SR500 caféracer

det funkar me orginal pumpen.. men jag tänkte mest på lite mått på pumphjulen till ett lite senare projekt.. har rotor hjul som e 12mm breda men funderar på å plana av dom till hälften för å inte bli så tungdrivna..men de e bara 4 skovvlar i rotorn..

Ok, de flesta mått på alla delar i oljepumpen på SR:en står i länken jag skickade längre upp. Hoppas det löser sig.

Schyyst bygge !
Men snälla,byt ut den enorma "sökarlycktan" !:jisses
På min Sr byttes orginallycktan till en Triumph bonneville=mycket snyggare !
Sen rekomenderar jag gaffel bälgar för det blir mera "retrolook".

Tackar.
Nepp, lampan blir kvar. Gillar att den mäter dryga 9½ tum:D
Ett jävla bra ljus är det också. Sen är den tydligen ovanlig också:va
Bälgar vet jag inte om jag vill ha, såfall gör jag som GuW säger, köper dom hos nån moppehandlare för en 50-lapp istället för typ 250 spänn hos en mc-handlare.

Har du några bilder på din SR så släng upp dem här i tråden vetja. Alltid bra med inspiration.

Tackar.
Nepp, lampan blir kvar. Gillar att den mäter dryga 9½ tum:D
Ett jävla bra ljus är det också. Sen är den tydligen ovanlig också:va
Bälgar vet jag inte om jag vill ha, såfall gör jag som GuW säger, köper dom hos nån moppehandlare för en 50-lapp istället för typ 250 spänn hos en mc-handlare.

Har du några bilder på din SR så släng upp dem här i tråden vetja. Alltid bra med inspiration.

Skönt att du behåller loklyktan! =)

Här har du en bild på mitt bygge, dock inte nån caféräser. Men endå.

Bifogat

• DSC00026_7070.JPG
    DSC00026_7070.JPG
    229 KB · Visningar: 323
Skönt att du behåller loklyktan! =)

Här har du en bild på mitt bygge, dock inte nån caféräser. Men endå.

Den va snygg. Gillade i ärlighetens namn verkligen inte luftfilterkonstruktionen dock. Lutar mer och mer åt att att min inte bler racer heller. Får inte ordning på tanken:huvet I värsta fall får jag ju köra med orginal, oavsett om det ser dumt ut eller inte.

Antar att du kolla in Deus hojar. Gjort en del fräna Sr och w650 byggen.

www.deus.com.au

Den va snygg. Gillade i ärlighetens namn verkligen inte luftfilterkonstruktionen dock. Lutar mer och mer åt att att min inte bler racer heller. Får inte ordning på tanken:huvet I värsta fall får jag ju köra med orginal, oavsett om det ser dumt ut eller inte.

Antar att du kolla in Deus hojar. Gjort en del fräna Sr och w650 byggen.

www.deus.com.au

Hehe, är inte meningen att röret ut till luftfiltret ska vara så långt när det är klart.. men jag tycker det är lite tufft endå. ;)

Deus? Nä, de hade jag inte sett. Men de var läckra.. Känns lite som att det är en annan klass än vad man själv håller på o donar med.

Aja, okaj!

Jag börjar yxa till lite frogolit nu så får vi se hur det blir...

Detta kommer ta tid! :P

hittade guldig fälgfärg på sprayburk jag tänkte prova. Försökte lacka ramen nu i dagarna men det va för kallt i verkstan då propparna gick så fort jag försökte dra igång ett element:huvet
Så det blev bara rent skit av det, får se om jag har råd att lämna iväg den på redig lack. annars får den va fuskmålad tills nästa vinter.

Cutsen ligger faktiskt i bagaget i färs bil och har gjort det i typ 2 månader men jag har inte fått tummen ur och plockat med den när jag vatt där. Ska gå ner och mäta den när jag hittat tummstocken:D

Jörgen: Du har helt rätt i det. Vissa modeller kom med skiva bak, vet inte om de kom några till sverige dock.

Har du fått nån ordning på den där guldiga sprayfärgen?
Jag är också i tagen med att fuskmåla min hoj i svart och guld.

Nä, allt går sjukt långsamt. Har haft fullt upp med att byta jobb och en massa annat, typ:fyllisar :öl .
Ska försöka göra ett ryck snart och sätta ihop hojen så jag kan renovera motorn när pengarna kommer nästa månad. Det blir ingen tid över för finputs så hojen kommer få gå som rat-bike denna sesongen.

Hur går det hördu, händer det nåt eller super du bara?:7peta :fyllisar

Du har ganska rätt i att det inte händer mycket...blitt en hel del pilsner den senaste tiden. 4 födelsedagar på 1 vecka:D

Då har du haft det kämpigt på annat håll förstår jag:D
Så du har inte ens fått ihop motorn ännu? NDR närmar sig vet du...:7peta

A thread is nothing without pics... :fakta

It´s alive!

Efter hysteriskt mycket hög-tempo meckande från mig och en polare (mest polaren, jag stod mest och rökte i dörren i ärlighetens namn) så är motorn hel och sitter på plats med det mesta. Saknas bara blinkers och luftning av frambromsen sen är hon good to go. Inte den vackraste då min kära far välte min nästan nylackade tank i golvet men den startar och går som ett troll!

Bilder kommer så fort jag tagit dem och har tillgång till min dator.

Sorry, söp bort den helgen med, sen har det ju vatt Sweden Rock Festival och med alcogel, minttu och blåmärken. Bilder kommer nästa vecka...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!