Springa igång hojen?

Bejje

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2020
Ort
Kalmar
Hoj
Honda CB900F - 2003
Ja det lär bli ring en vän, men den vännen bor 4 mil bort, så tänkte att det kanske går att lösa först genom att rulla igång hojen utan att störa honom, därav att jag väckte denna gamla tråd till liv igen.

Om det skulle funka har jag inga problem med att köra 10 mil om det så behövs. Visst, är inte jättevarmt ute nu, men inte i närheten av minusgrader i alla fall.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Som sagt, ring en vän.
Du är så nojig med el att minsta simpla grej kan gå fel, och det är nästintill omöjligt att fjärrstyra någon ens med enkla instruktioner över ett forum när mottagaren är skraj intill gränsen för blockering.

Inget att skämmas över, vi har alla något vi är irrationellt skraja inför.
Jag ogillar strutsar. Vicious beasts!

Har du kollat in strutsens arga kusin från landet?:D

https://www.youtube.com/watch?v=nOPVVdg8noc
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har sprungit igång FZ6an jag hade tidigare. Förvånansvärt lätt. Mycket lättare en enstånkorna jag haft.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Problemet på bilar är väl att moderna insprutningar vägrar köra in bränsle om batterispänningen ligger under typ 9,6 V (för att rycka in siffra ur huvet som känns bra på nåt sätt), det går alltså inte att springa/bogsera igång en sån om du inte får upp farten tillräckligt för att generatorn skall börja ladda :D

Misstänker att samma sak gäller hojar med sprut, men vet egentligen inte så detta kan mycket väl vara bara dravel :rolleyes:

Man behöver ju ordentligt med ström för att bränslepumpen ska ge tryck till spridarna, det är väl första problemet :D
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Funkar utmärkt att springa igång en hoj.
Om du enbart ska springa igång den så kan du ju skippa allt utom hjälm. Jag gjorde det i solsken och full utrustning :brinnerup med min K5.

Lite nerförsbacke hjälper och så tvåans växel så blir det inte så intressant när den går igång...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top