Sporthojs Prestanda

h01hmt skrev:
hondas rc 211 240 hk, 140-150 kg, toppfart 340 med bandrevning
Över 360 går dom snabbaste gp hojarna,ducati och honda, kommer ihåg nångång att dom sa på eurosport att gp hojen var snabbare än f1 bilen rakt fram, men efter 4 varv så skulle gp hojen bli varvad pga f1 bilens överlägsna väghållning, men i ren prestanda så är en gp hoj snabbare, och det inte bara i toppfart,utan acceleration också, trodde inte det först förrän jag började kolla på mycket f1, man ser tydligt att gp hojarna kommer upp i hastighet t.e.x 320 blås klart snabbare än f1 bilarna.

Freddola skrev:
Finns väll inte en enda Godkänd gatbil som man kan gå o köpa i affär som är snabbare 0-100 än sporthojjarna?
Inte ens 0-200 väll?
Finns en kleeman-byggd slk55 amg på bernards bil i västberga... 596 hk, rätt låg vikt, 0-100 på lite styvt 3 sec.. I övrigt har jag en kompis vars gatbil sopade min cbr 0-200, men den bilen är långt från org.

:)

Jonas Brunström skrev:
egentligen dumt å jämnföra en miljonbil mot en billig hoj varför inte ta in hondas gp maskin i testet då är det dyr leksak mot dyr leksak :tummenupp

varför ska det alltid komma upp sådana här inlägg...

Om frågan är bil mot mc så spelar det väl för fan ingen roll om bilen kostar 30 sek eller 20 miljoner sek...

www.syclone.org 1.8 ton tung pickup som mig vetligen inte har fått spö av en hoj till 100 än på de tio åren funnits i hans ägo. På tiden då den gjorde 0-100 på 4 sekunder hade sporthojar svårt, nu är han ju dock nere på en bit under 3 sek till 100, samtidigt lite tufft luftmotstånd i högre farter. Men till 200 klipps det ju hojar med... :banana

McB skrev:
Finns det gatdrevning också, menar du?
menade bara att den kanske inte är drevad för maximal toppfart, utan för bättre ax

R-1000 skrev:
Över 360 går dom snabbaste gp hojarna,ducati och honda, kommer ihåg nångång att dom sa på eurosport att gp hojen var snabbare än f1 bilen rakt fram, men efter 4 varv så skulle gp hojen bli varvad pga f1 bilens överlägsna väghållning, men i ren prestanda så är en gp hoj snabbare, och det inte bara i toppfart,utan acceleration också, trodde inte det först förrän jag började kolla på mycket f1, man ser tydligt att gp hojarna kommer upp i hastighet t.e.x 320 blås klart snabbare än f1 bilarna.
ferraris bil kan komma upp i 370 med minimal downforce

Lite 402m tider, mm: http://www.sportrider.com/bikes/146_perf_nums/
Samma visa om och om igen :hihi

Detta kan diskuteras i oändlighet, men mest sköjj/kr får man iaf med en hoj.
Har bekanta med riktigt snabba bilar. En tjejkompis farsa har en SL65AMG, o farsans polare har en Dart, som kört 10.19 på strippen.
Sen finns det ju diverse annat turbokrafs, men dom kommer ju inte ens i närheten :)

Duke Gollum skrev:
www.syclone.org 1.8 ton tung pickup som mig vetligen inte har fått spö av en hoj till 100 än på de tio åren funnits i hans ägo. På tiden då den gjorde 0-100 på 4 sekunder hade sporthojar svårt, nu är han ju dock nere på en bit under 3 sek till 100, samtidigt lite tufft luftmotstånd i högre farter. Men till 200 klipps det ju hojar med... :banana

Robert heter han och ja den spöar hojar men vad har den kostat?

kolla här säkert gratis http://beverlyhillsvideo.se/nysy/mods.asp

Lägg samma pengar på en hoj sen prövar vi

Finns säkert fler snabba bilar i vårat avlånga land oxå men hur många e standard?

Ta en sänkt turbobusa eller annan gatreggad preppad 402m hoj o jämnför!

Vad gör en busa på 402m?

Last edited:
Blondie skrev:
Robert heter han och ja den spöar hojar men vad har den kostat?

kolla här säkert gratis http://beverlyhillsvideo.se/nysy/mods.asp

Lägg samma pengar på en hoj sen prövar vi

Finns säkert fler snabba bilar i vårat avlånga land oxå men hur många e standard?

Ta en sänkt turbobusa eller annan gatreggad preppad 402m hoj o jämnför!

Vad gör en busa på 402m?
snabbaste tiden jag sett på en standard busa på kvartsmilen är 9.38 i tidningen sportbikes från england, år 2002 tror jag.

R-1000 skrev:
snabbaste tiden jag sett på en standard busa på kvartsmilen är 9.38 i tidningen sportbikes från england, år 2002 tror jag.

Se där inga nergrävda hundratusentalskronor o ändå snabbare än Cyclonerobban

hehe nej inga onödiga pengar där inte =P helt original..kolla också in sportrider där ser man att R1 04 har dom kört 402meter på 9.93 och zx-10r 04 på 9.92, helt original, man ska inte kolla så mycket i bikes tester, oftast så ser man sämre resultat i deras tidningar än många andra tidningar, inte för att några hundra delar här o där gör så mycket, men man vill ändå se dom snabbaste tiderna som olika cyklar har presterat med bättre förare.

Hur fort hojar och bilar accar e väl coolt att veta men hur många har råd med en bil som accar lika fort som en standard hoj. :) Man får ju 1000000000000 ggr mer fartkänsla och glädje för pengarna om man köper en ny hoj för 140 000. Fast hade man råd vore det ju lite cool att dra r-hojarna i stan med, låt säga en Koenigsegg CCR. :hihi

The blade skrev:
Hur fort hojar och bilar accar e väl coolt att veta men hur många har råd med en bil som accar lika fort som en standard hoj. :) Man får ju 1000000000000 ggr mer fartkänsla och glädje för pengarna om man köper en ny hoj för 140 000. Fast hade man råd vore det ju lite cool att dra r-hojarna i stan med, låt säga en Koenigsegg CCR. :hihi

Enda trissta är väl att en liters hoj passerar hundra efter drygt 3 sek och en 0.6 liters efter nån hundradel till koenigsegg ska väl ha 3.4? lite surt att loosa vid röljuset 8 mille senare :hihi

Cervantes skrev:
Enda trissta är väl att en liters hoj passerar hundra efter drygt 3 sek och en 0.6 liters efter nån hundradel till koenigsegg ska väl ha 3.4? lite surt att loosa vid röljuset 8 mille senare :hihi

3.2 sec men en koenigsegg CCR kör du inte ifrån

hej!

har en bra film som vissar att det är inte mycket som tar en sport hoj

acc tävling mellan en R1 911 gt2 och ett stridsflyplan :tummenupp :D

mackyfr skrev:
3.2 sec men en koenigsegg CCR kör du inte ifrån

en koenigsegg gör 0-100 på 3.2 sek och där omkring ligger en 600 och en liter hoj strax snabbare och då pratar vi hojjar för under 200k och en bil för över 8 mille :huvet

Svess skrev:
hej!

har en bra film som vissar att det är inte mycket som tar en sport hoj

acc tävling mellan en R1 911 gt2 och ett stridsflyplan :tummenupp :D
Tycker inte den visar nåt mer än att om man vill axa, så skall man ha ner kraften i backen istället för att blåsa en massa luft :tummenupp

...o vart är del två, där dom jämför toppfarten? :gnissla

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...