Sr 500 Tracker

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja då var distanser till framhjulet & bromsoken svarvade :) sen så har jag köpt en Brembo pump istället för att renovera den 2:a.
Börjat sätta dit lite el med & en inneskärm ( kanske är bra när man kar sånt stort skumfilter??)
Sen måste jag försöka få fast bakdelen nån gång...IMAG0294.jpgIMAG0293.jpgIMAG0292.jpg
Flottig telefonkamera..
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Lite tur med att industrin går åt helvete i Sverige för kompisen i maskin brevid hade inget att köra så han fick nöjet att köra mina små plastgrejer som ska hålla sadeln ( plasten) är det tänkt :tummenupp
Sen undrar jag vart man köpet såmt svart satel material som inte ska kläs???IMAG0295.jpg
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Den mätaren var snygg men tror det blir en acwell för ca 1000:- istället. Nu har jag köpt ett blinkersrelä så snart ska du få en utförlig beskrivning så att du inte kan skylla på nåt elstrul:tummenupp ( får se om jag måste ringa hit Bonzo igen...)
Sen så väntar jag på en ny kortare bromsslang innan allt därfram kommer att funka, men i helgen har man varit monster & druckit öl + rensat efter husdränering men diverse resor till tippen= inget mekande kanske imorgon har iallafall kvar 1/2 platta garage öl i källaren:)
Steen kul att det gillas jag har ju en tendens att falla på finishen om man jämför med vissa...det är ju så trist när man ska ha puts, men de flästa verkar ju gilla sånt +att dina hojar är grymma dock inte lyckats se dem nånstans ännu....
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Digitalt?!!:jisses Ska du inte köra på en lite vajerdriven sak i stället?

Tackar och bocka för den hjälpen!:Bugar Man borde dokumentera ordentligt när man gör ändraringar så man kunde dela med sig till andra. Tyvärr kommer jag aldrig ihåg att göra det de gånger som man själv pillar. Önskar man kunde ha garaget en dörr bort så det åt minstånd kunde blitt en pilsner då och då. Själv har man dryga 1,3 mil enkel resa, inte något jag gärna gör på cykel i Skåne i november.:(
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hehe så en pilsner senare .. Idag var jag förbi skroten & fick lite stålomspunnen slang :) Så nu sitter bromsar på plats + en framskärm som måste kapas ner.
Fick även en ny MTB igår den förra höll knappt 40 mil dock så måste jag säga att XXL var kanon inget snack kom & hämta en ny efter jobbet bara min gamla tappade bakjulet konstant, börjar undra om kolfiber ram är nåt för mig fast å andra sidan så är det 5års garanti på den......IMAG0297.jpgIMAG0298.jpgIMAG0296.jpg
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
IMAG0302.jpgIMAG0303.jpgIMAG0304.jpgJaha efter 3 dagars öl & vin slöande så blev det popnut i ramen = modifera plastbitarna med försänkning sen var det BARA att borra 4 hål i cutsen :tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
IMAG0305.jpgIMAG0307.jpgSmått uttråkad idag & jag gillade ju inte hur stänkan såg ut så fram med dosborrarna & fixa lite hål på olika ställen, sen så kapade jag ner den med Dremeln med. Får se om den får leva vidare så eller ...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Personligen var alla hålen i stänkan inte riktigt i min smak och jag tänker lite på hur det ter sig i regn.
(som om jag själv ens kör i regn, lat som jag är)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Nja vet inte heller om det är min smak, men i regn lär det funka bättre än i år då jag kört helt utan & jag kör även i regn. :D
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Form 10, funktion 1.:D

Börjar ju ta sig som pyromanen sa. Har faktiskt fått tummen ur själv också och klippte lite aluplåt idag.
Nu fick jag lite mer eld under baken.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Fan funktion lär ju vara säkert 5 tar nog bort endel hästbajs mm. Jag hoppas jag kommer att gilla den men det visar sig annars så måste det va lätt att köpa nån snyggare skärm eller fräsa en såndär stabiliseringsmanick de är ju snyggt....
Cyklade du till garaget då??
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fan funktion lär ju vara säkert 5 tar nog bort endel hästbajs mm. Jag hoppas jag kommer att gilla den men det visar sig annars så måste det va lätt att köpa nån snyggare skärm eller fräsa en såndär stabiliseringsmanick de är ju snyggt....
Cyklade du till garaget då??

Har du ju helt rätt i! Sätt nät i hålen så stoppar det ännu mer skit.:D
Ska du fräsa ett stabiliseringsstag så gör gärna en efter originalgaffel till mig.:)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Nja nät vet i fan dock så funderar jag på om man skulle ta & måla blommor runtom hålen kan bli fint.
Så har jag mätt på stöttorna till baken & fundrar på nåt sånthär. Sen så får man göra lite fästen för bakljus & skylt i + kanske blinkisarna. Nåväl vad tror niStöttor.jpg???
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Finns ju en löjlig nylonrem för typ 700,- för framstänkskärmslösa choppers, som bara sitter mellan gaffelbenen, så en hålad stänka lär funka typ 90% av en ohålad.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nja nät vet i fan dock så funderar jag på om man skulle ta & måla blommor runtom hålen kan bli fint.
Så har jag mätt på stöttorna till baken & fundrar på nåt sånthär. Sen så får man göra lite fästen för bakljus & skylt i + kanske blinkisarna. Nåväl vad tror niView attachment 373292???

Kör hårt! Blommor är metall, oavsett vad som sägs.:yoparty
Stöttora ser bra ut, det går ju knappt att gör det enklare och enkelt är fränt.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hopp då fick man till 2 stöttor :) Såklart så var det ju inte rakt påsvetsade tappar på svingen så hålen fick moddas med en fräs i borrmaskinen:tummenupp
Nu sk jag lista ut vart bakljusen vill sitta.IMG_20121116_181404.jpgIMG_20121116_181526.jpgIMG_20121116_181638.jpg
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Nu när stöttorna är på plats var det dags att sätta dit blinkers. Dottern fick hjälpa till & pilla i sladdarna :)
Vi borrade även lite tandborstkrokar hon hade gjort. IMG_20121117_165827.jpgIMG_20121117_165928.jpg
Annars slöat & satt dit lite ventilation på vinden.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top