Sr 500 Tracker

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fina blinkisar, sett dem på Ebay. Ser ut som att dottern beror på sin mor?:va:tungan
(nu-kan-jag-glömma-mer-hjälp-smiley)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hehe japp från e-bay har likadana fast blanka på den 2:a sr:en. Angåense dottern så är det ju tur att hon inte brås på en kille....
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Stöttorna blev smutta, snyggt o cleant!
Kul med en hjälpande hand, ska nog försöka få med mig nån unge när det är dagas att börja skruva mer ... släppa en 5 åring med vinkelslip är kanske inte så ansvarsfullt?
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Hehe japp från e-bay har likadana fast blanka på den 2:a sr:en. Angåense dottern så är det ju tur att hon inte brås på en kille....

Haha, har du rätt i!
Vilken säljare kommer de ifrån?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Får snart hem sånt skum man har på rejs sadlar 20mm tjockt, så tänkte höra vad som är bäst att klippa eller skära & om man vill runda till kanterna osv.
Förslag välkomnas som sagt :tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Får snart hem sånt skum man har på rejs sadlar 20mm tjockt, så tänkte höra vad som är bäst att klippa eller skära & om man vill runda till kanterna osv.
Förslag välkomnas som sagt :tummenupp

Jag vill spontant säga att klippa är bäst. Men det gäller att ha en vass sax och hålla den i rätt vinkel.
Annars är det riktigt vass kniv och tungan rätt i mun, bestämd hand och se till att skummet inte glider runt.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha då blir det till att hitta nån stor mördarsax sen då.
Idag smet jag in i garaget när ungarna somnade efter att ha kräkits sen i Lördags & gjorde fästen till framblinkisarna.
Är det nån som har en färkod till sladdarna på elschemat för i min manual finns ingen översättning....:mad:IMG_20121120_201718.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag har en färgkod i min Haynes manual. Ska försöka fixa det i morgon om jag kommer iväg till garaget.
Fanken va små och smutta blinkersen va! Jag såg dem inte först. Vad använder du för blinkersrelä till dem?
Jag har förresten troligen hittat felet bland min el, saknar en sladd i en av kontakterna till "canceling unit".
Blir till att öppna upp min nylindade kabelstam...:död:brinnerup:huvet:(
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja rackarns va smutt det blev :tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Japp de är små & fina:tummenupp e-märkta med.
Nån som vet ifall en sånhär http://www.twostroke.se/product.asp?product=18182&attrib=1&attrib1=5745
mätare minns utan batteri för jag kommer ju bara att köra med conding. Så om man tar bort batt & sen sätter tillbaka visar den rätt hastighet sen???? Min Haynes finns inte koderna med men de kanske har rasat bort den är gammal...
Just det jag kör med Biltema relä :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Här kommer färgkoderna. :)

B-Black
Br-Brown
Ch-Dark brown
Dg-Dark green
G-Green
Gy-Grey
L-Blue
O-Orange
P-Pink
R-Red
Sb-Light blue
W-White
Y-Yellow
 

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Ang skära sadel, filékniv och 5-56 funkar kanon enligt egen erfarenhet! 5-56 gör självklart att man inte råkar fastna i friktion
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tack som fan för färgshemat. Nu lyser blinkisarna & imorrgon ska Bonzo hjälpa mig igen...sen så kanske de blinkar som det är tänkt :tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tack som fan för färgshemat. Nu lyser blinkisarna & imorrgon ska Bonzo hjälpa mig igen...sen så kanske de blinkar som det är tänkt :tummenupp

Kan du skicka ner han hit när du är klar med han?:D
Hur har du gjort i och med att du inte har batteri när du kopplar? Sen funderade jag över om du kopplat bort "turn signal canceling unit". Jag blir fan snart galen på mitt skit...:död
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ska kolla hur man gör ordentligt:) Nu är mätare beställd & det blev 1/2 priset mot Sverige & då fick jag rabatt.
Helt koko en [h=1]Koso Chrome style 64mm blev det :)[/h]
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ska kolla hur man gör ordentligt:) Nu är mätare beställd & det blev 1/2 priset mot Sverige & då fick jag rabatt.
Helt koko en [h=1]Koso Chrome style 64mm blev det :)[/h]

Du är ju en redig pärla!:hej
Man blir ju avis på mätaren, fast den hade ju inte passat in på mitt stuk direkt. Får bli till nästa bygge.:)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Så nu funkar blinkisarna & här kommer lite bilder till rally.
Min vippbrytare är en sån som inte fjädrar tillbaka & de sladdarna på yttern är till blink = mitten styrströn från relät.
Sen MÅSTE du ha ett friskt & jätteladdat batteri när du testar + att det känns som att det i början kanske är lite fördröjning innan relät kommer på att det ska funka (Biltema).
För utförligare info så skicka ditt nr så kan jag kolla när jag står föramför elendet eller så vidarebefodrar jag till Bonzo som nu faktist har 1000 gånger mera koll på detta än jag...IMG_20121122_184704.jpgIMG_20121122_184911.jpgIMG_20121122_184919.jpg
Så nu har du hela helgen att få det & funka & alla andra manicker är inkopplade men den gul/röda som går till cancel unit kan du skippa :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tackar ödmjukast! Får göra ett försök. Ska låna farsans C-tech och ladda mitt nya gel-batteri.
Har du själv flyttat den gula sladden till ramen? Min går tillbaka in i härvan.:va
Kan jag plocka bort hela canceling uniten rakt av eller måste jag koppla koppla ihop sladdarna med varandra?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
ALLTING är omkopplat på relät kolla bilden, ja jag har dragit den till jord går normalt in i härvan + att den sitter på ett annat stift orginal så koppla om plinten. Jag har behållit cancelunit på bägge hojarna men den funkar ju inte kanske går att ta bort men börja med detta innan du tar bort den (det ända är att den Gul/Röda sladden inte går nånstans.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top