Sporthojsinstruktörer bestulna

Fan va trist Ezzo och Mirre... :( och TwinSucker... :(

Hoppas att det löser sig snabbt och på bästa sätt för er...

Trist att ni har blivit bestulna, trist att många fler kommer att bli bestulna, Sverige är ett tjyvsamhälle.

Snackat med Folksam idag. Om hojen inte kommit tillrätta innom 10 dagar skickar de hem en massa papper som ska fyllas i. Efter ytterligare 30 dagar så tänker de lösa hojen... med tillhörande pappersarbete då...
Hur troligt är det att hojen kommer till rätta.. Funderar på att ta ett snack med banken..... Suck fan vad denna sommar just blev mörk och kall...

Har jag riktig jälva otur får jag pynta ett nytt släp till polarn med... suck....
Hädanefter ska jag fan hyra släp.

Sensei: Hör av dig till mig om det blir aktuellt med släpet. Fixar det mesta till bästa pris...

Stod en notis i dagens lokalblaska angående stölden. En "Suzuki 750" och en "Suzuki 1000" var det, då vet ju alla precis vad det var för hojar... :kocko

Notisen under, som hade minst lika stort utrymme (om inte större) handlade om en bonde som haft inbrott i sin lada, 4 flak öl blev stulna... Tidningarna här i byn har tydligen inte mycket att skriva om...

Last edited:
Mephiboseth skrev:
Stod en notis i dagens lokalblaska angående stölden. En "Suzuki 750" och en "Suzuki 1000" var det, då vet ju alla precis vad det var för hojar... :kocko

Notisen under, som hade minst lika stort utrymme (om inte större) handlade om en bonde som haft inbrott i sin lada, 4 flak öl blev stulna... Tidningarna här i byn har tydligen inte mycket att skriva om...
:rofl :rofl :rofl :rofl Det är underbart med lokalblaskor

Mephiboseth skrev:

Men alla vet väll att det bara finns 1 suka 750 respektive 1000 cc.. eller???

Hmm Vilken sorts ör var det? :)

Mephiboseth skrev:

Lite OT, Men ang lokaltidningars prioiteringar av nyhetsvärde.....

Bifogat

• GT.jpg
    GT.jpg
    42.9 KB · Visningar: 118
amullo skrev:
Synd om Er..

Man skall f*n alltid låsa fast släpet.. Antingen I bilen eller så det inte går att lyfta från kulan.

En polare blev av med två hojar på samma sätt för ett par år sedan. Släpet på bilen, men inte låst och på morgonen var släpet borta.. Bäst är väl nästan att låsa fast släpet på kulan.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=77216

Låser man fast släpet på kulan med den där?
Ser ut som en sån man låser fast på draget som gör att man inte kan hänga på den på kulan på en bil? Alltså för att förhindra att kärran blir stulen när den står parkerad utan bil

Finns det nån lösning på det där att köpa? Alltså så man kan låsa fast släpet i bilen på ett enkelt o smidigt vis eller blir det att banka ihop nåt själv?

CorbenDallas skrev:
Finns det nån lösning på det där att köpa? Alltså så man kan låsa fast släpet i bilen på ett enkelt o smidigt vis eller blir det att banka ihop nåt själv?

Den som biltema har och som länkades till ovan låser inte fast släpet vid bilen men det finns såna lösningar också, dels liknande den ovan och sen finns det instickslås att sätta i handtaget. Inget är väl omöjligt att bryta men lite hjälper det väl.... annars kan man ju ta en grov Ketting genom ramen på släpet och runt bakaxeln på bilen....

amullo skrev:
Synd om Er..

Man skall f*n alltid låsa fast släpet.. Antingen I bilen eller så det inte går att lyfta från kulan.

En polare blev av med två hojar på samma sätt för ett par år sedan. Släpet på bilen, men inte låst och på morgonen var släpet borta.. Bäst är väl nästan att låsa fast släpet på kulan.
Släpet var låst i bilen... med ett liknande lås du länkat till...

amullo skrev:
...En polare blev av med två hojar på samma sätt för ett par år sedan. Släpet på bilen, men inte låst och på morgonen var släpet borta.. Bäst är väl nästan att låsa fast släpet på kulan.
Pratar du om Johans (Puts)Monster????
Hörde om Ducceklubbens träff senare i Karlskoga då parkeringsgaraget blev en labyrint av hoptrasslade släp och bilar.
Vem vill ha en Ducce??? :kocko

Tråkigt det som hände första natten med era hojar S-O o Danny men jag tyckte det var sjysst av Hotellet Lunndsbrunn att röja i källaren så att vi andra fick ställa in hojarna där sista natten! Det vart ju inga fler stölder kanske tack vare det! Hoppas ni får tillbaka dom eller får pengar för dom snabbt!

Ha det gott!

Tomaser skrev:
Tråkigt det som hände första natten med era hojar S-O o Danny men jag tyckte det var sjysst av Hotellet Lunndsbrunn att röja i källaren så att vi andra fick ställa in hojarna där sista natten! Det vart ju inga fler stölder kanske tack vare det! Hoppas ni får tillbaka dom eller får pengar för dom snabbt!

Ha det gott!

Absolut!! Det håller jag med om, all heder till dom...fast grannarna i kåken mitt emot va ännu schysstare som lät Clevebäck med fler ställa in hojarna i sitt privata garage :tummenupp
Hoppas att stölden kanske gör att det planeras in lite mer bevkning när det är en sån här helg nästa gång...som man brukar säga: "Inget ont som inte har nåt gott med sig" :)
Annars så väntar jag på att tiden ska röra på sig, det känns som om tiden står stilla nu när det är sånt här väder ute *suckar*

// Instruktörskollegan :tungan

TwinSucker skrev:
Absolut!! Det håller jag med om, all heder till dom...fast grannarna i kåken mitt emot va ännu schysstare som lät Clevebäck med fler ställa in hojarna i sitt privata garage :tummenupp
Hoppas att stölden kanske gör att det planeras in lite mer bevkning när det är en sån här helg nästa gång...som man brukar säga: "Inget ont som inte har nåt gott med sig" :)
Annars så väntar jag på att tiden ska röra på sig, det känns som om tiden står stilla nu när det är sånt här väder ute *suckar*

// Instruktörskollegan :tungan

Det var jag och Gunnar (mc gurra) i banan-gruppen som stod i garaget tillsammans med Lasses Guldvinge och släp.
Lite lyxig kände man sig faktiskt :tummenupp

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...