Sr 500 Tracker

Jag slaktade min plint till reläet så jag har 3 lösa sladdar istället. Nu har jag ett biltema-relä för vanligt glödljus, 100W (hoppas det är max 100W bara:D)
Ska ta tag i det så fort jag lånat på mig laddaren. Tänkte det borde funka att köra den som spänningsaggregat också.
 
Köp ett sånt som jag har & koppla även ett friskt batteri till.
 
Köp ett sånt som jag har & koppla även ett friskt batteri till.

Fast jag kör ju inte med LED-blinkers nu. Har vanliga glödljus på 10W.
Får se hur jag gör. Köpte en sådan där lite klassisk omkopplare på Bikeline för ett tag sen. Ska se om jag kan få den att fungera. Har också en likadan brytare som du använder.
I morgon ska jag åka till en polare och dricka pilsner så i helgen händer inget med hojen.:fyllisar:hihi
 
Jaha kör du vanliga oki koppla sladdarna till samma siffror så ska det väl funka då :) Jag ska med få öl idag :)
 
Jaha ölen gick det fint med dock när jag vaknade i Lördags så var det 39g feber & bakfylla inte så lyckat idag smet jag ut 5 min för 1:a gången (sitter i karantän hemma) för att kolla placeringen på Kosomätaren som ser jättefin ut & kom här om dagen :)
Jag tror att den ska få bo vid tädningslåset vad tycker ni???IMG_20121129_203348.jpgIMG_20121129_203459.jpgIMG_20121129_203804.jpgIMG_20121129_203821.jpg
 
ser riktigt trevligt ut som alltid :tummenupp Du håller nog än värre byggtakt än vad en anna gör och alltid med snygga nytänkande detalje. Klart schamponerande!:Bugar
 
Kan bara hålla med Guruville, gillar ditt sätt att lösa saker på :tummenupp
 
Tack grabbar:) Nu är jag äntligen frisk igen dock så har nåt kommit i vägen för SR bygget...
Jag har efter drygt 2månader fått delar till min Kawa 1500 så idag börjades det att skruva ihop motorn efter att ett lager i växellådan flyttat sin ca 2mm & orsakat att växlarna hoppde ur...( tur att man måste riva precis hela motorn för att komma åt).
Men nån kväll till så ska väl motorn iallafall vara ihop:tummenuppIMG_20121203_205132.jpg

Alltid gott med en öl eller 2& & lite Tobbeblårök sällskap i det varma garaget med:)
 
Last edited:
Ja den där tänkte jag bara fixa... tror intre jag ska bobba eller nåt blir nog bara att kränga när den är klar ( måste ha lite stålar till ny ölveranda efter dräneringen...)
Kondingen syns säkert på nån bild sitter stående under sadeln ( cylindrisk sak) mot motorn till likadant på den 2:a kolla i garaget. De är stora för att sitta på de här småttinghojarna:D
 
Fan, jag trodde du skulle trycka in en Viragomotor i SR:en:död.
Fet-avis på tanklocket, hade glömt bort hur snyggt det var.:tummenupp
 
Japp där är den :D kawa a
Tack jag blev med nöjd med locket .
 
Jo locket har jag slängt mer än ett öga på oxå :D Läckert !
Det där med konding blir jag mer och mer sugen på...så den laddar inte ur över vintern ?
Och man kopplar in det som ett vanligt batteri ?
Hur stor konding tror du jag skulle behöva till min Kawa 1100 ?
 
Jag vet inte grejen är det att sr:en har 2 elkretsar en till lyse det är den jag har kondningen till. Sen har den seperat till gnistan & tändningen den går direkt från spolen tror jag??? Kör man med kondning på ett vanligt system så måste hojen starta på en gång typ annars inget kvar till gnistan vad jag förstått. Men jag är rätt pissig på el så nån som kan kan väl skriva nåt vettigt :)
Kul att locket gillas :tummenupp
Ska bli roligt att få fortsätta med hojen snart ska bara se om jag först orkar hinka i kawamotorn eller om det blir lite SR...
 
Jo locket har jag slängt mer än ett öga på oxå :D Läckert !
Det där med konding blir jag mer och mer sugen på...så den laddar inte ur över vintern ?
Och man kopplar in det som ett vanligt batteri ?
Hur stor konding tror du jag skulle behöva till min Kawa 1100 ?

Alltså, konding funkar ju bara om man har kick eller annan manuell start. Man kan enkelt förklara det som att en konding är som ett litet batteri som håller laddning en kortare stund. Givetvis håller laddningen längre om kondingen är större, men har du elstart på hojen så måste du ha annan drivning till den (förslagsvis batteri).

Man skulle ju kunna köra dessa hojar utan vare sig batteri eller konding, men anledningen till att man inte gör det är att dessa jämnar ut spänningskurvan så man slipper ha ett flämtande lyse på låga varv och brinnande glödlampor på höga varv.
 
Last edited:
Idag hoppade Kawasaki motorn i med hjälp av min långa kompis.Sren Åkte åkte av lyft bordet för 1a gången &den är tok låg en dec under naveln på mig & jag är rätt olång.
 

Bifogat

  • IMG_20121212_201025.jpg
    IMG_20121212_201025.jpg
    236.8 KB · Visningar: 241
  • IMG_20121212_193726.jpg
    IMG_20121212_193726.jpg
    240.8 KB · Visningar: 325
Fan, visst är det gott att man kan bygga sin egen hoj och bestämma höjden på sadeln. Ur den vinkeln du tagit andra bilden så ser den lite "chopperlåg" ut i baken, förmodligen en synvilla. Min egen ser ju tyskrövig ut på vissa bilder, fast den inte är det irl :)
Keep up the good work :tummenupp
 
Nop ingen synvilla den SKA vara lååååg. Men sen vet du med hur lätt det är att fota i ett 21kvadrat stort garage tar man systemkameran med vidvinkel så blir det ju skummt det med...Men jag hade lite funderingar på att sänka ännu mera men då skulle det nog inte gå att köra överhuvudtaget. Som den är nu så skrapar den i lyftbordet till&med & det bygger 8 cm:yoparty Däremot så följer undre ramrören backen (paralella) det tycker jag ser najs ut.
 
O jag som tycker min blev lite låg med sina 20 cm över backen..:D Men då har jag ju två pipor under..
Du har inga planer på att sänka lite framtill ?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top