SR500 caféracer

det där ser ju hoppfullt ut människa, jobba på!:yoparty hur mår motorn, skar den eller vad var det som hände?:va

det där ser ju hoppfullt ut människa, jobba på!:yoparty hur mår motorn, skar den eller vad var det som hände?:va

Ja, man kan ju alltid hoppas. Motorn ligger fortfarande i delar. Kolven gick ju åt helvete, lossna bitar av den. Hoppas bara att det inte ligger nått nere i vevhuset och myser:gnissla
Ska upp till hojen på fredag och mysa, dock får motorn vänta till jag fått :tummenupp ur:arsele och beställt delar. kanske blir i veckan, den som lever får se.

Hur går det med din egen hoj då?

Ja, man kan ju alltid hoppas. Motorn ligger fortfarande i delar. Kolven gick ju åt helvete, lossna bitar av den. Hoppas bara att det inte ligger nått nere i vevhuset och myser:gnissla
Ska upp till hojen på fredag och mysa, dock får motorn vänta till jag fått :tummenupp ur:arsele och beställt delar. kanske blir i veckan, den som lever får se.

Hur går det med din egen hoj då?

jaförfan, det blir nog bra detta ska du se!:tummenupp
ajdå, låter inget vidare... vafan gjorde du egentligen, small den bara till eller hade du ett finger med i spelet?:tungan
beställ då så att vi kan ut och köra för fan!:yoparty

den... står. har en massa annat att göra nu med skola och projektarbete och massa annat skit så... vi får se när jag tar tag i den:)

jaförfan, det blir nog bra detta ska du se!:tummenupp
ajdå, låter inget vidare... vafan gjorde du egentligen, small den bara till eller hade du ett finger med i spelet?:tungan
beställ då så att vi kan ut och köra för fan!:yoparty

den... står. har en massa annat att göra nu med skola och projektarbete och massa annat skit så... vi får se när jag tar tag i den:)

Hmmm, låt se nu:va Stånka, 6700+mil, orginalkolv... Nä, jag körde faktisk bara. kanske varvade jag litte men inget extremt. Det smalla bara till. Sen tror jag jag körde 100 mil innan jag tog tag i det. Den gick ju hur bra som hällst, bortsätt från att den sprutade olja som en speedway hoj.

Körning med denna hojen blir det ingen fören till våren. Den står i delar och är avställd. Fast den 23 oktober så blir mitt kort uppgraderat till tung så då ska jag glida med farsans hoj. Då får vi ta en tur!

Förresten, har du kvar dina fotpinnar till ditt CM- café projekt?

Skickar med min ytterst proffsiga paint bild. Blir förhoppningsvis något sånär lik när jag är klar. (syns det att man gick estet?:va )

Det är ju "John Player Special" (JPS) lackering på den, sån lackering var det på Ronnie Petterssons Lotus på den gamla goda tiden

Det är bara köra hårt,

Bifogat

• rp_spain74-2_rainer_nyberg.jpg
    rp_spain74-2_rainer_nyberg.jpg
    68.1 KB · Visningar: 92
Hmmm, låt se nu:va Stånka, 6700+mil, orginalkolv... Nä, jag körde faktisk bara. kanske varvade jag litte men inget extremt. Det smalla bara till. Sen tror jag jag körde 100 mil innan jag tog tag i det. Den gick ju hur bra som hällst, bortsätt från att den sprutade olja som en speedway hoj.

Körning med denna hojen blir det ingen fören till våren. Den står i delar och är avställd. Fast den 23 oktober så blir mitt kort uppgraderat till tung så då ska jag glida med farsans hoj. Då får vi ta en tur!

Förresten, har du kvar dina fotpinnar till ditt CM- café projekt?

aha, jag förstår.

jaja, så får det bli då!:tummenupp

pinnar och pinnar...:rolleyes: själva fotpinnarna har jag men de är ju bara passagerarpinnarna som sågades av och fästes rakt i gamla fästena med en lång bult och sådär och så har jag växelföraren då då. broms och sådär har jag inget alls tyvär. men jodå, det som fanns finns fortfarande så att säga.:)

Det är ju "John Player Special" (JPS) lackering på den, sån lackering var det på Ronnie Petterssons Lotus på den gamla goda tiden

Det är bara köra hårt,

I know, Norton körde också med sån. Den lotusen är så jävla snygg! Tror det var när jag såg den första gången för en massa år sen som min nästan sjuka kärlek till färgtemat guld-svart startade.

Bushido, det va just växelföraren jag funderade på. Du köpte den av flening mc-skrot va? Va e det för diameter på dina gaffelben?

Last edited:
Glasfiber och mässing.

Tänkte det va dags att slänga upp bilder på vad jag gjorde sissta jag var i verkstan och pilla med hojen.
Ramen är strippad från nästan allt och färgen är i princip borta. Tog mig lite tid och plastade av min gammla plåtcuts.
Letade lite i farsans "hemliga" lådor och hittade en fin (läs ASSKABBIG) Gammal instrumentering som troligtvis suttit på en av farfars gammla hojar när det bega sig. Visade sig efter lite färgborttagning att den va gjord av mässing:) passar temat perfekt. Blir till att slipa ur det stora hålet i mitten så jag får ner min varvräknare där. Blir troligtvis cykeldator för hastigheten, vet inte var det finns så små hastighetsmätare, om någon vet så hojta till!

Någ snackat, här är lite bilder, blir troligvis fler efter helgen.

Bifogat

• DSC00155.JPG
    DSC00155.JPG
    42.2 KB · Visningar: 81
  • DSC00156.JPG
    DSC00156.JPG
    41.9 KB · Visningar: 73
  • DSC00157.JPG
    DSC00157.JPG
    48 KB · Visningar: 87
  • DSC00154.JPG
    DSC00154.JPG
    36.7 KB · Visningar: 118
  • DSC00153.JPG
    DSC00153.JPG
    48.7 KB · Visningar: 121
Blir till att slipa ur det stora hålet i mitten så jag får ner min varvräknare där. Blir troligtvis cykeldator för hastigheten, vet inte var det finns så små hastighetsmätare, om någon vet så hojta till!

Någ snackat, här är lite bilder, blir troligvis fler efter helgen.

:huvet STOPP !!!!!!!!!!!!:huvet

Ingen cykeldator på en caféracer, det kan dom ha på sina fighter projekt, kolla i stället in MAXMC.SE dom har hastighetsmätare för typ 500:- som nog kan passa i det lilla hålet ! :tummenupp

Blir troligtvis cykeldator för hastigheten, vet inte var det finns så små hastighetsmätare, om någon vet så hojta till!

HOJT!

Ajabaja för cykeldator!
Touringbutiken har små söta :)

http://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=70-0473

Dom har dessvärre gått i konkurs, men drivs vidare i konkursförvaltarens regi under en period.
Det betyder i praktiken att det fortfarande är möjligt att köpa varor från butiken.

Hoppas dom kommer igång på riktigt igen.

:huvet STOPP !!!!!!!!!!!!:huvet

Ingen cykeldator på en caféracer, det kan dom ha på sina fighter projekt, kolla i stället in MAXMC.SE dom har hastighetsmätare för typ 500:- som nog kan passa i det lilla hålet ! :tummenupp

OJ!!! Nu trampade jag visst på ett par fyra tår.
Då får man väll leta vidare, såg i en classic bike ett killen som byggde flattracker av en SR hade små söta mätare, men den hojen va ju ihopsatt av delar från tokyo till newyork också.
Får mäta hålen och kolla efter små mätare, de ska ju gärna visa rätt hastighet också eller det är kanske inte lika viktigt:va :va

Funderar nu på att bygga mig en egen tank av glasfiber istället för den jag redan har, den passar ju ändå inte perfekt.

Åker nog upp till hjen på lördag så det kommer kanske bilder efter helgen om det vill sig.

Tack för tipset tarmac!

OJ!!! Nu trampade jag visst på ett par fyra tår.
QUOTE]

Ja jag fick gipsa båda fötterna, skönt att du tog dig samman annars hade jag fått börja knapra piller också....... :gnissla

fy fan asså. I dag har jag vatt och indandlat polyester, glasfibermatta, härdare, penslar, polerskiva och fälgfärg till hoj. Tänkte gjuta av undersidan av orginaltanken och kapa ur botten på den nyinhandlade, alt gjuta av ovansidan på den och sedan foga ihop allt. funderar bara på om det kommer hålla tätt. Den nya tanken är väll 30 år gammal och gjord i glasfiber så kunde den va tät då borde det gpå och få det tätt nu.

fy fan asså. I dag har jag vatt och indandlat polyester, glasfibermatta, härdare, penslar, polerskiva och fälgfärg till hoj. Tänkte gjuta av undersidan av orginaltanken och kapa ur botten på den nyinhandlade, alt gjuta av ovansidan på den och sedan foga ihop allt. funderar bara på om det kommer hålla tätt. Den nya tanken är väll 30 år gammal och gjord i glasfiber så kunde den va tät då borde det gpå och få det tätt nu.

Måste man ha nån coating på insidan tanken om man gör en själv?

Det gick inte som jag ville med tanken, var tvungen att kapa ur hela bottnen på den. Men att plasta en ny va ju inte det lättaste. Fick slut på glasfiber efter 2 försök:huvet så nu får det vila ett parveckor till tills jag bestämt mig för hur jags ka göra. Tanktaningen hade dessutom försvunnit ur jobbets sortiment. Men jag fick i alla fall polerat lite på mina gaffelben o instrumentering. Slänger upp bilder när jag hittat sladden till telefonen.

Det gick inte som jag ville med tanken, var tvungen att kapa ur hela bottnen på den. Men att plasta en ny va ju inte det lättaste. Fick slut på glasfiber efter 2 försök:huvet så nu får det vila ett parveckor till tills jag bestämt mig för hur jags ka göra. Tanktaningen hade dessutom försvunnit ur jobbets sortiment. Men jag fick i alla fall polerat lite på mina gaffelben o instrumentering. Slänger upp bilder när jag hittat sladden till telefonen.

Bara för att vara en skojjig kille... Vad ska du med semester till, om du inte har någon hoj? :rolleyes:

Här är lite bilder på helgens jobb. Putsade lite på gaffelbenen, fick dock inte bort all den gammla klarlacken som japanerna enc´visas med att spruta på allt aluminium:mad: Fick ju inte rätt på tankes botten heller så tips om det mottages gärna.

Bifogat

• DSC00168.JPG
    DSC00168.JPG
    27.8 KB · Visningar: 81
  • DSC00166.JPG
    DSC00166.JPG
    28.2 KB · Visningar: 99
  • DSC00165.JPG
    DSC00165.JPG
    27.6 KB · Visningar: 121
  • DSC00164.JPG
    DSC00164.JPG
    48 KB · Visningar: 86
  • DSC00163.JPG
    DSC00163.JPG
    50.4 KB · Visningar: 85
  • DSC00160.JPG
    DSC00160.JPG
    57.1 KB · Visningar: 91
  • DSC00169.JPG
    DSC00169.JPG
    34 KB · Visningar: 112
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back