Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Både ja och nej. Kommer knappast att parkera hojen på en stubbe a la GGN. Men oljeledningar och skit leds fram under motorn och de kan säkert gå sönder. Borde kanske byta dem... Sen är det lite en designaspekt också. .
fick svetsa på en bit stål i botten och slipat till den. Ska upp i svarven igen och få rätt mått. Får se om jag behöver bygga på ännu mer när det är klart. Sen ska det borras hål i den biten så den kan svetsas fast på insidan mot styrstammen. Här är en bild på hojen precis innan framgaffeln åkte av för sista gången. Ska ta bilder på det andra på söndag tänkte jag. Blev bråttom hem.. 

Här sa det PLOPP! Svarvade klar styrstammen idag och pressade i den i kronan. Gjorde en distans av toppen på styrstammen från zxr:en. Borrade ur den till 23mm i svarven och tog bort några 10-delar från originalstammen till SR:en som var 23+mm. Eventuellt måste jag pressa ur den och svarva av ytterligare några millimeter på stoppet i botten men i brist på ett undre styrlager så får jag nöja mig för stunden. Ska lägga en beställning i veckan, ska bara fundera ut varifrån. Varierar en heeeel del i pris. Hur som helst var det tillräckligt för att göra en mock-up och få lite koll på hur sakerna lirar ihop. Till min stora förvåning fungerar allt mer eller mindre perfekt! Får förlänga styrstoppen på ramen och fräsa av lite på övre kronan om jag vill montera tändningslåset så att även styrlåset fungerar. Alternativt flytta det på ramen. Tänker att jag även för säkerhets skull ska borra ett hål genom undre kronan och styrstammen och sätta dit en extra låsning.
Fan va nice det är att leva ihop med en annan designer.Fan va nice! Alltid kul att se en SR med redig framgaffelSpännade att se hur det ser ut med 17/17 fälgar
![]()

"nu ska jag bygga om min motorcykel så jag beställde en massa delar från den här siten www.lookslikewhatevereverybodyelseisdoing.com...|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |