Sportig tourer..?

Goodstuff skrev:
:rodnar
Det var den enda fula omkörningen jag gjorde på hela dagen, tror jag. Sorry.

Det var ingen fara. jag hörde dig komma så jag slog av på mitt enorma tempo så du skulle kunna komma förbi... :D :D :D :D

Goodstuff skrev:
Jag säger det igen. TRX 850!

Försökte vara fikänslig innan när jag inte talade om varför den föll från listan, men den är ju inte ett under av skönhet direkt...

:D

kör själv en TDM 900 e helnöjd visserligen kostar den mer än du önskar men du har ju även TDM 850 som e lite äldre och borde kunna hittas för önskvärt pris

gs500e skrev:
Försökte vara fikänslig innan när jag inte talade om varför den föll från listan, men den är ju inte ett under av skönhet direkt...

:D
AAAAAAja. jämfört med en GS500 är den ju onekligen en skönhet... :D

gs500e skrev:
Funderar på att skaffa en lite störra hoj till nästa säsong då min lilla 500 mest lämpar sig för buskörning i närområdet. Frågan är om jag letar efter en omöjlig mc då jag vill att den ska ha följande kvalifikationer:

1. Bekväm att åka långt och med passagerare och packning.
2. Sportig nog för att vara kul att dra ensam med på småvägarna.
3. Billig i inköp < 45.000 SEK
4. Inte klass 7, helst klass 5 men klass 6 kan väl gå.

Någon som har idéer på kandidater som uppfyller kraven?

Suzuki V-Strom...enda som den faller på är att den kan vara svår att hitta för 45 000:- i o m att det är en ganska ny model. Annars låter den som den ultimata hojen för dina önskemål.
Den går dessutom att försäkra som offroad hos Bilsport & MC..vilket gör att man har en god chans att få en trivsam försäkringskostnad. (upp till 3000:- ca)

Last edited:
Tycker att du hade lite mkt önskningar på en gång där. Min uppfyller alla utom möjligtvis försäkringsbiten. Men jag tycker ända du ska slå till på en sentida gixxer 1100. Finns 94: or till 98: or mellan 40 och 55 papp. Just det ja, försäkringen... ger 5k helår halvförsäkrat själv så det får la gå.

/Martin

berggren_martin skrev:
Tycker att du hade lite mkt önskningar på en gång där. Min uppfyller alla utom möjligtvis försäkringsbiten. Men jag tycker ända du ska slå till på en sentida gixxer 1100. Finns 94: or till 98: or mellan 40 och 55 papp. Just det ja, försäkringen... ger 5k helår halvförsäkrat själv så det får la gå.

/Martin

Ja, om han ska ha en gixxer 1100 är det för många önskningar, inte annars... :D :D :D

Conrad skrev:
Jag håller på vfr... Det motorljudet är värt att döda för att få höra!! :bow

De är dyra... kan inte komma på många mindre prisvärda sportjapsare. Lite tung och klumpig i stan kan man väl acceptera om man ska ha den till touring, men det minsta man kan begära är en rejäl motor som kompenserar för detta. Vfr:en är både klen och klumpig, då kan man lika gärna köpa glidare.

Re: Re: Sportig tourer..?

Matin skrev:
Suzuki V-Strom...enda som den faller på är att den kan vara svår att hitta för 45 000:- i o m att det är en ganska ny model. Annars låter den som den ultimata hojen för dina önskemål.
Den går dessutom att försäkra som offroad hos Bilsport & MC..vilket gör att man har en god chans att få en trivsam försäkringskostnad. (upp till 3000:- ca)

Bästa alternativet hittills :tummenupp (efter gixxer 1100)

CorbenDallas skrev:
AAAAAAja. jämfört med en GS500 är den ju onekligen en skönhet... :D

Men om jag nu ändå ska byta upp mig så kan jag väl passa på att byta till något bättre _och_ finare. :)

gs500e skrev:
Men om jag nu ändå ska byta upp mig så kan jag väl passa på att byta till något bättre _och_ finare. :)

Helt klart. Du har fått många alternativ att välja på.
Om du har lite mer cash än 45 kanske 10 lakan till kan du få en beg SV650 som är nästan ny. Ett alternativ att fundera på helt klart. Ruskigt mkt hoj för pengarna och klart bästa Suzuki alternativet här.

Planerar du att skjutsa ofta kan det vara intressant med mer kubik dock. Men mer kubik ger klumpigare hoj också, i allafall om du ska köpa en lite äldre.
Annars är det bara att provköra, provköra o provköra.

Conrad skrev:
Jag håller på vfr... Det motorljudet är värt att döda för att få höra!! :bow

Så ÄR det, den låter för j*vla fint! Har 2 polare som har/haft en sån, med slipon så gråter man av den fina sången.

Re: Re: Sportig tourer..?

Matin skrev:

V-Strom ligger INTE som offroad hos bilsport. Den ligger inte som offroad hos nåt bolag med tanke på att det är en ren gathoj. :)

En polare till mig har en Triumph Sprint ST, en jävligt fin hoj, som är bra sportig för att köra ifrån många med rätt förare bakom styret... finns mycke lull-lull att ploka på också, ifall det är de man vill : :)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back