SR500 caféracer

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tänkte att det var dags att lägga upp lite bilder på nya hojen efter vissa påtryckningar från Hasse-kongo.

Tanken är att fortsätta på caféracer temat(:confused: ) som förra ägaren inprentat under sina 20 år som ägare.
Förslag på förändringar mottages gärna, bara skönt så man inte snöar in sig förmycke.

Bifogat

• DSC00108.JPG
    DSC00108.JPG
    80.5 KB · Visningar: 309
  • DSC00110.JPG
    DSC00110.JPG
    86.5 KB · Visningar: 215
  • DSC00111.JPG
    DSC00111.JPG
    76.2 KB · Visningar: 237
  • DSC00109.JPG
    DSC00109.JPG
    74.4 KB · Visningar: 158
  • DSC00115.JPG
    DSC00115.JPG
    72.5 KB · Visningar: 179
  • DSC00116.JPG
    DSC00116.JPG
    70.2 KB · Visningar: 165
Satsa på "bustraja-stuk" istället! Jättelågt texasstyre, kort megafondämpare, fet 16" svål bak, möjligtvis annan tank, smäcker limpa och kort kromad bakstänka. Finns en del justa såna i gamla hojmagasinet och mcm.

SR-en skall vara snabb runt gathörnen, inget för landsvägen. Sen toktrimmar du med hjälp av ett par kunniga karaktärer som husera på ett tvivelaktigt mwn kanske inte helt obekant mc-forum.

Nu vet du!

Verkar som om du också har en del att göra med din hoj, om du ska få del i fiiint skick vill säga !
Men du MÅSTE göra något åt bakdelen framför allt,
limpa tycker jag känns så där....
Bakskärm är tveksamt, baklampa går fetbort, blinkersena måste bli mindre.
Tanken har inte riktigt rätt stuk, och eker fälgar är att föredra :yoparty

Men du har TT-styre och gött ljud i den ! :tummenupp

Last edited:
Verkar som om du också har en del att göra med din hoj, om du ska få del i fiiint skick vill säga !
Men du MÅSTE göra något åt bakdelen framför allt,
limpa tycker jag känns så där....
Bakskärm är tveksamt, baklampa går fetbort, blinkersena måste bli mindre.
Tanken har inte riktigt rätt stuk, och eker fälgar är att föredra :yoparty

Men du har TT-styre och gött ljud i den ! :tummenupp

Ska försöka få den besiktigad på lördag och hinner jag det blir det väll ett antal mil innan jag river ner den igen för ombyggnad.

Har faktiskt redan det mesta för att få till en okej café-look på den. Sadel, dämpare, mindre blinkers etc.
Det är ju bara det att man ska få tummen ur och trycka dit allt. Vilket är förbannat svårt när det är +15 grader och strålande sol som alla redan vet.

Ska försöka få den besiktigad på lördag och hinner jag det blir det väll ett antal mil innan jag river ner den igen för ombyggnad.

Har faktiskt redan det mesta för att få till en okej café-look på den. Sadel, dämpare, mindre blinkers etc.
Det är ju bara det att man ska få tummen ur och trycka dit allt. Vilket är förbannat svårt när det är +15 grader och strålande sol som alla redan vet.

Skruvade lite på min idag fast jag skulle bygga badrum, tyvärr är det inte lika roligt att renovera badrum som att meka caféracer.

Men det är bara att ta tag i det, släng upp lite bilder !!!

Skruvade lite på min idag fast jag skulle bygga badrum, tyvärr är det inte lika roligt att renovera badrum som att meka caféracer.

Men det är bara att ta tag i det, släng upp lite bilder !!!

Nu har det vatt ordentligt med stiltje i tråden. Besiktningstid är satt till den 13:e så efter det blir det till att bygga om lite mer.
Börjar bli mer och mer sugen på att bygga flattracker/streettracker av den istället. Den som lever får se.

Hur gick det att sälja en fin tank till mig då hasse-kongo?:tungan

Nu har det vatt ordentligt med stiltje i tråden. Besiktningstid är satt till den 13:e så efter det blir det till att bygga om lite mer.
Börjar bli mer och mer sugen på att bygga flattracker/streettracker av den istället. Den som lever får se.

Hur gick det att sälja en fin tank till mig då hasse-kongo?:tungan

Ja årets trend på SH verkar ju vara just flattracker/streettracker!

Cafe racer trenden är död, kör hårt!

Flattracker/streettracker är fan så mycket coolare än caferacers.

Fast om man tänker bobber, hotrod, 30tal, chopper så finns det ju helt andra stilar/möjligheter med, som man kan bli ganska ensam om.

Bifogat

• 2455.jpg
    2455.jpg
    96.1 KB · Visningar: 581
Ja årets trend på SH verkar ju vara just flattracker/streettracker!

Fast om man tänker bobber, hotrod, 30tal, chopper så finns det ju helt andra stilar/möjligheter med, som man kan bli ganska ensam om.

Tankarna har ju helt klart gått åt det hållet fler än en gång. Fast det känns inte som att användningsområdet för en stånka-bobber är så stort som man vill. Fast jag har ju å anddra sidan aldrig varit särskilt logisk.

Har en sjuk idé i huvudet nu som är någon slags blandning mellan caféracer, streetfighter/tracker/bobber. Får se vad som faller mig i smaken dagen då allt beger sig, för det brukar just handla om en dag eller två.

Flattracker's är "coolare" just nu bara för att det finns så få av dem. Igentligen är de rätt så mkt tråkigare än Café räsers då de flesta flattrackers är rätt lika. Eller, två läger kan man ju dela in dem i. V-twinnar och "de andra". :P
Men utseendemässigt är de inte så revolutionerade skilda åt.

Jag gillar flattrackers, men café vinner i längden. imho

Bobbers är också förbanat coola! :yoparty
Börjar bli fler och fler som tar efter den stilen i sverige också, vilket inte är en dag för sent!
Man kan till och me köpa nytillverkade knuckleheads (eller, lookalike Knucklehead - ser identiska ut med de gamla, fast, de nya funkar... :hihi ) så man slipper ha en hyllmeter verktyg med sig när man ska på en fika tur med sin Bobber med Knucklehead motorn från 48... :hihi

Och, på sätt och vis passar ju Bobbers in på SH.com. De är ju strippade hojar som rejsades med. :)
Altså, en sporthoj! :rock :D

lyssna inte på de andra, nu bygger du en ordentlig caféräser och hör sen!:mad: pungt!:D vem ska jag annars caféåka med?:(

skämt åsido, du gör som du vill och huvudsaken är att du blir nöjd;) är lite nyfiken på den där sjuka idén du hade, photoshoppa ihop en skiss kanske?:)

pungten?:va
här har du:D

Om den ser ut så bprde du nog kolla dig:va

Va och köpte svart 2k lack o klarlack idag. 1 liter färg och 1 liter klarlack. Gav 100 spänn för allt:D Så nu ska jag stänga in mig i helgen och slipa och lacka tanken. Gaffelkronan, fotpinnar, motorfäste och koppling+bromshandtag är lackade guld nu. Får se hur jag ska göra med fälgarna, lutar åt guld där med. Bilder kommer när jag får tummen ur :arsele

Flattrack planerna är för övrigt lagda på hyllan, så hasse o bushido inte behöver slita sitt hår.

Om den ser ut så bprde du nog kolla dig:va

Va och köpte svart 2k lack o klarlack idag. 1 liter färg och 1 liter klarlack. Gav 100 spänn för allt:D Så nu ska jag stänga in mig i helgen och slipa och lacka tanken. Gaffelkronan, fotpinnar, motorfäste och koppling+bromshandtag är lackade guld nu. Får se hur jag ska göra med fälgarna, lutar åt guld där med. Bilder kommer när jag får tummen ur :arsele

Flattrack planerna är för övrigt lagda på hyllan, så hasse o bushido inte behöver slita sitt hår.

Skönt att man kan vara med och påverka.... :arsele

Det hra ju inte hänt mycke sen sensat. Byggde ett uppsamlingskärl för vevhusventilationen så att oljedimman inte flyger ut över halva hojen. Nu har det dock börjat spy ut från motorn:mad: Blir väll rivning av toppen innan sommaren istället för till hösten:huvet Troligen insugsventilen som är sur på mig fast det vet man ju inte redigt fören allt är avplocket. Surt att man har hela sin verkstad i blekinge:gnissla

Det hra ju inte hänt mycke sen sensat. Byggde ett uppsamlingskärl för vevhusventilationen så att oljedimman inte flyger ut över halva hojen. Nu har det dock börjat spy ut från motorn:mad: Blir väll rivning av toppen innan sommaren istället för till hösten:huvet Troligen insugsventilen som är sur på mig fast det vet man ju inte redigt fören allt är avplocket. Surt att man har hela sin verkstad i blekinge:gnissla

Grattis !
Jag var ute och testade lite med min också,
och rätt va det var började hon vråla som hejsan.
Hem till garaget och upptäckte att en bit av avgasröret, stor som en femkrona, hade flugit bort, det blir lätt så med allt pulver i motorn:D
Men dämparna var rätt dåliga för övrigt också, letar förresten 4-2,
nån som har ? :va

Last edited:
Grattis !
Jag var ute och testade lite med min också,
och rätt va det var började hon vråla som hejsan.
Hem till garaget och upptäckte att en bit av avgasröret, stor som en femkrona, hade flugit bort, det blir lätt så med allt pulver i motorn:D
Men dämparna var rätt dåliga för övrigt också, letar förresten 4-2,
nån som har ? :va

Hahaha, skönt att det inte bara är jag som har problem med hojen.
Här fixat lite detaljer på hojen så jag får väl slänga upp lite bilder. Låter dem tala för sig själva, tror ni kan lista ut vad som är gjort.

Bifogat

• DSC00143.JPG
    DSC00143.JPG
    55.3 KB · Visningar: 137
  • DSC00145.JPG
    DSC00145.JPG
    60.6 KB · Visningar: 127
  • DSC00146.JPG
    DSC00146.JPG
    34.9 KB · Visningar: 126
  • DSC00147.JPG
    DSC00147.JPG
    34.9 KB · Visningar: 122
  • DSC00148.JPG
    DSC00148.JPG
    63.5 KB · Visningar: 168
  • DSC00149.JPG
    DSC00149.JPG
    52.4 KB · Visningar: 203
Nu jävlar ryker det till! Har mest ägnat sommaren åt att dricka öl som alla andra. Nu när vinter är i antåg så är det väll inte mer än rätt att stänga in sig i garaget och ägna sig åt tvivelaktiga ombyggnader så lite delar har fixats fram på diverse marknader och gammla traktorgarage. Här är lite bilder tagna för ett par veckor sen. Nu är hojen helt nerplockad och ramen ska lackas.

Skickar med min ytterst proffsiga paint bild. Blir förhoppningsvis något sånär lik när jag är klar. (syns det att man gick estet?:va )

Bifogat

• DSC00152.JPG
    DSC00152.JPG
    51 KB · Visningar: 114
  • DSC00151.JPG
    DSC00151.JPG
    61.8 KB · Visningar: 129
  • DSC00150.JPG
    DSC00150.JPG
    48.6 KB · Visningar: 107
  • DSC00149.JPG
    DSC00149.JPG
    70.8 KB · Visningar: 155
  • DSC00148.JPG
    DSC00148.JPG
    57.5 KB · Visningar: 132
  • DSC00147.JPG
    DSC00147.JPG
    70.9 KB · Visningar: 181
  • DSC00146.JPG
    DSC00146.JPG
    55 KB · Visningar: 165
  • DSC00146 jps II.JPG
    DSC00146 jps II.JPG
    45.5 KB · Visningar: 256
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back