Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tros-kaffe skrev:Tjaa,,Jag har aldrig kört på bana någon gång,har haft hojen i typ två veckor nu
![]()
Men jag tror nog att jag hade försökt köra på detta viset?![]()
Detta var en bra tråd,,,, lite fingervisning,![]()
![]()
Robz skrev:Det var intressant att flagga senast o studera olika spårval... Corbens val in i "nya" delen anser jag själv vara optimalt då man kan bromsa senare, men nästan ingen kör såDe flesta ligger mitt i banan o följer radien mot kurbsen under bromsning - även de snabbaste!
Ett annat spårval som var nytt för mig var uppenbarligen snabbaste sättet att forcera "vurpnålen" vid läktaren; hålla brett i ingången för att sedan få högre utgångshastighet (kunna ge mer gas, där bakdäcket brukar släppa, efter knycken) istället för det vanliga (Corbens, mitt o de flestas) - endast ett fåtal såg jag köra så, men det verkade bra tidsmässigt... skall testa det nästa gång![]()
tros-kaffe skrev:Tjaa,,Jag har aldrig kört på bana någon gång,har haft hojen i typ två veckor nu
![]()
Men jag tror nog att jag hade försökt köra på detta viset?![]()
Detta var en bra tråd,,,, lite fingervisning,![]()
![]()
anol skrev:Vad är detta för desperat sätt för att du ska bli snabbare Kurvis?![]()
Skulle jag ritat hade det nog blivit lika hackigt som Corbens, fast med två spår ur kurvorna, ett för framhjulet och ett för bakhjulet![]()
GSXR1100R skrev:Jag väljer nya spår varje varv, mest pga att tjorven ballas ligger ivägen vart tredje varv
Hur vet du det? Du orkar ju inte tre varv ens... o ändå kör du bara var tredje pass...GSXR1100R skrev:Jag väljer nya spår varje varv, mest pga att tjorven ballas ligger ivägen vart tredje varv
Japp - gäller att vara snabbast juh :rolleyes ...eller köra brett, som en del behärskar...CorbenDallas skrev:...Men har du en snabb rackare bakom, kan denne mkt väl sno ditt spår till nästa kurva genom att ta innern...
CorbenDallas skrev:Inte så lätt att se hur banan ser ut när du inte kört där. Sturupsbanan är lite speciell iom att den är liten och har väldigt snäva kurvor och en del höjdskillnad som inte syns på banskissen.
En fråga bara, hur har du ritat dina snygga linjer? Klart mkt snyggare än på frihand!![]()
Robz skrev:Japp - gäller att vara snabbast juh :rolleyes ...eller köra brett, som en del behärskar...
Kurvmakaren skrev:Är du laddad nu inför den 1/8 ? Nya däck och tonvis med nya spår att testa?
hjulhuset i s-torpRobz skrev:![]()
Nya spår ja - däcken vet jag inte om jag får byttMin vanlige krängare har semester... skall höra med GT däck, men jag ger ej mer än en hundring per däck.
Tips på krängare??
Låter smaskens - jag ringer dig under torsdagen när jag vet mer om GT-däck.Mr K skrev:hjulhuset i s-torp
du kan mecka hos mig
Jaha då får man sätta bolltuta på Gammelgixxer på söndag igenCorbenDallas skrev:Hur vet du det? Du orkar ju inte tre varv ens... o ändå kör du bara var tredje pass...
MoahahahaKurvmakaren skrev:Pratade med banägaren igår och fick veta att danska DTCC-teamet hade varit på besök i veckan. De hade lagt 53-tider under träningen...
Jag förstod varför de körde så långsamt då han senare berättade att de ville utöka curbsen i den nya kurvan på följande ställe....
GSXR1100R skrev:Moahahaha![]()
Vilket Ap-Ex
Kurvmakaren skrev:Börjar inse att det där körspåret de ritat upp på kartan i depån är seriöst menat.... Finns det någon som vill åta sig att köra det där spåret nu på söndag och se hur det fungerar? Anol, kanske?
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|