Springa igång hojen?

Ja det lär bli ring en vän, men den vännen bor 4 mil bort, så tänkte att det kanske går att lösa först genom att rulla igång hojen utan att störa honom, därav att jag väckte denna gamla tråd till liv igen.

Om det skulle funka har jag inga problem med att köra 10 mil om det så behövs. Visst, är inte jättevarmt ute nu, men inte i närheten av minusgrader i alla fall.
 
Som sagt, ring en vän.
Du är så nojig med el att minsta simpla grej kan gå fel, och det är nästintill omöjligt att fjärrstyra någon ens med enkla instruktioner över ett forum när mottagaren är skraj intill gränsen för blockering.

Inget att skämmas över, vi har alla något vi är irrationellt skraja inför.
Jag ogillar strutsar. Vicious beasts!

Har du kollat in strutsens arga kusin från landet?:D

https://www.youtube.com/watch?v=nOPVVdg8noc
 
Har sprungit igång FZ6an jag hade tidigare. Förvånansvärt lätt. Mycket lättare en enstånkorna jag haft.
 
Problemet på bilar är väl att moderna insprutningar vägrar köra in bränsle om batterispänningen ligger under typ 9,6 V (för att rycka in siffra ur huvet som känns bra på nåt sätt), det går alltså inte att springa/bogsera igång en sån om du inte får upp farten tillräckligt för att generatorn skall börja ladda :D

Misstänker att samma sak gäller hojar med sprut, men vet egentligen inte så detta kan mycket väl vara bara dravel :rolleyes:

Man behöver ju ordentligt med ström för att bränslepumpen ska ge tryck till spridarna, det är väl första problemet :D
 
Funkar utmärkt att springa igång en hoj.
Om du enbart ska springa igång den så kan du ju skippa allt utom hjälm. Jag gjorde det i solsken och full utrustning :brinnerup med min K5.

Lite nerförsbacke hjälper och så tvåans växel så blir det inte så intressant när den går igång...
 
Back
Top