Sporthojsinstruktörer bestulna

Visst är det så, skyll dig själv, lämnar du sakerna olåsta/olarmade så är de borta sen. Hoppas de hade stöldförsäkring åtminstone... det är väl det som gäller i Sverige, sitt o vakta dina ägodelar hela tiden och skjut de förbannade jävla tjyvarna? mm.... *läs med viss ironi*

//håkan

Runt Borlänge försvinner grejor fast dom står i garagen, fast då mest Enduro/MX/SM.
Var fan tar alla grejor vägen ? Kan ju inte försvinna i tomma luften.

Jag har ett garage i Götene, där min pärla står ensam för tillfället... Hör av er om ni åker förbi och behöver förvaring nattetid av er hoj. Det är ju iallafall lite säkrare än att ha den ute...

Mephiboseth skrev:
Jag har ett garage i Götene, där min pärla står ensam för tillfället... Hör av er om ni åker förbi och behöver förvaring nattetid av er hoj. Det är ju iallafall lite säkrare än att ha den ute...
Vad synd att vi inte visste det tidigare.. :(
...men nästa gång.. :)

Kan tipsa om att i hålan där blå pensionatet ligger finns det några dubiösa individer som bl.a. roar sig med att jaga högstadieelever med pickup som säkerligen inte tvekar på att norpa en sporthoj eller två, lås rejält eller bo annanstans.

Minimorran skrev:
Vad synd att vi inte visste det tidigare.. :(
...men nästa gång.. :)

Kom på det när jag postat inlägget att det kanske bara skulle upplevas som att kasta salt i såren... :(
Det var inte alls min mening isåfall, men hör gärna av er nästa gång, om ni vill ha förvaring... Ska hålla ögonen öppna efter dem, lider med er.

Mephiboseth skrev:
Kom på det när jag postat inlägget att det kanske bara skulle upplevas som att kasta salt i såren... :(
Det var inte alls min mening isåfall, men hör gärna av er nästa gång, om ni vill ha förvaring... Ska hålla ögonen öppna efter dem, lider med er.
Nejdå, ingen fara.. bättre sent än aldrig... men var beredd på att vi kommer att komma ihåg vad du lovat.. :tungan

Minimorran skrev:
Nejdå, ingen fara.. bättre sent än aldrig... men var beredd på att vi kommer att komma ihåg vad du lovat.. :tungan

Klart ni ska komma ihåg vad jag lovat, vad är annars ett löfte värt? :confused:

Mephiboseth skrev:
Klart ni ska komma ihåg vad jag lovat, vad är annars ett löfte värt? :confused:

sant.. men ibland passar man på att lova något när man är säker (?) på att ingen kommer att utkräva det... :7peta
Men sån tror jag inte du är.. :)

Minimorran skrev:
sant.. men ibland passar man på att lova något när man är säker (?) på att ingen kommer att utkräva det... :7peta
Men sån tror jag inte du är.. :)

Jo, det är iofs sant. Men jag har då aldrig tackat nej till att ha motorcyklar i garaget, ju fler desto bättre :tungan

Sängplatser har jag dock större problem att ordna, så det får ni greja på annat håll...

Mephiboseth skrev:
Jo, det är iofs sant. Men jag har då aldrig tackat nej till att ha motorcyklar i garaget, ju fler desto bättre :tungan

Sängplatser har jag dock större problem att ordna, så det får ni greja på annat håll...

Det kanske vore idé att starta ett nätverk av garage åt tourande motorcyklister, en tråd här på sporthoj, eller en karta med sporthojjare utritade, där man kan få låna garageplats över natten.
(givetvis inte så detaljerad att hojtjuvarna hittar till garagen)

Skulle någon behöva så rymms nog en tredje hoj i mitt garage en natt eller ett par, jag har redan upplåtit en plats permanent hela sommrarna åt en kompis som är utan.

Jag kan bara hålla med alla ovanstående talare att jag lider med er.Mycket trist för Sens som bara han med att åka 1 mån sen han fick tillbaka kortet :(

betsy skrev:
Men för i :4skrika :huvet :kulspruta
Ska man behöva dra högspänningsledningar runt hojen nuförtiden?

Nej, men man ska inte ställa dem på gatan. Tyvärr är det bara så och i denna tråden beskrivs ju också varför.
Om det ska ta 450st hojstölder för att få en person att fatta det så ja.... då finner jag inga ord tyvärr.

Tråkigt det som hänt, men står de på gatan är det som att be lite om det.

Tillfället gör tjuven.

Mavve skrev:
Nej, men man ska inte ställa dem på gatan. Tyvärr är det bara så och i denna tråden beskrivs ju också varför.
Om det ska ta 450st hojstölder för att få en person att fatta det så ja.... då finner jag inga ord tyvärr.

Tråkigt det som hänt, men står de på gatan är det som att be lite om det.

Tillfället gör tjuven.

Vem har sagt att de stod på gatan?

Tack för allt stöd

Tja alla.. happ.. vad säger man.. hemfärden gick ju fortare utan släp iaf :rolleyes:

Minikmorran smsade över en del av inläggen som kom upp här. I Lördags kändes det rätt bra att läsa inläggen när vi stod i dyngsura skinnställ i ösregnet.

Tack för att ni håller koll!!!

I Fredags efter kursen på kinnekulle så tänkte vi ställa in hojarna i garaget där. Dock så blev det fullt så vi funderade hur vi skulle göra... Lämna dem låsta på banan eller ta med dem till hotellt.
Hotellets parkering var ju bevakad... ( sas det) så det blev till att ta med oss hojarna.
Hojarna låstes med styrlås, Skivbromslås samt kätting genom bakhjul och ram. Kärran låstes med kullås.
Lördag morgon. På väg till frukosten som ligger i huvudbyggnaden går vi förbi parkeringen och hmm fasen.. det finns ingen släpvagn kvar.. men bilen var ju kvar....

Funderade på att åka hem.. skita i allt.. Men jag och Twinsucker tyckte att då skulle ju allt vara bortkastat... Vi blev lovade att låna hojar från Catman här på forumet samt Matte (smc-instruktör sthlm).
Mycket tack till ER! :Bugar Utan er hade helgen varit total katastrof!!! Och ni som har får möjlighet bjud dem på en fika eller nått.

Ska jag vara ärlig nu så vet jag inte om jag skulle vilja ha tillbaka min hoj om efter att den blivi stulen.. Man vet ju aldrig hur den blivit våldtagen...
Men samtidigt... att hitta en ny -00 750 mitt i säsong med enbart 1200 mil på... hmm det blir nog svårt...
Jag hoppas allt löser sig snart.. ska ta och ringa försäkringsbolaget idag och se vad som händer....

//MVH S-O

Fan va trist att sånt här händer! Jag och Danny skulle ju träffas här framöver och snacka om hur vi hade haft på våra respektive SMC-kurser denna helg. Strongt av er att ändå stanna kvar och gå klart kursen och detsamma till dem som lånade ut sina cyklar till er.

Sen kan man ju fundera på om vissa ligor håller utkik på vad olika engagemang håller till för att kunna sno grejor..... Min son och hans tjej jobbar på rockfestivaler runt om i Sverige och förra året när de skulle åka hem från en av dem så hade nån snott nån del av bilen så de var tvungna att ta en hyrbil därifrån. De bodde även på ett hotell och trodde inte att nått sånt skulle kunna hända. Blir ju en hel del extra kostnader samt mycket tid som tas i anspråk innan allt är på plats igen.

Ja, vad säger man...det suger feta bananer att åka kommunalt till jobbet *BLÄÄH*
Det är självklart jättetrist att ha blivit av med hojen och framför allt i en liten skithåla (ironi) på denna planet. Här i stan va man nästan beredd hela tiden på att bli av med den sen kommer man dit och blir av med den första natten :huvet

För min del så va det aldrig ett alternativ att hoppa av kursen "bara" för att jag hade blivit av med hojen, jag hade en toppenhelg trots hojstöld och massa regn.
Jag vill tacka Matte extra mycket :Bugar för lån av den lilla snärtigt R6 fightern...den va buskul och gjorde inte valet lättare inför ev. hojbyte.
Tackar även Bikerwoman med flera som erbjöd sig att låna ut sina hojar. Det visar ju oxå vilken samanhållning som finns i hojvärlden :)

Sist men inte minst...Till tjuvarna: Det finns skjutscuts, bänkningspapper plus lite annat smått och gott...du/ni har ju regnr. så det är ju bara att skicka ett brev så kan vi bli brevvänner oxå :) ...idiot/er :4skrika :fatta! :hördu :kulspruta :mad: :ajjabajja :6surkart

//TwinSucker

Last edited:
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken