakter :mad:
 
Kobbe skrev:
Ja det kan kännas frustrerande när man inser att det finns mycket man inte tänkt på tidigare :hihi
Förresten så är R6:an numera larmad och vaktas dygnet om av patrullerande vakter :mad:
Är det Valentino som vaktar? :hihi
 
Kobbe skrev:
Ecce behöver inte vara orolig för sabotage eftersom jag känner mig ganska bekväm i rollen som favorit i den kommande bataljen.
Jag ska till och med bjuda på några tips hur han ska få fart på fulkawan.

1: Koppling, vid start släpps den ut först när röda lampan släcks(VIKTIGT!).

2: Varvräknare, håll nålen över 10000 rpm.

3: Gashandtag, vrids till stoppet mest hela tiden.

4: Broms, används så lite som möjligt innan kurvor, inte på rakorna även om det kan kännas otäckt när det går fort.


:lol :lol Klockrent Kobbe. Ecce, blixtsnabbt svar nurå, keep up the fight!
Vi vill ha underhållning i höstrusket :hihi
 
Kobbe skrev:
Ja det kan kännas frustrerande när man inser att det finns mycket man inte tänkt på tidigare :hihi
:


Imo att vi är inne i den pedagogiska världen så är det väll lika bra att jag hjälper dig med. Du har ju lite svårt att köra fortare än 56:99 så här kommer en liten blid på hur du ska köra 55:or. Jag tänkte att jag endå kommer att smiska dig, så du kan ju åtminstånde få ge lite motstånd.

Jag och Kawan har tagit ett litet snack och kommit på att vi inte längre tycker om dig :fatta! så vi är numera överes att hellre hamna i lekan än att bli ifrån åkta av dig :FU .

Som du ser fins det RÖDA streck det innebär BROMSA och dom GRÖNA anger vart du ska GASA. Gashandtaget som du ibland verkar ha problem att hitta finner du på högra sidan vid "pinnen" som du håller handen på. Vidare finns på några ställen inte ett RÖTT streck utan bara ett GRÖNT det inebär att du kanske måste tippa av lite på gasen (Det var grejen på höger sidan) Sedan ge på igen. Bromsen måste man SLÄPPA efter man bromsat klart. Just den biten verkar du ha lite svårt för men hadtaget har du ju uppenbarligen hittat. Sedan är det bara att du ger dig i väg och kör, följer du minna enkla instruktioner behöver du ju inte skämmas ögonen ur dig när du fått pisk :tummenupp

björn
 

Bifogat

  • sviestad kobbe.JPG
    sviestad kobbe.JPG
    68.7 KB · Visningar: 134
Last edited:
Vidare satt jag och slö surfade lite och hittade lite data på hojarna. Min Kawa är från 95 (tror jag) men jag hittade bara 96:ans modell. Här jämfört med R6-01. Kawans motor är ju dock vässad så den kanske har 10 hk mer. Notera kilo antalet samt att R6:an har uppdaterad ram, bromsar, gaffel (kawans är standard). Detta kommer att bli förnedringens tid för Kobbe :tungan

Kawa

Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 599 cc, 4 vent
Effekt: 105 Hk/13500 rpm, (strypt 60/?)
Vridmoment: Nm/rpm
Kraftöverföring: 6-växlad, kedja
Torrvikt: 182 Kg
Chassi: Deltaboxram, uni-trak
Bromsar: Dubbla skivor fram, skiva bak
Tankvolym: 18 liter
Färger: Limegrön, Röd/blå

Yamaha
Motor: 4-cyl, vätskekyld, DOHC, 600 cc, 4 vent
Effekt: 120 Hk/15500 rpm (strypt 98 Hk/13000rpm)
Vridmoment: 60,8 Nm/10500 rpm (68,1 Nm/11500 rpm)
Kraftöverföring: 6-växlad, kedja
Torrvikt: 169 kg
Chassi: Deltaboxram av typ 2, monoshock, 43 mm gaffel
Bromsar: Dubbla 295 mm skivor med fyrkolvsok fram, enkel 220 mm skiva med fyrkolvsok bak
Tankvolym: 17 liter
 
Verkar bli ett kul race det här, man kanske skulle lasta in skrotet och komma ner o lära sig köra i snö o driv-is :rofl .
 
blade00 skrev:
Verkar bli ett kul race det här, man kanske skulle lasta in skrotet och komma ner o lära sig köra i snö o driv-is :rofl .


Håll dig hemma så att vi andra får chans att avancera. :7peta
 
Ja du Ecce det var en fin liten karta över hur man ska köra, vem har ritat den?
Det kan ju knappast vara du. Jag har tagit mig friheten att göra om den så att den passar din körning på senaste tisdagsträningen :tummenupp
 

Bifogat

  • lms.jpg
    lms.jpg
    101.5 KB · Visningar: 117
Kobbe skrev:
Ja du Ecce det var en fin liten karta över hur man ska köra, vem har ritat den?
Det kan ju knappast vara du. Jag har tagit mig friheten att göra om den så att den passar din körning på senaste tisdagsträningen :tummenupp
Med så mycke gas och bromspunkter runtbanan förstår jag om Ecce blev sjösjuk av fjädringen :hihi
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top