Spray till nya fina kåpor i Sthlm?

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Tänkte jag skulle fixa i ordning ett nytt fint kåpset till nästa tävling. Börjar tröttna på biltema sprayburkar.

Lär få göra det själv men vart köper jag sparyburkar med lite bättre kvalite än biltema?

Mekonomen har riktigt bra sprayburkar, Multona har jag för mig att dom heter. Finns på vissa OKQ8 också. Jag har testat Biltema och Hagman, båda är betydligt sämre än Multona. Jag tror dom kostar under hundringen burken, så för 500kr har du lackat hela hojen inkl grund.

Åk till en riktig billacksfirma. De kan blanda riktig tvåkomponentsfärg i sprejburk. Lite dyrare men mycket bättre.

Åk till en riktig billacksfirma. De kan blanda riktig tvåkomponentsfärg i sprejburk. Lite dyrare men mycket bättre.

Eller så ber man lack-Gustav att ordna en toppenlack :tummenupp

Du menar väl apelsin-Gustav? ;)
Otack är världens lön.

Allt är ju relativt, det jag sett på Akos bajkar är bättre än vad JAG skulle gjort :)

Aha, sedär. En utmaning :D
Den svarta blev kanon men den kastade han ju i backen nästan direkt.
Utmaning och utmaning, jag är åtminstone kompetent nog at läcka min apelsinlack själv till skillnad från en del störande element. :)

Last edited:
Fick bli Mekonomen. Lär vara bättre än Biltema i alla fall.
Skumt nog så hade de inte gul färg :) så biltemagul får hänga med ett tag till.

Har inte heller tid :) Köpa färg fixa aspenbensin torsdag fredag. Lacka och serva hojen på lördag. Bänka hojen och åka till örebro söndag. Köra gälleråsen måndag. Fixa dekler måndag kväll. Åka på gälleråsen alt knutstorp på tisdag o köra race. Last åka till falken och köra på onsdag. Men på torsdag ska jag vila :) Sen race :tummenupp

Last edited:
Det gjorde du säkert. Rakblad och blodförtunnande åkte fram direkct! :D
makeitcount.jpg

Eller?

Last edited:
Äsch, Stefan har ju redan handlat så då kan vi väl få spamma tråden lite :krama
Ja, mig gör det inget, jag tycker bara det är underhållande! :D Men så är det ju i racingforumet också, lagom nivå här :)

Halvt OT, men jag ångrar lite att jag inte fotade min Retta bättre innan jag sålde den, den lackade jag med Multona och jag tycker det blev riktigt bra, blankt å fint, nästan inte en rinning :)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien