SS VS STD Nu ska det avgöras, en gång för alla.

ecce skrev:
... sätta någon låg 57 tid. Mer än så kan jag nog inte göra...jag är inte någon trollkarl. Om jag nu förlorar detta slag blir det ett stort nedslag förr all SS rookie räsing i det här landet.

Den här B-tävlingen måste jag bara se. :O)

Du får höja målsättningen om jag ska fortsätta tro på att du är en duktig pilot, se "bra" tid nedan, troligen satt med en 97:as Kawasaki men iaf.

60 Michael Lundwall Team Kawasaki Sweden Kawasaki ZX6R 0.53.89

Tror att Kobbe vinner så alla SS-rookieförare kommer att gråta floder...

Strandelin skrev:

Du får höja målsättningen om jag ska fortsätta tro på att du är en duktig pilot, se "bra" tid nedan, troligen satt med en 97:as Kawasaki men iaf.

Måste bara se? Du ska väl köra själv med din superdupersportis hoppas jag?

Torkel skrev:
Håller med dej Torkel :tungan klart nya raketen ska luftas :banana
Jag ska stå i tornet med kikare för att inte missa någonting av fajten.

Strandelin skrev:

Hörru det fins en stor skillnad här :ajjabajja den där killen har talang vilket jag har en total avsaknad av :7peta . Så några 53 tider kan du glömma, jag är nöjd om jag åker på 57 tider i snömodden.

björn

ecce skrev:
Hörru det fins en stor skillnad här :ajjabajja den där killen har talang vilket jag har en total avsaknad av :7peta . Så några 53 tider kan du glömma, jag är nöjd om jag åker på 57 tider i snömodden.

björn

Se nu till att Kobbe tar med Fulkawan på tisdag till dej, skulle va kul med lite general repetition innan den 15;e :yoparty

Eftersom vi redan har kastat skit på min fina gamla 600:a, :( så kan jag ju tala om att den gjorde låga 58:or med mig i sadeln i somras på en av Sporthojskurserna där.
Testade att ladda lite under 5-6 varv när de andra lunchade.

Så en 57:a tror jag stenhårt på att fulkawn klarar :tummenupp
:banana :banana :banana

Catman skrev:
Eftersom vi redan har kastat skit på min fina gamla 600:a, :( så kan jag ju tala om att den gjorde låga 58:or med mig i sadeln i somras på en av Sporthojskurserna där.
Testade att ladda lite under 5-6 varv när de andra lunchade.

Så en 57:a tror jag stenhårt på att fulkawn klarar :tummenupp
:banana :banana :banana

Det där låter ju lysande :tummenupp , men har du talang??? För om du har det så kommer jag ju bara köra 59:or :huvet

björn

Ett tips till Ecce:

Kobbe gillar att bromsa sig om i slutet på rakan, men brukar då gå brett i Bergskurvan sen istället. Han provade den manövern två gånger på mig på B-rejset ifjol när vi båda körde kawor.

För övrigt fick han på sin SS fulkawa då spö av mig på Don Q´s standardkawa. 1-0 till standardhojarna alltså, känner du pressen nu Kobbe?

:D

Torkel skrev:

Det var ett stort misstag av mig att köpa den där "superdupersportis"-hojjen, den går så snabbt att jag inte vågar köra med den. :O(

Dessutom vet du ju vad jag vill med B-racet, 125-400cc skulle vara kul...

ecce skrev:

björn

Jag blir klart besviken på dig om du bara kör 57:or för det har ju jag gjort med sämre material. Min gamla hoj var ju nästan lika gammal och helt orginal i motorn. Du saknar kanske talang men då har du tränat j-vligt bra för fakta är: bortser man från starten så har du piskat hela R600-fältet på Sviestad och det är inte illa.

Penguin skrev:
Ett tips till Ecce:

Kobbe gillar att bromsa sig om i slutet på rakan, men brukar då gå brett i Bergskurvan sen istället. Han provade den manövern två gånger på mig på B-rejset ifjol när vi båda körde kawor.

För övrigt fick han på sin SS fulkawa då spö av mig på Don Q´s standardkawa. 1-0 till standardhojarna alltså, känner du pressen nu Kobbe?

:D
App app app! Inte ge en massa tips till Ecce nu. Han är ju en snabb jävel, jag är långsam. Det är ju jag som behöver tips men det kanske var ett dolt tips att jag inte ska gå brett i bergskurvan?

Pressen känner jag av dagligen men jag har hört att det är värre för Ecce som inte har kunnat sova en blund de senaste nätterna.

Kobbe skrev:
App app app! Inte ge en massa tips till Ecce nu. Han är ju en snabb jävel, jag är långsam. Det är ju jag som behöver tips men det kanske var ett dolt tips att jag inte ska gå brett i bergskurvan?

Pressen känner jag av dagligen men jag har hört att det är värre för Ecce som inte har kunnat sova en blund de senaste nätterna.

Här får du ett som du kan tänka på framåt små timmarna när du inser att din STD hoj inte kommer ha en suck. Jag kör gärna thigt in i esset för att kunna köra om på båda sidor i utgången, så kommer jag inte på inner bör du nog stänga ytern :tungan . Vidare har jag sovit som en dröm senaste dagarna och haft trevliga drömar om Fulkawans underbara fjädring :3freak .

björn

Strandelin skrev:
Jag blir klart besviken på dig om du bara kör 57:or för det har ju jag gjort med sämre material. Min gamla hoj var ju nästan lika gammal och helt orginal i motorn. Du saknar kanske talang men då har du tränat j-vligt bra för fakta är: bortser man från starten så har du piskat hela R600-fältet på Sviestad och det är inte illa.

Jag hadde bara otur och missade bromsen 15 varv samt att jag åkte super duper nija kick ass Honda. Kan inte riktigt förklara dom där dagarna i sommras. Vidare så räknar jag med snöstorm och blogbil innan vi åker ut så att däcken kommer inte hålla Fulkawan på banan snabbare än 57. 57 är ett bra mål, nu har ju min motståndare varit så snäll att han ska ta med Kawan i morrn så jag får känna på den :banana .

björn

Last edited:
ecce skrev:
Det där låter ju lysande :tummenupp , men har du talang??? För om du har det så kommer jag ju bara köra 59:or :huvet

björn

Jag hade talang(Torkel är tyst nu :D )....och pengar och en racebuss och en racekarriär och en .... :confused:
Just nu känns det som om jag bara har OCH kvar faktiskt :huvet

Klart att du kör 57:or....
Visa att gammal är äldst ....eller nåt :rolleyes:
Lycka till

/Tom

Tja jag hade ju möjligheten att sätta Kobbe på plats redan igår men så blev det inte :confused: . Första paset luffade jag säkert runt på 1:3 tider, nästa pass på minuten och tredje passet kom 59.3. Man kan väl säga så här. Fulkawan har en helt underbar motor. Jag blev verkligen impad av draget i den.Tyvärr går det inte att smyga på gas utan det är on/off som gäller :rolleyes: Ram sammt bromsar är inte så vidare imponerande. Hon vill lägga sig när man åker sakta och överstyr nått förjävligt när det går fortare. Höll på att åka rakt ur S:ett pga att hon helt plötsligt inte ville svänga :huvet . Fjädringen som säkerligen inte är renoverad på 5 år samt är orginal tänker jag inte ens nämna.

Vidare kan man ju säga så här 59:3 på väldigt dåliga däck (2år gammla) samt första gången jag sitter på hojen. 1-2 sec på nya sulor och lite mer tid, jag har ju en timmes kval på mig. 1 sec på att jag inte tänker släppa Kobbe. Detta är fortfarande öppet men jag sov inte lika bra som jag gjort :3freak

björn

Jag tror nog att du kan kapa en sekund eller två med nya däck och lite körtid på hojen. Tyvärr kommer det inte att räcka till så det är bäst att du börjar finslipa ursäkterna redan nu :tungan

Ja, får ecce bara till utgången från Torparn så ska det nog gå ganska bra! Annars dyker det där retliga långfingret upp igen och det tror jag inte att han vill se igen. :tummenupp Tummen upp istället!!!

Öjje, du är kung :lol Om man blundar när "ful-kawan" kommer på rakan kan man nästa tro att det är en GP hoj som drar förbi (låter grymt snabb) :squid

Kobbe skrev:
Jag tror nog att du kan kapa en sekund eller två med nya däck och lite körtid på hojen. Tyvärr kommer det inte att räcka till så det är bäst att du börjar finslipa ursäkterna redan nu :tungan

Du var inte så säker på det bara för att du nu helt plötsligt börjar åka på 56:or :huvet

Öjje skrev:
Ja, får ecce bara till utgången från Torparn så ska det nog gå ganska bra! Annars dyker det där retliga långfingret upp igen och det tror jag inte att han vill se igen. :tummenupp Tummen upp istället!!!

Passa dig Fulkawan kanske bara var lite trött (koplingen tror jag slirade lite) och då kanske det blir du som får se det där fingret :hihi

björn

Medin skrev:
Öjje, du är kung :lol Om man blundar när "ful-kawan" kommer på rakan kan man nästa tro att det är en GP hoj som drar förbi (låter grymt snabb) :squid

Motorn är ju kanon resten är ju inte lika bra tyvärr :huvet

björn

ecce skrev:
Du var inte så säker på det bara för att du nu helt plötsligt börjar åka på 56:or :huvet

Passa dig Fulkawan kanske bara var lite trött (koplingen tror jag slirade lite) och då kanske det blir du som får se det där fingret :hihi

björn
Ja hur ska detta sluta?
Ett sista sent lecabad för säsongen kanske :hihi men vem som badar eller om båda gör det får den som kommer dit se.......
Nej pojkar håll er på banan det blir bäst så :fatta!

Last edited:
ecce skrev:

Nu är jag ju inte så säker på det. Du är ju trots allt en av de snabba grabbarna medans jag är långsam och tuffar runt och tycker det är tufft att jag kan knäskrapa.
Det kan nog bli fajt på racet när du har nya sulor på så jag passar på att vara kaxig medans jag kan. :banana

Kobbe skrev:
Nu är jag ju inte så säker på det. Du är ju trots allt en av de snabba grabbarna medans jag är långsam och tuffar runt och tycker det är tufft att jag kan knäskrapa.
Det kan nog bli fajt på racet när du har nya sulor på så jag passar på att vara kaxig medans jag kan. :banana

Kobbe....Det är tufft att knäskrapa :yoparty , men lägg av med den där falska blygsamheten, vi vet att bakom denna timida fasad så bor det en :cdevil som kommer att göra allt för att vinna
Se till att det blir en gladiator uppvisning den 15:e, mano a mano, jag tillgodoser med race-cigg efter fullgott utfört arbete från er båda :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025