SR500 caféracer

Gillar formen på din cuts väldigt mycket!

Har du lust att ta lite mått på den så kan du kanske få sälja en till mig? Om du har lust att plasta en till d.vs.

Skicka Pm om det kan vara intressant!

Mvh Micke

Här är lite bilder på helgens jobb. Putsade lite på gaffelbenen, fick dock inte bort all den gammla klarlacken som japanerna enc´visas med att spruta på allt aluminium:mad: Fick ju inte rätt på tankes botten heller så tips om det mottages gärna.

Ja årets trend på SH verkar ju vara just flattracker/streettracker!

Cafe racer trenden är död, kör hårt!

Flattracker/streettracker är fan så mycket coolare än caferacers.

Fast om man tänker bobber, hotrod, 30tal, chopper så finns det ju helt andra stilar/möjligheter med, som man kan bli ganska ensam om.

Jäklar va grym den var, har du någon mer information om den hojen?
Vart hittar du bilder på den?

Mvh

HOJT!

Ajabaja för cykeldator!
Touringbutiken har små söta :)

http://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=70-0473

Dom har dessvärre gått i konkurs, men drivs vidare i konkursförvaltarens regi under en period.
Det betyder i praktiken att det fortfarande är möjligt att köpa varor från butiken.

Hoppas dom kommer igång på riktigt igen.

Leta efter balla små mätare även på Roffes Motor (med banner på denna sida). Roffes har bökiga pdf-kataloger, men det är inte sällan mödan värt att botanisera i dom om man håller på med klassiska byggen. Jag tror faktiskt att det är Roffes mätare som Touringbutiken säljer. Även bikeline.se har små fina mätare.

I denna katalog finns tex små fina oljetrycksmätare, oljetempmätare, soppafilter med glas mm mm till äldre japsar plus annat pynt som är vacker ögonfägnad på en caferäcer.

http://www.roffesmotor.se/smartupdate/archive/gruppkatalog_103_1.pdf

Här finns små fina mätare, gaffelbälgar, klassiskt styrdämpare, klassiska handtag, oljepåfyllningslock med oljetempmätare till Sr500 mm mm

http://www.roffesmotor.se/smartupdate/archive/Katalog_gron_2002.pdf

Last edited:
Leta efter balla små mätare även på Roffes Motor (med banner på denna sida). Roffes har bökiga pdf-kataloger, men det är inte sällan mödan värt att botanisera i dom om man håller på med klassiska byggen. Jag tror faktiskt att det är Roffes mätare som Touringbutiken säljer. Även bikeline.se har små fina mätare.

I denna katalog finns tex små fina oljetrycksmätare, oljetempmätare, soppafilter med glas mm mm till äldre japsar plus annat pynt som är vacker ögonfägnad på en caferäcer.

http://www.roffesmotor.se/smartupdate/archive/gruppkatalog_103_1.pdf

Här finns små fina mätare, gaffelbälgar, klassiskt styrdämpare, klassiska handtag, oljepåfyllningslock med oljetempmätare till Sr500 mm mm

http://www.roffesmotor.se/smartupdate/archive/Katalog_gron_2002.pdf

Tackar för tipsen Görgen. Nu såhär i efterhand så ångrar jag att jag inte köpte någon antik styrdämpare och ett par raaskpinnar senast jag va på veteranmarknad:huvet Blev ju dock en racingtank:D

Ska kolla närmare på sidorna, annars blir det nog tyskland, typ kedo.com för delar. Hört att de ska va snabba och pålitliga.

Tackar för tipsen Görgen. Nu såhär i efterhand så ångrar jag att jag inte köpte någon antik styrdämpare och ett par raaskpinnar senast jag va på veteranmarknad:huvet Blev ju dock en racingtank:D

Ska kolla närmare på sidorna, annars blir det nog tyskland, typ kedo.com för delar. Hört att de ska va snabba och pålitliga.

Gör så, Roffes är enklast att ringa till när du väl fattat intresse för ngt.

Om den ser ut så bprde du nog kolla dig:va

Va och köpte svart 2k lack o klarlack idag. 1 liter färg och 1 liter klarlack. Gav 100 spänn för allt:D Så nu ska jag stänga in mig i helgen och slipa och lacka tanken. Gaffelkronan, fotpinnar, motorfäste och koppling+bromshandtag är lackade guld nu. Får se hur jag ska göra med fälgarna, lutar åt guld där med. Bilder kommer när jag får tummen ur :arsele

Flattrack planerna är för övrigt lagda på hyllan, så hasse o bushido inte behöver slita sitt hår.

Har du hittat nån snygg guld kulör, spray eller riktig färg? Eller pulverlack kanske?

Jag ska ju ha guldfärg på mina fälgar, men bör ju vara nåt snyggt lite i stil med Öhlins guldfärg... =)

Hur går det med måttagningen på cutsen förresten ? :D

vad är det för dimetion på hjulen på en sr? och är det dubbla skivor på dom orginal fram?

Har du hittat nån snygg guld kulör, spray eller riktig färg? Eller pulverlack kanske?

Jag ska ju ha guldfärg på mina fälgar, men bör ju vara nåt snyggt lite i stil med Öhlins guldfärg... =)

Hur går det med måttagningen på cutsen förresten ? :D

hittade guldig fälgfärg på sprayburk jag tänkte prova. Försökte lacka ramen nu i dagarna men det va för kallt i verkstan då propparna gick så fort jag försökte dra igång ett element:huvet
Så det blev bara rent skit av det, får se om jag har råd att lämna iväg den på redig lack. annars får den va fuskmålad tills nästa vinter.

Cutsen ligger faktiskt i bagaget i färs bil och har gjort det i typ 2 månader men jag har inte fått tummen ur och plockat med den när jag vatt där. Ska gå ner och mäta den när jag hittat tummstocken:D

Jörgen: Du har helt rätt i det. Vissa modeller kom med skiva bak, vet inte om de kom några till sverige dock.

Schyyst bygge !
Men snälla,byt ut den enorma "sökarlycktan" !:jisses
På min Sr byttes orginallycktan till en Triumph bonneville=mycket snyggare !
Sen rekomenderar jag gaffel bälgar för det blir mera "retrolook".

Schyyst bygge !
Men snälla,byt ut den enorma "sökarlycktan" !:jisses
På min Sr byttes orginallycktan till en Triumph bonneville=mycket snyggare !
Sen rekomenderar jag gaffel bälgar för det blir mera "retrolook".

Nej, vafan! Loklycktan är ju sketaläcker! :tummenupp

Ok, den är integrerad i kåpan vad jag minns. Ingen självständig pump som på HD. Antar att du letar pump till ditt turboprojekt.

det funkar me orginal pumpen.. men jag tänkte mest på lite mått på pumphjulen till ett lite senare projekt.. har rotor hjul som e 12mm breda men funderar på å plana av dom till hälften för å inte bli så tungdrivna..men de e bara 4 skovvlar i rotorn..

Edit: de som sitter i hd pumpen på trycksidan e nog eg lämpliga donator drev..

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon